AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #1 Skrevet 26. april 2018 Å ikke drepe dyr føles bra. Det føle ssom å være en del av fremtiden. Det er synd hvordan mennesker flest ikke bryr seg. Mennesker flest ønsker bare oppleve egen nytelse, de driter i alle og alt annet Anonymkode: 3aae1...681 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #2 Skrevet 26. april 2018 Men nå er det strengt tatt mer effektivt å inspirere og motivere andre fremfor å dømme dem. Hvem er vel jeg til å dømme andre uansett? Anonymkode: 7ea0e...472 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #3 Skrevet 26. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men nå er det strengt tatt mer effektivt å inspirere og motivere andre fremfor å dømme dem. Hvem er vel jeg til å dømme andre uansett? Anonymkode: 7ea0e...472 Det eksisterte mennesker som syntes det var ok at andre mennsker ble sendt til leirer. Mennesker er ganske bedritne Anonymkode: 3aae1...681
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #4 Skrevet 26. april 2018 Sier du det: jeg syns det er egoistisk at man bruker masse ekstra penger og ressurser på bortskjemte tullinger i i-land som går på utilstrekkelige dietter i form av kosttilskudd, helseressurser og kanskje hogge ned litt ekstra skog for å dyrke sojaplanter til dem osv fordi det er så jævla viktig å ikke spise opp en kylling. Anonymkode: 6c329...b73 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #5 Skrevet 26. april 2018 Just now, AnonymBruker said: Sier du det: jeg syns det er egoistisk at man bruker masse ekstra penger og ressurser på bortskjemte tullinger i i-land som går på utilstrekkelige dietter i form av kosttilskudd, helseressurser og kanskje hogge ned litt ekstra skog for å dyrke sojaplanter til dem osv fordi det er så jævla viktig å ikke spise opp en kylling. Anonymkode: 6c329...b73 man bruker ikke ekstra ressurser soyamaten man spiser i Norge kommer fra Norden, ofte Frankrike Man bruker mindre ressurser på vegansk mat i norden enn kj;tt Anonymkode: 3aae1...681 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #6 Skrevet 26. april 2018 Er veganer selv og enig at man ikke bør dømme folk. Men heller til å motivere og dele kunnskap så kanskje flere velger å spise mindre kjøtt eller bli vegetarianer/ veganer. Det er ikke alltid snakk om at man ikke bryr seg, men blant annet kunnskapen man har, miljøet man er oppvokst i osv. Anonymkode: f4edc...dcb 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #7 Skrevet 26. april 2018 Er det mulig å overleve uten å spise vekster? F.eks kun sæd? Anonymkode: b68eb...e91
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #8 Skrevet 26. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: man bruker ikke ekstra ressurser soyamaten man spiser i Norge kommer fra Norden, ofte Frankrike Man bruker mindre ressurser på vegansk mat i norden enn kj;tt Anonymkode: 3aae1...681 Når ble Frankrike med i Norden? Anonymkode: c324b...2cc 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #9 Skrevet 26. april 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Når ble Frankrike med i Norden? Anonymkode: c324b...2cc Man mister litt hjerneceller av diverse dietter..... tydeligvis Anonymkode: 81b96...c92 2
Gjest -Willow Skrevet 26. april 2018 #10 Skrevet 26. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man mister litt hjerneceller av diverse dietter..... tydeligvis Anonymkode: 81b96...c92 Spar meg. __ Ts, det er mange mennesker som suger hardt, men det er også mange som ikke vet bedre (ennå) eller som velger andre (også gode) veier. Jeg spiser plantebasert. Veganisme er ikke svaret på alt eller den eneste rette vei, men absolutt flott at du er det.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #11 Skrevet 27. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Man mister litt hjerneceller av diverse dietter..... tydeligvis Anonymkode: 81b96...c92 hohoooo jeg måtte bryte ut i latter (selv som veganer) Anonymkode: 2df17...4b6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #12 Skrevet 27. april 2018 Hva tenker dere veganere om at kostholdet deres ikke er bærekraftig da? Er det virkelig verdt å ødelegge miljøet på lang sikt for at dyrene ikke skal lide på kort sikt? Anonymkode: fec30...838
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #13 Skrevet 27. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere veganere om at kostholdet deres ikke er bærekraftig da? Er det virkelig verdt å ødelegge miljøet på lang sikt for at dyrene ikke skal lide på kort sikt? Anonymkode: fec30...838 Hvorfor mener du at et vegansk kosthold ikke er bærekraftig og ødelegger miljøet på lang sikt? Anonymkode: f4edc...dcb 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #14 Skrevet 27. april 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Hva tenker dere veganere om at kostholdet deres ikke er bærekraftig da? Er det virkelig verdt å ødelegge miljøet på lang sikt for at dyrene ikke skal lide på kort sikt? Anonymkode: fec30...838 Har du lest den omfattende rapporten fra 2016 som FN har tatt del i, hvor det kommer meget tydelig frem at vårt kjøttinntak ikke er bærekraftig? Jeg regner med at du ikke var klar over dette, ellers ville du ikke kommet med et slikt tåpelig argument. Og med det sagt; jeg er kjøtteter, men jeg har kuttet ned etter å ha lest rapporten og jeg spiser villt og fra lokale gårder. Jeg støtter ikke kjøttindustrien lengre. Anonymkode: 333ab...85f 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #15 Skrevet 27. april 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: Man mister litt hjerneceller av diverse dietter..... tydeligvis Anonymkode: 81b96...c92 Eller av å drikke seg snydens Anonymkode: 3aae1...681 1
Tibbie Skrevet 27. april 2018 #16 Skrevet 27. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere veganere om at kostholdet deres ikke er bærekraftig da? Er det virkelig verdt å ødelegge miljøet på lang sikt for at dyrene ikke skal lide på kort sikt? Anonymkode: fec30...838 Nå er jo kjøttindustrien den av de mest forurensende kildene, da Så du kan snu pekefingeren tilbake til deg. 2
Gjest cupcakemonster Skrevet 27. april 2018 #17 Skrevet 27. april 2018 er veganer selv, og tenker veldig ofte på hvorfor folk spiser kjøtt når de vet at dyrene lider, mange tror dyrene har det bra før og i det øyeblikket de blir slaktet, men de tar feil. jeg har lest meg til at de dør på grusomme måter. Jeg klarer ikke å forestille meg å spise kjøtt engang.
Tibbie Skrevet 27. april 2018 #18 Skrevet 27. april 2018 Jeg er selvfølgelig enig i det du skriver, TS. Men teknikken du bruker er helt feil Å få folk til å mislike deg, vil ikke hjelpe dyrene. Her må man heller informere sakling og gjerne inspirere til å kutte litt ned på kjøttforbruket. Det finnes mye fantastisk god mat som ikke er kjøtt, og som er mye bedre for helsa : ) 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #19 Skrevet 27. april 2018 17 hours ago, AnonymBruker said: Å ikke drepe dyr føles bra. Det føle ssom å være en del av fremtiden. Det er synd hvordan mennesker flest ikke bryr seg. Mennesker flest ønsker bare oppleve egen nytelse, de driter i alle og alt annet Anonymkode: 3aae1...681 42 minutter siden, AnonymBruker said: Eller av å drikke seg snydens Anonymkode: 3aae1...681 Haha, så det var jeg som har lagd denne tråden. Husker den ikke en gang. Jaja, det er for så vidt noe sant i at mennesker er egoistiske, så det får gå. Anonymkode: 3aae1...681
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå