AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #1 Skrevet 26. april 2018 Kom over dette bildet på Get Inspired sin FB-side. Og nå strømmer det på med kommentarer om hvor flott modellen er og folk hyller GI for å bruke annet enn slanke modeller. Jeg skjønner bare ikke greia. Modellen er ikke bare litt rund, hun er helseskadelig overvektig. Er det virkelig noe å hylle? https://imgur.com/a/NZCRv01 Anonymkode: e9c48...9f3 10
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #2 Skrevet 26. april 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kom over dette bildet på Get Inspired sin FB-side. Og nå strømmer det på med kommentarer om hvor flott modellen er og folk hyller GI for å bruke annet enn slanke modeller. Jeg skjønner bare ikke greia. Modellen er ikke bare litt rund, hun er helseskadelig overvektig. Er det virkelig noe å hylle? https://imgur.com/a/NZCRv01 Anonymkode: e9c48...9f3 Fordi tykke jenter også skal ha drømmer... Anonymkode: bf110...820 5
Jolene Skrevet 26. april 2018 #3 Skrevet 26. april 2018 Nei, det er ikke noe å hylle. Bra det er reklame for treningstøy, kanskje det inspirerer noen? 12
Gjest boblebrist Skrevet 26. april 2018 #4 Skrevet 26. april 2018 Jeg synes det er flott at de bruker en modell som er veldig overvektig. Er det noen som burde bli inspirert til å dra på seg en treningstights og komme seg ut så er det de som sliter med helseskadelig overvekt. Vekten i seg selv er ikke akkurat noe å hylle, det kan jeg være enig i. Get Inspired gjør heller ikke dette av sitt gode hjerte for å få større jenter til å føle seg bedre, dette er bare omdømmebygging og de vet nøyaktig hva de gjør, så de får heller ikke noe kudos av meg.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #5 Skrevet 26. april 2018 De som er helseskadelig overvektig fins de også vet du vel? Og de skal ha klær de også. Greit å vite hvordan det vil seg ut på en før en eventuelt går ned i vekt? Eller skal vi late som om de ikke eksisterer, eller slutte å lage klær større enn Medium? Dessten er det ikke alle overvektige som er sykelige overvektige. Vi har hyllet syltynne modeller siden 60-tallet ihvertfall. Rart ingen reagerte på det. Tenker nok en del modeller fremdeles er undervektige. Det er liksom stort sett noe en overser. Anonymkode: 721d2...d20 31
Populært innlegg Perelandra Skrevet 26. april 2018 Populært innlegg #6 Skrevet 26. april 2018 Inntil verden er blitt perfekt, og ingen lengre er overvektige, så trenger faktisk tykke personer også klær. Det er lettere å bestille klær når man kan se hvordan de sitter på ulike kropper. De færreste av oss likner de typiske fotomodellene. Ja til modeller av alle kroppstyper, både tykke, tynne, høye, lave og alle midt i mellom. 67
GammelSierraFan Skrevet 26. april 2018 #7 Skrevet 26. april 2018 Jeg synes det er befriende å se slike bilder, istedet for modeller som man får inntrykk av at aldri har hatt behov for trening eller slankekur. 33
Gjest Dævendøtte Skrevet 26. april 2018 #8 Skrevet 26. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kom over dette bildet på Get Inspired sin FB-side. Og nå strømmer det på med kommentarer om hvor flott modellen er og folk hyller GI for å bruke annet enn slanke modeller. Jeg skjønner bare ikke greia. Modellen er ikke bare litt rund, hun er helseskadelig overvektig. Er det virkelig noe å hylle? https://imgur.com/a/NZCRv01 Anonymkode: e9c48...9f3 Jeg tror disse hylles fordi det er mange kvinner som er overvektige. Og når noen står fram sånn, så rettferdiggjør de sin egen fedme.
MarianneE Skrevet 26. april 2018 #9 Skrevet 26. april 2018 1 minutt siden, Dævendøtte skrev: Jeg tror disse hylles fordi det er mange kvinner som er overvektige. Og når noen står fram sånn, så rettferdiggjør de sin egen fedme. Jeg er ganske overvektig, føler ikke at det rettferdiggjør min vekt, men et slikt bilde forteller meg at også jeg har verdi til tross for min vekt 41
Gjest -Willow Skrevet 26. april 2018 #10 Skrevet 26. april 2018 Selv om en ikke skal hylle overvekt (eller undervekt), så er det fint for de som er av samme størrelse å se seg selv representert, tenker jeg.
Gjest Dævendøtte Skrevet 26. april 2018 #11 Skrevet 26. april 2018 Akkurat nå, MarianneE skrev: Jeg er ganske overvektig, føler ikke at det rettferdiggjør min vekt, men et slikt bilde forteller meg at også jeg har verdi til tross for min vekt Bare så ingen misforstår, jeg ser verdien i alle mennesker, uansett kropp og utseende, var ikke ment ufint! Selv synes jeg det er altfor mye fokus på kropp, og jeg skjønner ikke vitsen med å vise seg i minst mulig klær overalt hele tiden
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #12 Skrevet 26. april 2018 Nei. Det blir som å hylle noen for å la seg avbilde med en røyk. Anonymkode: 6a714...1e3 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #13 Skrevet 26. april 2018 Jeg synes generelt det er en uting å hylle opp om fedme. Men akkurat i denne settingen hvor det er trening og sunnhet som er greia (bortsett fra salg av tøy) så er det bare fint om det inspirerer og motiverer folk til å endre livsstil. Mange kvier seg så mye for å dra på trening om de er overvektige, så at man ser flere store modeller i treningstøy og gjør det mer normalt så er kanskje det en god ting? Anonymkode: 912b2...08d 12
Gjest Rosemoren Skrevet 26. april 2018 #14 Skrevet 26. april 2018 (endret) Glem det, leste innlegget bedre og fikk svar på det jeg lurte på. Endret 26. april 2018 av Rosemoren
Frøken888 Skrevet 26. april 2018 #15 Skrevet 26. april 2018 Det har ingenting med å hylle en overvektig person, men å faktisk vise at alle kan være den de vil. At selv som overvektig kan man trives med seg selv og kroppen sin. Dama er tøff som tørr å gjøre det hun gjør. Jeg som har vært jojo slanker hele livet mitt er mildt sakt dritt lei av å se slanke jenter i klær som jeg kanskje ønsker å kjøpe meg. For kan love deg at sånn ser ikke klærne ut på min kropp Skal det sies at jeg er frisk og rask, trener flere ganger i uken, men maten er min fiende. Ja, til modeller i alle fasonger. Hyllest eller ei, det er ikke fedme som blir hyllet. Det er selve menneske. 11
Gjest PeleWasShite Skrevet 26. april 2018 #16 Skrevet 26. april 2018 Hvorfor det hylles? Kvinners kollektive selvbedrag, og behovet for at samfunnet rundt bekrefter selvbedraget. "Big is beautiful" er enklere å forholde seg til enn virkeligheten.
Gjest Belle âme Skrevet 26. april 2018 #17 Skrevet 26. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kom over dette bildet på Get Inspired sin FB-side. Og nå strømmer det på med kommentarer om hvor flott modellen er og folk hyller GI for å bruke annet enn slanke modeller. Jeg skjønner bare ikke greia. Modellen er ikke bare litt rund, hun er helseskadelig overvektig. Er det virkelig noe å hylle? https://imgur.com/a/NZCRv01 Anonymkode: e9c48...9f3 Er det der veldig overvektig? Synast ho ser lubben ut, men ikkje feit, og eg er tynn sjølv(og nei, seier ikkje dette for å skryte, men fordi ingen skal kommentere noko ala «du er sikkertt et fleskeberg sjølv» eller noko i den dur.)
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #18 Skrevet 26. april 2018 Overvektige trenger også klær og inspirasjon. Har stusset over hvor lite utvalg det er i treningstøy til overvektige. Dersom de skal kunne få lyst til å være aktive, så trenger de jo klær til det. Og de trenger vel også modeller som kan vise hvordan klærne sitter på kroppen. Om man skal hylle modeller? Nei, ingen modeller trenger hyllest. Anonymkode: c993b...f61 18
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #19 Skrevet 26. april 2018 Hun der er da langt fra helseskadelig overvektig!!!! Og grunnen til at man hyller at sånne modeller brukes er fordi sånne som deg mener at sånne kropper er sykelige og må gjemme seg bort!!! Nei, det er flotte og normale kropper som skal aksepteres like mye som slankere kropper! Anonymkode: f1e52...f4b 5
Guppy88 Skrevet 26. april 2018 #20 Skrevet 26. april 2018 Fordi det er en motvekt til alle de sykelig tynne modellene vi ellers ser overalt. Ikke bare fremmes anoreksi, bulimi og annen spiseforstyrrelse, men når man ser dette hundre ganger i uka, skrus manges hjerner til å tro at det er idealet. Mens idealet bør været et sted (eller flere steder) mellom størrelse xs og xxl, bare for å ta utgangspunkt i noe. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå