Gå til innhold

Bruker pluselig så mye mobildata!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et abonnement med 3GB data i måneden, og en snart tre år gammel iPhone 5s. Jeg har alltid brukt så lite data at jeg har tjent opp full rollover, så i praksis har jeg hatt 6GB data i måneden, alltid masse til overs.

Nå, plutselig, går jeg over kvota hver eneste måned, uten at jeg bruker telefonen annerledes! (Bruker den til Spotify, surfe litt mens jeg venter på bussen, bare det vanlige jeg alltid har gjort, og i samme mengde.) Så, midt i måneden får jeg beskjed om at jeg har brukt opp alt, og jeg forstår ingenting. Jeg bruker jo WiFi hjemme/på jobb/skole, har skrudd av alt av bakgrunnoppdateringer og «4G-hjelp» og alt det der, likevel raser databruken avgårde! Slik har det vært i kanskje en 3-4 måneders tid. Noen som opplever lignende?

Anonymkode: 556f1...c7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er garantert noen som opplever liknende. Felles for alle som opplever dette, er at de bør gå inn på telefonen og sjekke hvilke programmer som bruker opp datakvoten.

Har ikke telefon med bilde av eple på selv, så jeg kan ikke gi deg forklaring med teskje, men denne funksjonaliteten finnes trolig direkte i operativsystemet. Du kan sikkert også stille inn at du får et varsel etter hvert som kvoten spises opp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 26.4.2018 den 19.53, Horge skrev:

Ja, det er garantert noen som opplever liknende. Felles for alle som opplever dette, er at de bør gå inn på telefonen og sjekke hvilke programmer som bruker opp datakvoten.

Har ikke telefon med bilde av eple på selv, så jeg kan ikke gi deg forklaring med teskje, men denne funksjonaliteten finnes trolig direkte i operativsystemet. Du kan sikkert også stille inn at du får et varsel etter hvert som kvoten spises opp.

Takk! Må undersøke litt mer. Noe spiser opp all dataen min og mer til iallefall.

Anonymkode: 556f1...c7c

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen apper du bruker oftere nå enn før? 

Anonymkode: fb1f7...cd9

Skrevet

Gå inn på innstillinger>mobildata 

der ser du hvilke apper som bruker mobildata og hvor mye. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...