Gå til innhold

Glemte å fjerne veneflon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på sykehuset og når jeg kom hjem idag så jeg at veneflonen fortsatt var i armen. Hva gjør jeg??

Anonymkode: 2b81c...4d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Løsner forsiktig teipen, drar den ut og teiper raskt på en bomullsdott mens du presser i noen minutter.  Har du noen som kan hjelpe deg? Det skal ikke gjøre vondt.

Eller du kan gå på legevakten og få hjelp hvis du ikke kan eller vil gjøre det selv. 

Anonymkode: 07328...237

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Løsner forsiktig teipen, drar den ut og teiper raskt på en bomullsdott mens du presser i noen minutter.  Har du noen som kan hjelpe deg? Det skal ikke gjøre vondt.

Eller du kan gå på legevakten og få hjelp hvis du ikke kan eller vil gjøre det selv. 

Ok, går d an å bruke bomullspads eller hva d heter? Har ikke bomullsdotter.. Vil helst ta den ut selv går ikke d bra? Eller må man ha hjelp?😅

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, går d an å bruke bomullspads eller hva d heter? Har ikke bomullsdotter.. Vil helst ta den ut selv går ikke d bra? Eller må man ha hjelp?😅

Du kan bruke hva du vil! Vaskeklut, kjøkkenpapir osv. 

Anonymkode: 7f278...b95

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan bruke hva du vil! Vaskeklut, kjøkkenpapir osv. 

Anonymkode: 7f278...b95

Ok takk! Jeg får prøve:sjokkbla:

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært på sykehuset og når jeg kom hjem idag så jeg at veneflonen fortsatt var i armen. Hva gjør jeg??

Ring sykehuset eller legevakten og be om råd. Har du tynt blod eller andre ting vi her inne ikke kan vurdere så skal du ikke dra ut noen veneflon selv. 

Anonymkode: 8a0b5...599

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare å dra den ut, den ligger i en vene, du stopper å blø fort hvis du legger Press på. 

Anonymkode: 5e597...787

AnonymBruker
Skrevet

Gikk smertefritt, takk gud:bolledeig:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare løsne plasteret og dra den ut. Det er ikke vondt, men kan være litt ''ekkelt'' for noen. Legg på en bomullsdott eller pads ja, og press en stund til det har sluttet å blø. Null stress :) 

Anonymkode: cf7c5...0fb

AnonymBruker
Skrevet

Den var sykt lang då, regna ikke med den var såpass lang :O

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De er vel en slange på ca5-6 cm vil jeg tro? 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slangen er ganske lang ja :P 

Anonymkode: 0e138...09b

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ring sykehuset eller legevakten og be om råd. Har du tynt blod eller andre ting vi her inne ikke kan vurdere så skal du ikke dra ut noen veneflon selv. 

Anonymkode: 8a0b5...599

Veneflon ligger i en vene, derav navnet. Altså ikke i arterie. Tynt blod eller ikke, det vil ikke blø masse. Her synes jeg du overdrev kraftig.

Anonymkode: 56f4c...9b6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veneflon ligger i en vene, derav navnet. Altså ikke i arterie. Tynt blod eller ikke, det vil ikke blø masse. Her synes jeg du overdrev kraftig.

Jeg er ikke den du siterte, men da har du ikke vært borti pasienter som bruker marevan. Det har et par ganger sett ut som det er blitt begått et drap på pasientrom til disse pasientene om de har dradd ut veneflonen selv (pga forvirring) eller om det har begynt å blø igjen etter en stund.. 

Anonymkode: 60f71...7fd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke den du siterte, men da har du ikke vært borti pasienter som bruker marevan. Det har et par ganger sett ut som det er blitt begått et drap på pasientrom til disse pasientene om de har dradd ut veneflonen selv (pga forvirring) eller om det har begynt å blø igjen etter en stund.. 

Ehh jo, det har jeg. Men man skal selvfølgelig komprimere uansett. Poenget er at det ikke er farlig å dra ut en veneflon selv. 

• Liker 1
Skrevet

Hun som spør ville vel visst selv om hun tok blodfortynnende tabeletter 😂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og i tillegg snakker vi her ikke om en pasient i delir som er urolig og drar ut utstyr, les HI.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og i tillegg snakker vi her ikke om en pasient i delir som er urolig og drar ut utstyr, les HI.

Nemlig.

Hysteriet på KG når stadig nye høyder. Er ikke måte på hvor farlig alt er og alt, absolutt alt skal sjekkes hos lege. Ingen kan vente noen dager å se om det faktisk går over. Ingen har sunt bondevett tydeligvis. 

Anonymkode: 94aa5...0a4

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...