AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #1 Skrevet 26. april 2018 Jeg skal på festival i Europa i sommer (vet ikke hvilken enda). Og det blir jo helt sikkert varmt og forhåpentligvis mye sol Jeg har aldri vært på festival før, så jeg ønsker masse tips. Kanskje du glemte noe sist festival som du skal huske på til neste gang? Smarte tips? Hvor er det best å plassere teltet? Hva bør jeg pakke i? Hvor mye klær? Hygiene? Anonymkode: 7a426...bd5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #2 Skrevet 26. april 2018 Har du muligheten så pladser teltet i nærheten av familier, alltid velg familiekampingen. Jeg har vært på mange festivaler, og grunnen til at jeg alltid velger familiedelen er fordi det er rolig og greit der, på de andre campene var det MYE full og rølp, ødelagte telt og alt mulig. Det er gøy å feste, men enda gøyere å trekke seg tilbake til fred og ro etterpå. Ta med støvler eller vanntette sko, gjerne et tynt regntøy sett, blir det regn så bmir det ille. Anbefaler VIRKELIG liggeunderlag i teltet, jeg sov i soveposen bare og endte opp med å kjøpe liggeunderlag dagen etterpå. Om du skal på de litt større festivaler så er det mye som selges der, alt av småting, dopapir, alt sånt du trenger, men ta likevel med antibac, våtservietter og en sånn kroppsnær liten veske som du har kontanter, billetter og pass i når du er ute av teltet. Pakk undertøy så du kan skifte et par ganger for dagen hvis været blir ille, pakk to bukser så du har om en blir våt, pakk forskjellige lete topper og skjørt. pakk en varm genser eller varm jakke for det kan plutselig bli litt kaldt. Ta med munnskyllevann så om du ikke får pussa tennene, får du skylt munnen. Ibux paracet og helst noe mot diare, det er FORT gjort å få på fesrivalmat. Jeg sverger til loperamid på reiser, det roer diaremage veldig fort. Ta med solkrem, når det blir sol så blir det sol. Husk tørrsjampo til håret, ikke regn med at det er dusjmuligheter.. Pakk i sekk for du vil ikke bære en bag eller dra en rullekoffert i søle, prøv å få alt med i en bagasje sånn at du binder teltet og liggeunderlag fast i sekken, du kan pakke ganske tungt og fortsatt bære helt fint. De fleste festivaler har sånn ladebod hvor du betaler for å få lada opp mobilen din, men dagens mobiler går fort tom for strøm, anbefaler deg en kraftig powerbank , jeg har en fra chlas ohlson og den lader opp telefonen min 5 ganger fullt. Ja, det var mye, jeg skriver mer etter som jeg kommer på, har reist mye på festivaler selv Anonymkode: d17a4...df4 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #3 Skrevet 26. april 2018 Ta med nok øl! Mange lure tips i tråden over. Jeg syntes festinga var en viktig del av festivallivet, men er enig med den som sa at du bør holde deg i nærheten av familiecampen. Vi gjorde den bommerten å finne teltplass i utkanten av campen, inntil en skogkant. Idyllisk, trodde vi. Så har vi fest på ene siden av teltet, og naturens ro på den andre siden. Vel... vi oppdaget fort at bort til skogkanten var det stedet fulle folk gikk og pisset når de ikke gadd gå bort til festivaltoalettene.... Anonymkode: ed046...407 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #4 Skrevet 26. april 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta med nok øl! Mange lure tips i tråden over. Jeg syntes festinga var en viktig del av festivallivet, men er enig med den som sa at du bør holde deg i nærheten av familiecampen. Vi gjorde den bommerten å finne teltplass i utkanten av campen, inntil en skogkant. Idyllisk, trodde vi. Så har vi fest på ene siden av teltet, og naturens ro på den andre siden. Vel... vi oppdaget fort at bort til skogkanten var det stedet fulle folk gikk og pisset når de ikke gadd gå bort til festivaltoalettene.... Anonymkode: ed046...407 Ja, øl er viktig, men ikke ta med fra norge fordi det kan eksplodere i bagasjen på flyet, og hvis du skal ha med alkohol ellers så krever mange steder at det skal være plastflaske så ingenting knuser eller blir knust i hodet på folk, så på vei til utlandet kan du handle det på taxfree i plastflaske Anonymkode: d17a4...df4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #5 Skrevet 26. april 2018 Har du et lite telt er det lettere å få plass, jeg får ofte plass på gode steder, slik som på en høyde som ofte blir tatt først. Det er steder på lavland som blir oversvømt hvis det regner. Kjøp regn poncho på G-sport, de koster 19 kr tror jeg, mye dyrere på festival, kjøp et par stk så du kan bytte de ut. Kjøp en plastikk presening, til å ha på teltet hvis det regner. Jeg pleier å kjøpe gjennomsiktig plastikk på clas ohlson som er beregnet på å dekke til når man skal male, koster 39 kr tror jeg. Ha hengelås på teltet. Dette er det mange meninger om, jeg har alltid hengelås, og teltet har aldri blitt ranet eller skåret opp. Men har sett mange naboer som har blitt ranet opp igjennom årene. Hengelås krever at de har kniv noe mange ikke har i utgangspunktet + at det er 1000000% ganger mer mistenksomt hvis noen skjærer opp et telt kontra å bare åpne. det. Det er ihvertfall min begrunnelse. Ta med en stol å sitte i. Husk å legge den inn i teltet når du går, folk stjeler som ravner. Støvler er viktig, blir gjørme hvis det regner. Anonymkode: 5db68...a6f
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #6 Skrevet 26. april 2018 Husk på solkrem! Da jeg var på min første festival, endte jeg opp med nesten andregradsforbrenning Anonymkode: 32905...247
havfruen91 Skrevet 28. april 2018 #7 Skrevet 28. april 2018 Som nevnt husk solkrem! Litt varmer klær til kvelden er og smart.. badetøy kan og være glup, spesielt om du er sjenert og planlegger å bruke felles dusjen 😉 pakk smart i forhold til klær, du trenger mest sannsynlig ikkje 7 sommerkjoler men ekstra undertøy, sokker, joggebukse, og muligens eit teppe.. og les deg opp på festival reglene for campen, dei variere litt! Og så må du ha camping stol, kjøpe gjerne uta for festivalen då dei ofte er billigere og bedre kvalitet😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå