AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #1 Skrevet 26. april 2018 vi bor i blokk hvor det ikke er lov å tørke klær ute på søndager. I fjor flyttet det inn et ungt par under oss som jeg ikke har hatt noen problemer med INNTIL denne våren hvor de ar begynt å tørke klesvasken ute hele tiden - selv på søndager! Jeg synes det det er skjemmende og dirkete respektløst. Da jeg banket på og opplyste dem om reglementet i boretsslaget og ba dem om å flytte den inn, nektet de og ba MEG om å ta meg sammen. Som om det er jeg som har brutt reglemanget... Snakket med en annen nabo fra styret som også tok deres side.. Regner med at det at de kommer fra rikmannsfolk har noe med det å gjøre og at de kan gjøre som de vil. Hva kan jeg gjøre? Sende klage eller kan jeg ringe politet neste gang? Anonymkode: 90718...c5b
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #2 Skrevet 26. april 2018 Hva mener du med å tørke klær ute? På egen balkong eller på felles tørkestativ? Der jeg har bodd er det greit å tørke på egen balkong på søndager og helligdager, men ikke på felles tørkestativ på bakkeplan. Anonymkode: 8583c...493 21
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 Populært innlegg #3 Skrevet 26. april 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: vi bor i blokk hvor det ikke er lov å tørke klær ute på søndager. I fjor flyttet det inn et ungt par under oss som jeg ikke har hatt noen problemer med INNTIL denne våren hvor de ar begynt å tørke klesvasken ute hele tiden - selv på søndager! Jeg synes det det er skjemmende og dirkete respektløst. Da jeg banket på og opplyste dem om reglementet i boretsslaget og ba dem om å flytte den inn, nektet de og ba MEG om å ta meg sammen. Som om det er jeg som har brutt reglemanget... Snakket med en annen nabo fra styret som også tok deres side.. Regner med at det at de kommer fra rikmannsfolk har noe med det å gjøre og at de kan gjøre som de vil. Hva kan jeg gjøre? Sende klage eller kan jeg ringe politet neste gang? Anonymkode: 90718...c5b Ja, ring politiet. Men forvent at det kommer ambulanse, fordi du her er ute og sykler med hensyn til det du henger deg opp i. Anonymkode: 05338...220 58
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #5 Skrevet 26. april 2018 Hvorfor? Det er mitt spørsmål? Lukt? Kan ikke sjønne at tørking av klær skal være ulovlig i blokk. Grilling ja, støende arbeid på søndager, okay... men tørking av klær..? Om dette er et helt oppriktig innlegg... .... har ikke ord annet en, hvorfor!? Anonymkode: a1768...de8 28
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #6 Skrevet 26. april 2018 Hva er problemet? Hva slags problemer fører denne tørkingen til for deg? Anonymkode: 179b9...fba 13
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #7 Skrevet 26. april 2018 Haha, ta deg en bolle 😂 Anonymkode: 45300...737 19
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #8 Skrevet 27. april 2018 Jeg har bodd i blokk (borettslag) hvor det ikke var lov å tørke klær på egen balkong. Hos oss var det totalforbud, uansett dag. Begrunnelsen var at det så stygt ut. Vi skulle enten bruke felles tørkeplass eller tørkerommet ved fellesvaskeriet om vi ikke ønsket å tørke inne i egen leilighet (noe de færreste ønsket siden flertallet av leilighetene var små ettromsleiligheter på under 40 m2), men det var håpløst siden man i hht reglene måtte fjerne eget tøy når vasketiden var over. Opplevde flere ganger at jeg hentet fuktig tøy derfra som måtte tørkes videre inne, siden det ble for knapt med tid. Derfor var jeg frekk nok til å kjøpe meg tørkestativ til å henge over balkongkanten (a la dette), jeg tenkte det var greit siden de hang inne på min balkong og var skjult bak rekkverket. Men neida. Siden rekkverket ikke var helt tett, det var metallplater a la disse, kunne man skimte klærne gjennom rekkverket og det var heeeeeelt krise i følge enkelte. Glad jeg har flyttet derfra. I et boligfelt i nærheten av der jeg bor forsøkte velet å innføre regler mot å ha tørkestativ i hagen, da flere i styret mente det var stygt og skjemmende. Det ble nedstemt. Anonymkode: 7bda7...cba 20
Salka Skrevet 27. april 2018 #10 Skrevet 27. april 2018 Å giiiiid Larsen, tørke klær ute på en søndag er HELT uakseptabelt! Særlig om det attpåtil er midt i kirketiden. Nei og nei, så ubehøvlede disse naboene dine er. Ring politiet, kongen, statsministeren, presten og klokkeren med den eneste gang! 24
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #11 Skrevet 27. april 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bodd i blokk (borettslag) hvor det ikke var lov å tørke klær på egen balkong. Hos oss var det totalforbud, uansett dag. Begrunnelsen var at det så stygt ut. Vi skulle enten bruke felles tørkeplass eller tørkerommet ved fellesvaskeriet om vi ikke ønsket å tørke inne i egen leilighet (noe de færreste ønsket siden flertallet av leilighetene var små ettromsleiligheter på under 40 m2), men det var håpløst siden man i hht reglene måtte fjerne eget tøy når vasketiden var over. Opplevde flere ganger at jeg hentet fuktig tøy derfra som måtte tørkes videre inne, siden det ble for knapt med tid. Derfor var jeg frekk nok til å kjøpe meg tørkestativ til å henge over balkongkanten (a la dette), jeg tenkte det var greit siden de hang inne på min balkong og var skjult bak rekkverket. Men neida. Siden rekkverket ikke var helt tett, det var metallplater a la disse, kunne man skimte klærne gjennom rekkverket og det var heeeeeelt krise i følge enkelte. Glad jeg har flyttet derfra. I et boligfelt i nærheten av der jeg bor forsøkte velet å innføre regler mot å ha tørkestativ i hagen, da flere i styret mente det var stygt og skjemmende. Det ble nedstemt. Anonymkode: 7bda7...cba Sweet jesus seriøst... helt målløs... Stygt meg klesvask ja, da har jeg hørt den og Anonymkode: a1768...de8 7
The Kitten Skrevet 27. april 2018 #12 Skrevet 27. april 2018 Vær glad for at du ikke bor i Texas du. I nabolaget vårt ble det bestemt at søppelet skulle hentes kl 07.00 lørdagsmorgen! Og de henter søppelet rett utenfor huset ditt, ikke i enden av en bakke som de gjerne gjør her.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #13 Skrevet 27. april 2018 25 minutter siden, The Kitten skrev: Vær glad for at du ikke bor i Texas du. I nabolaget vårt ble det bestemt at søppelet skulle hentes kl 07.00 lørdagsmorgen! Og de henter søppelet rett utenfor huset ditt, ikke i enden av en bakke som de gjerne gjør her. De henter rett utenfor soverommet vårt, sånn ca før 07 om morgenen. Sov gjennom det før men nå er det nytt firma og de banker dunkene til fillebiter. Men ærlig tal. En klesvask forstyrrer da ikke. Jeg henger ikke opp på søndager hvis jeg ikke må men må jeg så må jeg. Anonymkode: 2b477...a40 1
Mr. Kilmister Skrevet 27. april 2018 #14 Skrevet 27. april 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: vi bor i blokk hvor det ikke er lov å tørke klær ute på søndager. I fjor flyttet det inn et ungt par under oss som jeg ikke har hatt noen problemer med INNTIL denne våren hvor de ar begynt å tørke klesvasken ute hele tiden - selv på søndager! Jeg synes det det er skjemmende og dirkete respektløst. Da jeg banket på og opplyste dem om reglementet i boretsslaget og ba dem om å flytte den inn, nektet de og ba MEG om å ta meg sammen. Som om det er jeg som har brutt reglemanget... Snakket med en annen nabo fra styret som også tok deres side.. Regner med at det at de kommer fra rikmannsfolk har noe med det å gjøre og at de kan gjøre som de vil. Hva kan jeg gjøre? Sende klage eller kan jeg ringe politet neste gang? Anonymkode: 90718...c5b Om de tørker klær på søndager bør du bare drite i... 6
Perelandra Skrevet 27. april 2018 #15 Skrevet 27. april 2018 Dette minner meg om en diskusjon som pågikk i Allers over flere år. De godt voksne damene synes det var helt uakseptabelt med klesvask ute på søndagene, men de yngre kunne knapt forstå problemstillingen. Mulig det hang sammen med at for den eldre generasjonen var klesvask et tungt og krevende fysisk arbeid, og på søndag skulle man ha fri fra dette. 14
Kragebein Skrevet 27. april 2018 #16 Skrevet 27. april 2018 Tråden er ryddet for spekulasjoner, personangrep og svar til dette. Kragebein, mod
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #18 Skrevet 27. april 2018 Og der ble jeg nok engang glad for at jeg ikke bor i blokk. Anonymkode: f4f3b...cec 7
Gjest chisandra Skrevet 27. april 2018 #19 Skrevet 27. april 2018 Kjenner jeg får Narvestad-vibber av ts
stan Skrevet 27. april 2018 #20 Skrevet 27. april 2018 Det unge paret bryter reglementet i borettslaget. Så etter å ha informert dem og fått denne responsen, gi melding til styret. Styret kan gjøre flere ting her. Gi beskjed til det unge paret. Deretter foreslå en endring av regelverket. Enten presisere regelverket. Klesvask skal ikke henge høyere enn rekkverket på verandaen. Eller avskaffe dette punktet helt. Det er boligen til folk, og folk har rett til å gjøre hva de vil der de bor, så lenge de ikke bryter norsk lov. Tørking av klesvask på søndager er IKKE forbudt etter norsk lov. Gressklipping og andre støyende aktiviteter er, men ikke lydløse som klesvask. 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå