AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #1 Skrevet 26. april 2018 Hei. Jeg er ung ufør og vil gjerne jobbe litt ved siden av ung ufør. Jeg har fått beskjed om at jeg kan tjene opp til 36 000 kr i året. Jeg lurte på om det er noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva det utgjør i som stilling prosent. Slik at jeg ikke overstiger beløpet. Anonymkode: 1eb7b...c8a
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #2 Skrevet 26. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg er ung ufør og vil gjerne jobbe litt ved siden av ung ufør. Jeg har fått beskjed om at jeg kan tjene opp til 36 000 kr i året. Jeg lurte på om det er noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva det utgjør i som stilling prosent. Slik at jeg ikke overstiger beløpet. Anonymkode: 1eb7b...c8a En stillingsprosent er ikke nok for å finne ut av spørsmålet ditt. Vi må også vite yrke, lønnsstige og ansinitet for å beregne lønn. Anonymkode: 6d579...593
Elisabeth99 Skrevet 26. april 2018 #3 Skrevet 26. april 2018 Ja sant. Tenker butikk ansatt. Blir minstelønn tror jeg. Har ikke jobbet på flere år pga sykdom, men jobbet som butikk medarbeider heltid i ca 3 år før jeg ble dårlig så har heller ikke så mye ansinitet eller erfaring med jobb.
applestories Skrevet 26. april 2018 #4 Skrevet 26. april 2018 (endret) Det går helt fint om du overstiger beløpet - du blir trukket i uføretrygden, hvor mye er individuelt, men det er alltid mindre enn du tjener på å jobbe. Det vil derfor alltid lønne seg å jobbe, så sant du ikke har store utgifter til reise, jobbklær og lignende. Men for å svare på spørsmålet ditt regner man at det er 1950 arbeidstimer i et år, 162,5 i måneden, 37,5 i uken og 7,5 om dagen. Om du har du har noen anelse om hva timelønnen er kan du gange deg frem til hvor mye du må jobbe innenfor fribeløpet. Endret 26. april 2018 av applestories
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå