Silkaa Skrevet 26. april 2018 #1 Skrevet 26. april 2018 (endret) Hei! Håper å få noen tips fra ande kvinner som er blitt tildelt timeglassfiguren. Jeg burde egentlig ikke klage med tanke på at jeg har vært veldig heldig med fettfordelingen og oppbyggingen av kroppen min, men det er så utrolig vanskelig å finne klær som virkelig passer denne typen kropp. For å gi dere et visuelt bilde: Jeg er 168 cm høy, veier ca. 90 kg. Jeg bruker buksestørrelse 40-42, og bh- størrelse 70 K, som vil si at jeg er veldig smal rundt brystet i forhold til bryststørrelsen min. Midjen min er også veldig smal, og hoftene er ganske brede i forhold. Har også litt mage, som følge av vekten. Jeg har gledet meg utrolig mye til sommeren men så kom jeg på at ny årstid betyr ny kleskode. Jeg sliter veldig med å finne skjørt, shorts og lignende til min passform. Hvis jeg skal kjøpe en shorts må jeg ha en viss størrelse for at den skal passe på rumpen og lårene, men da blir det som oftest alt for vid i livet. Samme problemet med skjørt. I tillegg er shortsene så korte at lårene får friksjon mellom seg og fører til svetteutslett og smertefulle gnagsår.😩 Det er også et stort problem å finne bikini. Jeg kan komme opp i en pris på 4000 kr for 2 bikinisett hver sommer (1500,- topp og 500,- bunn), fordi de vanlige klesbutikkene ikke har bikinitopper i min størrelse. Da jeg har blitt student er ikke dette et alternativ lengre. Så jeg vender meg da til dere vakre kvinner her i forumet i håp om å få noen gode tips og råd om erfaringer med butikker, nettsider osv. for å kunne nyte sommeren uten bekymringer.😍 Jeg setter også stor pris på om noen av dere andre med store bryster og smal brystkasse kan tipse om noen butikker (andre enn change og netty) som selger fine og passelige bikinier☺️ Setter utrolig stor pris på svar!!🙏🏻 Sikkert litt rart, men slenger med et bilde slik at det blir lettere å skjønne hva jeg mener😋 Endret 26. april 2018 av Silkaa 1
Gjest O.G. Skrevet 26. april 2018 #2 Skrevet 26. april 2018 Du er en sånn heldiggris som har den fasongen. Jeg har eplefasong og ser ut som et takras med en gang jeg legger på meg.
Gjest O.G. Skrevet 26. april 2018 #4 Skrevet 26. april 2018 Se etter klær her. De bak butikken er også veldig behjelpelige med å finne rett størrelse. Gi dem målene dine og fortell hva du er ute etter og så gjør de resten.
Silkaa Skrevet 26. april 2018 Forfatter #5 Skrevet 26. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begavet? Anonymkode: d800c...9f2 Bare et uttrykk. Det sies jo at hvis du ender opp med timeglassfigur så er du ganske heldig. 😅 2
Silkaa Skrevet 26. april 2018 Forfatter #6 Skrevet 26. april 2018 2 minutter siden, O.G. skrev: Se etter klær her. De bak butikken er også veldig behjelpelige med å finne rett størrelse. Gi dem målene dine og fortell hva du er ute etter og så gjør de resten. Tusen takk for svar! 😍
Gjest O.G. Skrevet 26. april 2018 #7 Skrevet 26. april 2018 Akkurat nå, Silkaa skrev: Tusen takk for svar! 😍 Velbekomme.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #8 Skrevet 26. april 2018 1 minutt siden, Silkaa skrev: Bare et uttrykk. Det sies jo at hvis du ender opp med timeglassfigur så er du ganske heldig. 😅 Ja, men det ordet er neppe begavet... Anonymkode: d800c...9f2 13
Gjest O.G. Skrevet 26. april 2018 #9 Skrevet 26. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, men det ordet er neppe begavet... Anonymkode: d800c...9f2 Gi blanke i det der nu da.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #10 Skrevet 26. april 2018 Oi du er heldig som kan bruke str 40-42 og veie 90 kg på 168. Trodde jeg nesten ikke var mulig. Anonymkode: e1694...d0c 12
Gjest O.G. Skrevet 26. april 2018 #11 Skrevet 26. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Oi du er heldig som kan bruke str 40-42 og veie 90 kg på 168. Trodde jeg nesten ikke var mulig. Anonymkode: e1694...d0c Vel, jeg bruker selv str 42, jeg er 79kg på 157cm.
Silkaa Skrevet 26. april 2018 Forfatter #12 Skrevet 26. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi du er heldig som kan bruke str 40-42 og veie 90 kg på 168. Trodde jeg nesten ikke var mulig. Anonymkode: e1694...d0c Varierer jo selvsagt fra hvor jeg kjøper buksen. Burde kanskje legge til at jeg kun kjøper stretch bukser, da jeg ikke kan bruke slike «harde» bukser fordi de vanligvis ikke passer til midjen min 🤭 Vekten min er en kombinasjon av muskler og fett. Trener ikke veldig mye men har en del muskler, så jeg ser kanskje litt smalere ut enn det vekten viser 😅
Jentadi Skrevet 26. april 2018 #13 Skrevet 26. april 2018 Ligner kanskje litt i fasong på deg. 165, 70kg, buksestørrelse 38, bh 70J. Jeg kjøper bikini hos Change. Dyre, men ikke 4000 for to sett. Ellers er bukser ei utfordring. De passer over baken, men er som regel for vide i livet. Jeg må prøve mange før jeg finner noen jeg ikke må heise på hele tiden. Har få tips til nettbutikker og lignende. Du må nok bare prøve ulike butikker til du finner plagg som sitter pent. 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #14 Skrevet 26. april 2018 10 minutter siden, O.G. skrev: Vel, jeg bruker selv str 42, jeg er 79kg på 157cm. Heldig du og da. Jeg mente virkelig ikke det jeg skrev som kritikk, bare helt ærlig på at jeg synes det var heldig å bruke str 40-42 med 90 kg. Selv bruker jeg str 44-46 på 90 kg, og er hele 178 høy Anonymkode: e1694...d0c 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #15 Skrevet 26. april 2018 Jeg har nesten timeglass, figure 8. Er lavere enn deg med mindre vekt. Jeg liker veldig godt bukser, shorts og skjørt med høyt liv. Hvis du ikke bekymrer deg særlig over magen din så fremhev midjen din! Vel gjerne kjoler og shortser som går inn i midjen. Hvis du sliter med å finne korrekt størrelse er det ofte lurt å sy inn klærne, slik at de passer til din kropp. Det er lettere å sy inn enn å sy ut, så kjøp heller en størrelse for stor enn for liten. Jeg må ha en tynn shorts man får kjøpt på f.eks Gina under kjole og skjørt, slik at jeg ikke får friksjon. Jeg kjøper forresten også alltid bukser med mye stretch Anonymkode: 778e1...05a 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #16 Skrevet 26. april 2018 11 minutter siden, O.G. skrev: Vel, jeg bruker selv str 42, jeg er 79kg på 157cm. Det lavere du er det mindre størrelse og. 168 høy og 90 kg virker vanskelig å forestille seg i en 42. Anonymkode: d800c...9f2 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #17 Skrevet 26. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Heldig du og da. Jeg mente virkelig ikke det jeg skrev som kritikk, bare helt ærlig på at jeg synes det var heldig å bruke str 40-42 med 90 kg. Selv bruker jeg str 44-46 på 90 kg, og er hele 178 høy Anonymkode: e1694...d0c Da jeg hadde BMI på 31 brukte jeg mest M i overdel og noen ganger L. Mest L og noen ganger XL i bukser. Jeg er lavere enn dere da, men trodde ikke det var så unormalt? Anonymkode: 778e1...05a
Silkaa Skrevet 26. april 2018 Forfatter #18 Skrevet 26. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nesten timeglass, figure 8. Er lavere enn deg med mindre vekt. Jeg liker veldig godt bukser, shorts og skjørt med høyt liv. Hvis du ikke bekymrer deg særlig over magen din så fremhev midjen din! Vel gjerne kjoler og shortser som går inn i midjen. Hvis du sliter med å finne korrekt størrelse er det ofte lurt å sy inn klærne, slik at de passer til din kropp. Det er lettere å sy inn enn å sy ut, så kjøp heller en størrelse for stor enn for liten. Jeg må ha en tynn shorts man får kjøpt på f.eks Gina under kjole og skjørt, slik at jeg ikke får friksjon. Jeg kjøper forresten også alltid bukser med mye stretch Anonymkode: 778e1...05a det gjør jeg også😁 De tynne shortsene har reddet skinnet mitt flere ganger! Bokstavelig talt 😂 Takk for svar💕 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #19 Skrevet 26. april 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heldig du og da. Jeg mente virkelig ikke det jeg skrev som kritikk, bare helt ærlig på at jeg synes det var heldig å bruke str 40-42 med 90 kg. Selv bruker jeg str 44-46 på 90 kg, og er hele 178 høy Anonymkode: e1694...d0c Jeg er nesten nøyaktig like høy og tung som deg. Men når jeg var betydelig lettere så brukte jeg større størrelser enn mine venninner som var 20 cm kortere og en god del større. Så vi er vel i utgangspunktet større bygd jo høyere vi er ( ikke alle da). Jeg bruker ofte talkum på innsiden av lårene når jeg bruker shorts og skjørt, et tynt lag som ikke vises, veldig effektivt for å unngå gnissinger og sår. Anonymkode: b6c25...0df 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #20 Skrevet 26. april 2018 Det høres ikke ut som timeglass men pærefasong Anonymkode: ab9dd...2af 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå