Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å ikke drepe dyr føles bra. Det føle ssom å være en del av fremtiden. Det er synd hvordan mennesker flest ikke bryr seg. Mennesker flest ønsker bare oppleve egen nytelse, de driter i alle og alt annet

Anonymkode: 3aae1...681

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men nå er det strengt tatt mer effektivt å inspirere og motivere andre fremfor å dømme dem. Hvem er vel jeg til å dømme andre uansett? 

Anonymkode: 7ea0e...472

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men nå er det strengt tatt mer effektivt å inspirere og motivere andre fremfor å dømme dem. Hvem er vel jeg til å dømme andre uansett? 

Anonymkode: 7ea0e...472

Det eksisterte mennesker som syntes det var ok at andre mennsker ble sendt til leirer. Mennesker er ganske bedritne

AnonymBruker
Skrevet

Sier du det: jeg syns det er egoistisk at man bruker masse ekstra penger og ressurser på bortskjemte tullinger i i-land som går på utilstrekkelige dietter i form av kosttilskudd, helseressurser og kanskje hogge ned litt ekstra skog for å dyrke sojaplanter til dem osv fordi det er så jævla viktig å ikke spise opp en kylling. 

Anonymkode: 6c329...b73

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Sier du det: jeg syns det er egoistisk at man bruker masse ekstra penger og ressurser på bortskjemte tullinger i i-land som går på utilstrekkelige dietter i form av kosttilskudd, helseressurser og kanskje hogge ned litt ekstra skog for å dyrke sojaplanter til dem osv fordi det er så jævla viktig å ikke spise opp en kylling. 

Anonymkode: 6c329...b73

man bruker ikke ekstra ressurser

soyamaten man spiser i Norge kommer fra Norden, ofte Frankrike

Man bruker mindre ressurser på vegansk mat i norden enn kj;tt

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er veganer selv og enig at man ikke bør dømme folk. Men heller til å motivere og dele kunnskap så kanskje flere velger å spise mindre kjøtt eller bli vegetarianer/ veganer. 

Det er ikke alltid snakk om at man ikke bryr seg, men blant annet kunnskapen man har, miljøet man er oppvokst i osv. 

Anonymkode: f4edc...dcb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å overleve uten å spise vekster? F.eks kun sæd?

Anonymkode: b68eb...e91

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

man bruker ikke ekstra ressurser

soyamaten man spiser i Norge kommer fra Norden, ofte Frankrike

Man bruker mindre ressurser på vegansk mat i norden enn kj;tt

Når ble Frankrike med i Norden?

Anonymkode: c324b...2cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når ble Frankrike med i Norden?

Anonymkode: c324b...2cc

Man mister litt hjerneceller av diverse dietter..... tydeligvis 

Anonymkode: 81b96...c92

• Liker 2
Gjest -Willow
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spar meg.
__

Ts, det er mange mennesker som suger hardt, men det er også mange som ikke vet bedre (ennå) eller som velger andre (også gode) veier. Jeg spiser plantebasert. Veganisme er ikke svaret på alt eller den eneste rette vei, men absolutt flott at du er det. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

hohoooo jeg måtte bryte ut i latter (selv som veganer:fnise:)

Anonymkode: 2df17...4b6

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere veganere om at kostholdet deres ikke er bærekraftig da? Er det virkelig verdt å ødelegge miljøet på lang sikt for at dyrene ikke skal lide på kort sikt?

Anonymkode: fec30...838

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere veganere om at kostholdet deres ikke er bærekraftig da? Er det virkelig verdt å ødelegge miljøet på lang sikt for at dyrene ikke skal lide på kort sikt?

Hvorfor mener du at et vegansk kosthold ikke er bærekraftig og ødelegger miljøet på lang sikt? 

Anonymkode: f4edc...dcb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har du lest den omfattende rapporten fra 2016 som FN har tatt del i, hvor det kommer meget tydelig frem at vårt kjøttinntak ikke er bærekraftig? Jeg regner med at du ikke var klar over dette, ellers ville du ikke kommet med et slikt tåpelig argument. Og med det sagt; jeg er kjøtteter, men jeg har kuttet ned etter å ha lest rapporten og jeg spiser villt og fra lokale gårder. Jeg støtter ikke kjøttindustrien lengre.

Anonymkode: 333ab...85f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Eller av å drikke seg snydens

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jo kjøttindustrien den av de mest forurensende kildene, da :P Så du kan snu pekefingeren tilbake til deg.

• Liker 2
Gjest cupcakemonster
Skrevet

er veganer selv, og tenker veldig ofte på hvorfor folk spiser kjøtt når de vet at dyrene lider, mange tror dyrene har det bra før og i det øyeblikket de blir slaktet, men de tar feil. jeg har lest meg til at de dør på grusomme måter. Jeg klarer ikke å forestille meg å spise kjøtt engang.

Skrevet

Jeg er selvfølgelig enig i det du skriver, TS. Men teknikken du bruker er helt feil :P Å få folk til å mislike deg, vil ikke hjelpe dyrene. Her må man heller informere sakling og gjerne inspirere til å kutte litt ned på kjøttforbruket. Det finnes mye fantastisk god mat som ikke er kjøtt, og som er mye bedre for helsa : )

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Å ikke drepe dyr føles bra. Det føle ssom å være en del av fremtiden. Det er synd hvordan mennesker flest ikke bryr seg. Mennesker flest ønsker bare oppleve egen nytelse, de driter i alle og alt annet

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Eller av å drikke seg snydens

Haha, så det var jeg som har lagd denne tråden. Husker den ikke en gang.

Jaja, det er for så vidt noe sant i at mennesker er egoistiske, så det får gå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...