AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #1 Del Skrevet 26. april 2018 Hei! Er for øyeblikket blodgiver og ønsker nå å bli benmargsdonor, men jeg er livredd for at det skal være veldig smertefullt. Vet det høres egoistisk ut at jeg ikke kan presse meg gjennom litt smerte for å potensielt redde en person med leukemi, men jeg vil veldig gjerne høre fra dere andre benmargsdonorer hvordan det er og generelt om hele prosessen fra søking til man blir satt på lista. Sjansen for å gi er jo ganske liten, men jeg ønsker fortsatt å høre fra dere andre benmargsdonorer Anonymkode: 71e97...a31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #2 Del Skrevet 26. april 2018 bump Anonymkode: 71e97...a31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #3 Del Skrevet 26. april 2018 Har stått i beinmargsregisteret i 20 år ish og aldri fått en henvendelse. Det er utrolig liten sjanse for at din beinmarg matcher andre. Derfor viktig at flest mulig står der. De tok bare ekstra blodprøver etter jeg så til blodbanken jeg ville være det. Anonymkode: fff2d...b4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #4 Del Skrevet 27. april 2018 Jeg har også tenkt å bli benmargsdonor og jeg hadde samme spørsmålet som deg, så jeg googlet og fant dette svaret i en annen tråd:"Da jeg ga blodbanken beskjed om at jeg også ville registreres som benmargsdonor ble jeg fortalt at det er svært sjelden de faktisk går inn og henter benmarg fra knoklene, som oftest er det bare snakk om å jage stamcellene ut i blodbanen og høste dem ved tapping. Denne prosessen tar noen timer, og du får et stikk i hver arm. Blodet ditt går ut gjennom én slange, gjennom en maskin hvor stamcellene skilles ut, og resten av blodet får du inn i den andre armen igjen" Anonymkode: 2caeb...527 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #5 Del Skrevet 27. april 2018 Man kan velge selv om stamceller tappes som i en vanlig blodtapping. Du blir da medisinert noen dager på forhånd, for å få stamcellene ut i blodbanen. Dette kan gi forbigående sykdomsfølelse. Selve tappingen tar lang tid, fordi man skiller ut stamceller fra blodet i en maskin og får resten av blodet tilbake i kroppen i flere omganger. Du kan også velge å trekke deg når som helst i prosessen. Anonymkode: d3f31...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #6 Del Skrevet 27. april 2018 Tusentakk for svar Har tapping om en uke, så da melder jeg meg som beinmargsdonor i samme slengen. Anonymkode: 71e97...a31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå