Plonk Skrevet 23. februar 2005 #1 Skrevet 23. februar 2005 Vurderer å flytte Plonkeliten på eget rom (se egen tråd), og i forbindelse med dette har jeg et spørsmål om avvenning fra nattamming. Vi legger henne 21 om kvelden, og da sover hun til ca 5 før hun våkner og vil ha pupp. Deretter sover hun til omtrent 8.30. Er det egentlig mulig å venne henne av med det måltidet i femtiden? Kan jeg virkelig forvente at hun skal sove nesten 12 timer i strekk uten mat..? Plonkeliten er nesten 6 mnd.
Gjest Letti Skrevet 23. februar 2005 #2 Skrevet 23. februar 2005 Hvor gammel er Plonkeliten da? Min sønn er ni mnd og han har ikke fåt mat om natten på flere mnd. Bortsett fra i natt (ved to tiden), da jeg trodde det var morgenen og ga han "koseflaska" i senga som han pleier og få ved seks syvtiden. Snakk om og være trøtt.... Han var sikkert kjempefornøyd. Barnelegen vi går til sier at det og gi de mat om natten etter en viss alder har noe med at vi legger til barnet vaner. Og de trenger ikke mat eller vann om natten, det er ofte bare noe vi tror. Etter at vi var hos han og fulgte hans forslag, så har vår sønn sovet opptil tolv timer om natten. Det hender han våkner, men da får han smokk og ikke noe annet.
Gjest Plonk ikke innlogget Skrevet 24. februar 2005 #3 Skrevet 24. februar 2005 ..ingen andre som har noen erfaringer å dele når det gjelder dette..?
Rannva Skrevet 24. februar 2005 #4 Skrevet 24. februar 2005 Vesla mi er 6,5 mnd. For en måneds tid siden begynte vi å gi henne grøt om kvelden, og sluttet samtidig med nattamming. Nå legger vi henne ca 20 og hun sover til 07. Da står vi opp. På dagen sover hun ca 9-11 og 14:30-16.
Furstina Skrevet 25. februar 2005 #5 Skrevet 25. februar 2005 Fram till 12 månader sov han från 21 till 6-7 med en eller amningspauser på natten och flera uppvakningar (hungrig, drömmer etc). Han sov också 9:30-11:00 + 16-17 på dagen Nu när min lille baby blivit liten pojke och börjat på dagis sover han lite annorlunda 20 - 04:30 då får han välling och sen till 6-7 på morgonen De äter 11:15 på dagis och sover sen, han sover i nästan två timmar efter lunchen. Jag har börjat överlåta "nattaktiviteterna" på mannen som inte har mjölk i brösten - då går det lite bättre. Men det händer ju att han får för sig att det är morgon vid halv fem! Snackar, jollrar och ska upp och leka då!
Nanella Skrevet 25. februar 2005 #6 Skrevet 25. februar 2005 Maren er nå snart 3 1/2 mnd. og hun sover ca. 9-10 timer i strekk uten mat om natten. (er litt +/- da..) Hun får ikke morsmelk da, så er vel sånn at de som får flaske sover litt bedre enn de som ammer??? Jeg ammet henne frem til hun var 12 uker og det var ikke mye amming om natten da heller.. Men er det ikke sånn at når barnet begynner med fast føde ved siden av ammingen er det ikke lenger behov for at barnet får mat om natten?? Vet ikke om du gir grøy og/eller annen mat ved siden av morsmelken jeg???
Gjest Plonk ikke innlogget Skrevet 25. februar 2005 #7 Skrevet 25. februar 2005 Vi gir henne grønnsakmos to ganger om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå