AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #1 Skrevet 26. april 2018 Inspirert av diverse innlegg om dating, så lurer jeg på hva som er normalt på første date med f.eks er en person du har chattet med eller møtt gjennom felles kjente. Du kjenner altså ikke daten godt, men er ute etter et langvarig forhold (ikke ons). 1. Hva gjør dere? Kaffedate, middag, en øl, gå tur, bowling, kino, møtes hjemme hos en av dere...? 2. Hva snakker dere om? Kun hverdagslige ting eller blir dere mer personlige og snakker om hva dere ser for dere i et framtidig forhold f.eks? 3. Er noen form for fysisk kontakt ok? En klem, tilfeldig berøring, holde hånd, kysse? Hva med sex? 4. Gir dere komplimenter? Anonymkode: 14fc4...e6e
Valmuefrø Skrevet 26. april 2018 #2 Skrevet 26. april 2018 1. Øl ute på en rolig og hyggelig plass med lavt støynivå. 2. Starter med å snakke om jobb, uka som har vært og hva man har gjort og bygger resten av samtalen videre på det. Noen direkte spørsmål som «hvor mange søsken har du?», men aldri «hva er dine familieverdier?» fordi det fremkommer godt av hvordan han prater om familien sin, og spørre sånt direkte blir litt som et avhør/intervju. 3. Helst bare en klem hvis jeg ikke har møtt fyren før. 4. Nja. Har gitt hvis det er noe ved han som «imponerer». Gir aldri masseproduserte komplimenter. 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #3 Skrevet 26. april 2018 Aldri møtes hjemme, har møttes på en brygge en gang og gått tur der, har spilt bowling, og har spist middag på mine førstedater. Helt vesentlig å snakke om hva man ser for seg i fremtidig forhold, få greie på verdiene til hverandre, livssyn osv . Kun hverdagslige ting finner man ikke ut om dette er noen man kan dele livet med Klem når man møtes og går er helt ok for meg. Har aldri kyssa på første date, holdt jeg på å si, men når jeg tenker meg om så hadde jeg faktisk sex og kyssa kjæresten min på vår første date Men det er aldri noe jeg pleier å gjøre eller som passer seg å gjøre ellers til vanlig syns jeg. Men vi hadde snakket på tlf i mange uker og snakket om alle de tingene man vanligvis gjør på en date så vi var liksom ferdig-datet nesten når vi møttes. Vanligvis syns jeg det er kleint med berøringer osv på førstedater om man bares itter å spiser middag liksom, men på bowling er det ok å tulle litt og klappe hverandre på skulderen og sånn. Nei gir ikke særlig med komplimenter , hvertfall ikke på utseendet men kan si ting som "du virker som en allright og fornuftig fyr så møter deg gjerne igjen" når vi skal si hadet Anonymkode: 03bbc...4a7 3
Quadcore Skrevet 26. april 2018 #4 Skrevet 26. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Helt vesentlig å snakke om hva man ser for seg i fremtidig forhold, få greie på verdiene til hverandre, livssyn osv . På FØRSTE date? 1
Rosatoast Skrevet 26. april 2018 #5 Skrevet 26. april 2018 Spise mat og dele vin i en hyggelig park f.eks Er mye hyggelig man kan gjøre ute nå, siden været byr på det. Grille og drikke litt øl, det letter alltid litt på trykket på en date, når man drikker litt og deler god mat, syntes ihvertfall jeg 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #6 Skrevet 26. april 2018 Går tur. Det er så utrolig mye lettere å snakke når en er utendørs. Kan godt gå i en park. Utendørs ser en også ting en kan kommentere om det blir litt vanskelig i starten. Å sitte stille ovenfor hverandre på café eller restaurant er bare sååå kjedelig og anstrengende! Beste er om det er en fredag eller helg, og legge turen litt ut på ettermiddagen. Da kan en ta en øl etterpå. Da er det lettere å være åpen og si hvilket inntrykk en har gjort på hverandre også. Pub går helt fint. Det fortsetter å være avslappet og lite høytidelig. Aldri aldri sex på første date, det skjer ikke. Kanskje på tredje tidligst, men det kommer an på hva en gjør da. Vi dro på telttur ved sjøen på 3.date( etter middag og lang date på 2), og da ble det veldig romantisk der vi satt med god grillmat og øl og vin. Så det endte med sex da. Syns ikke noe særlig om berøring på første date. En klem når en skilles er greit og koselig. Når det gjelder prat, så forteller jeg ikke livshistorien på de første datene akkurat. Om daten er mer åpen så deg det greit, men ikke for åpen. Vil helst at det kommer naturlig. Anonymkode: 1ea7e...3d3 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #7 Skrevet 26. april 2018 Mange interessante svar her. Er nylig blitt singel selv etter et langvarig forhold, så håper på en date eller to etterhvert. Greit med noen tips Anonymkode: 14fc4...e6e 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #8 Skrevet 26. april 2018 37 minutter siden, Quadcore skrev: På FØRSTE date? Ja. Mennesker man kommer overens med og får en god tone med møter man overalt. En date skal man finne ut av om man har felles verdier med til å fungere sammen som kjærester i fremtiden, for at det skal være noe vits å date videre. Ellers kaster man jo bare bort tid og potensielt følelser, dater og bare snakkerom overfladiske ting og tror at man er en match så blir man sammen og finner ut at man egentlig er veldig forskjellige og må gjennom brudd og såra følelser på den ene eller andre eller begge. Når man var tenåringer og unge 20 åringer snakka man kanskje bare om hverdagslige ting, men se på de "forholdene" da, de varte jo aldri. Når man er voksen vet man hva som faktisk betyr noe i en partner og må stemme overens for at man skal kunneha et langvarig forhold. Anonymkode: 03bbc...4a7 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #9 Skrevet 26. april 2018 Foretrekker en øl på en pub, gjerne litt tidlig f.eks 18 en ukedag. Si gjerne at du har en avtale etterpå, si at du skal på teater kl 19 eller noe med en venninne, det er en grei måte å slutte på også. Blir det helt krise så sier du at du må gå litt tidlig for å hente ut billetter. Blir det full klaff så holder det uansett med en time, så avtaler dere bare ny date senere i uken. Anonymkode: 9d4c5...68d 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #10 Skrevet 26. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: 1. Hva gjør dere? Kaffedate, middag, en øl, gå tur, bowling, kino, møtes hjemme hos en av dere...? 2. Hva snakker dere om? Kun hverdagslige ting eller blir dere mer personlige og snakker om hva dere ser for dere i et framtidig forhold f.eks? 3. Er noen form for fysisk kontakt ok? En klem, tilfeldig berøring, holde hånd, kysse? Hva med sex? 4. Gir dere komplimenter? Anonymkode: 14fc4...e6e 1. Et glass vin på kveldstid eller middag. Jeg drar ikke hjem til noen på første date, og har aldri opplevd at en mann har foreslått en aktivitet. Formål er å bli kjent. Litt alkohol og kveldstid gjør det derimot langt mer avslappet. 2. Mer personlig. På en god date er vi innom det meste, fra familie til politikk og samfunn. Det er tegn på at tonen er god og at man liker hverandre godt nok til at man blir sittende lenge. 3. I hvert fall klem, på en god date kanskje et kyss. Ikke holde hender (det er for kjærester) og ikke sex. 4. Ikke bevisst eller som noe jeg tenker over. Men er jeg imponert over noe sier jeg jo det. (Kvinne, 27) Anonymkode: 0e1f6...62f 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #11 Skrevet 26. april 2018 For meg er svarene avhengig av om jeg kjenner personen fra før av. Jeg har gått på første date med noen jeg har kjent lenge og der det har vært følelser lenge i lufta før vi har vært alene på date. Da føltes det naturlig å kysse. Om det er tilnærmet et første møte så er det meste av fysisk kontakt no-go. Anonymkode: 362c9...bf1 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #12 Skrevet 26. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Inspirert av diverse innlegg om dating, så lurer jeg på hva som er normalt på første date med f.eks er en person du har chattet med eller møtt gjennom felles kjente. Du kjenner altså ikke daten godt, men er ute etter et langvarig forhold (ikke ons). 1. Hva gjør dere? Kaffedate, middag, en øl, gå tur, bowling, kino, møtes hjemme hos en av dere...? 2. Hva snakker dere om? Kun hverdagslige ting eller blir dere mer personlige og snakker om hva dere ser for dere i et framtidig forhold f.eks? 3. Er noen form for fysisk kontakt ok? En klem, tilfeldig berøring, holde hånd, kysse? Hva med sex? 4. Gir dere komplimenter? Anonymkode: 14fc4...e6e 1. Analsex på dassen 2. Fisting og gaging 3. Selvfølgelig. Må jo ha fysisk kontakt for å kjøre på med en real runde. 4. Nei. kaller henne for det meste for en skitten hore. Anonymkode: 64ab6...7a3
Gjest Overrasket Skrevet 26. april 2018 #13 Skrevet 26. april 2018 1. Spasertur, helst med iskrem involvert. Liker å unngå alkohol på første møte. 2. En generell vennlig prat om meningsfulle temaer. Unngår for enhver pris intervju-stil (med mindre det er med MASSE humor), innholdsløse temaer, kjendiser og bloggere, været og trivielt tullprat. 3. Foretrekker litt fysisk kontakt, og tar gjerne en klem. Men jeg forsøker å lese personen for å se hvor intimsonen går. Er åpen for sex med den rette personen. 4. Prøver å unngå komplimenter om kropp og utseende (med mindre vi uansett er nakne).
Kreator Skrevet 26. april 2018 #14 Skrevet 26. april 2018 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: Inspirert av diverse innlegg om dating, så lurer jeg på hva som er normalt på første date med f.eks er en person du har chattet med eller møtt gjennom felles kjente. Du kjenner altså ikke daten godt, men er ute etter et langvarig forhold (ikke ons). 1. Hva gjør dere? Kaffedate, middag, en øl, gå tur, bowling, kino, møtes hjemme hos en av dere...? 2. Hva snakker dere om? Kun hverdagslige ting eller blir dere mer personlige og snakker om hva dere ser for dere i et framtidig forhold f.eks? 3. Er noen form for fysisk kontakt ok? En klem, tilfeldig berøring, holde hånd, kysse? Hva med sex? 4. Gir dere komplimenter? Anonymkode: 14fc4...e6e 1. Kaffedater synes jeg har litt for høy grad av intervjufaktor, men gjør det de gangene hvor jeg er veldig usikker på daten. Hvis det er en kvinne jeg er ganske sikker jeg er interessert i så går jeg for middagsdate. Det koster en del, så i perioder med litt dating forsøker jeg å styre unna de stedene hvor en hyggelig kveld koster flere tusen (jeg tar jo uten unntak hele regninga). 2. Alt mulig rart. Bruker anledningen til å forsøke å bli kjent med personen. Hvis begge er deltidsforeldre så er det greit å lære litt om den situasjonen og hvordan den oppstod. Jobb. Felles interesser. Felles kjente. Ambisjoner. Kule / morsomme / kjipe opplevelser og historier. Meninger og holdninger. 3. Det kommer veldig an på. Hvis kjemien er god forsøker jeg alltid å eskalere til fysisk berøring (håndkontakt, klem), og jeg går for et kyss i slutten av daten. Men det varierer litt i hvilken grad kvinnene er mottagelige for dette. Har klaffet bra med kvinner hvor jeg ikke fikk noen fysisk kontakt på første date også. Har også hatt dates hvor vi har gått hele veien, men det har vært hjemmedates hvor begge har vært klar over muligheten. 4. Ja, men uten å være flåsete, ufin eller for direkte. Ikke sånn "du er så pen!", men mer sånn "så flott du er". Ikke "så fin kropp du har", men "hvordan holder du deg så sprek" osv. Endret 26. april 2018 av Kreator 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #15 Skrevet 26. april 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: 1. Analsex på dassen 2. Fisting og gaging 3. Selvfølgelig. Må jo ha fysisk kontakt for å kjøre på med en real runde. 4. Nei. kaller henne for det meste for en skitten hore. Anonymkode: 64ab6...7a3 Jeg ler meg i hel Satser på jeg ikke skal på date med deg noen gang! Anonymkode: 14fc4...e6e
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #17 Skrevet 26. april 2018 Med en date slik kjemi at jeg bare vil dra av han klærene.. det går faktisk an. Anonymkode: e3053...70f
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #18 Skrevet 26. april 2018 1. Jeg foretrekker å møtes hjemme. Har sosial angst så er nok å bare ha en å fokusere på. Er også redd for å møte bekjente. 2. Snakker om interesser, om det man er opptatt av. Bruker ikke å snakke om framtiden. Har ikke barn da, så er ikke noe dær jeg må ta hensyn til. Og aldri daten en med barn. 3. Jeg har ofte sex på første date. Dumt for da tror mannfolka at det er en sex greie. Så jeg må vell slutte med det;p men er lettere for meg å ha sex og få den bekreftelsen at man har en sånn kjemi. Enn å prate og flørte. 4. Bruker å si at sexen var god. Uansett om det var det eller ikke. Anonymkode: ade1a...ddb
-Missi- Skrevet 27. april 2018 #19 Skrevet 27. april 2018 Hadde faktisk en første date i dag. Som andre har nevnt drikker heller ikke jeg alkohol på første date, jeg vil heller ikke ha besøk hjemme eller dra hjem til noen. Sånn som i dag da så startet og avsluttet daten med klem. Vi ruslet rundt på aker brygge i sola og skravlet, fant en benk et stille sted og satt der, ruslet enda mer og tok til slutt en kaffe. Pratet lett i mange timer. Jeg tenkte vell en gang inni der på å avslutte sånn før kaffen men han var sånn en koslig og hyggelig kar så ble litt til. Jeg som til slutt rundet av med at jeg skulle hjem og skrive oppgave. Var en veldig fin date og hyggelig fyr, men jeg følte ingen tiltrekning. Lurer likevel på å gi det en sjangse til siden jeg synes han hadde sånn en fin personlighet men erfaringsmessig stemmer følelsen jeg får med en gang om dette er mer kompis eller noe mer. Men jeg foretrekker vertfall litt sånne uhøytidelige dater, rusle rundt og skravle og kanskje ta en kaffe. Jeg gir ikke komplimanger som det spørres om her, det syns jeg blir rart om det ikke er noe spesielt. Hva jeg snakker om er helt random, jeg er en person som generelt har lett for å skravle i vei og er lite sjenert så er alltid noe å prate om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå