AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #1 Skrevet 26. april 2018 Jeg 'datt ut' fra matten en gang på barneskolen og har slitt med faget siden. På videregående fikk jeg karret meg til en 3'er i den enkleste matten og i livet ellers sliter jeg med hoderegning og kompliserte regnestykker. Mistenker at jeg har en mild form for dyskalkuli. Jeg har likevel greid å fullføre en master som inneholdt flere regnefag, og har fått B i bedriftsøkonomi. Nå har jeg begynt å snuse på et jobbytte, og noen av jobbene jeg ser på er regnskapsfører og controller. Er dette jobber som er mulig å lykkes i selv om man ikke er flink med tall? Jeg har ellers gode analytiske egenskaper, er ganske dyktig i Excel og liker statistikk og kvantitive data. Noen andre med mattefobi som har erfaring med tilsvarende jobber? Anonymkode: 56734...77c
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #2 Skrevet 26. april 2018 Ja, det vil jeg si, spesielt når du selv sier "Jeg har ellers gode analytiske egenskaper, er ganske dyktig i Excel og liker statistikk og kvantitive data" Jeg var aldri flink i matte på barne/ungdomsskolen/videregående, men regnskap fikk jeg beste karakter i på videregående. Jeg valgte annen karriere først, men fikk lyst å gå ny vei etter 12 år i arbeidslivet, og da ble det naturlig med regnskap, da jeg faktisk var flink til det. Har nå arbeidet med regnskap/økonomi i 10 år, og stortrives, beste jobben jeg har hatt, elsker rutinene, og tar utfordringene på strak arm og sitter nå som leder på regnskapsavdeling etter å ha grepet muligheten som kom Anonymkode: febec...f68
Oddy Skrevet 27. april 2018 #3 Skrevet 27. april 2018 Har selv jobbet i administrasjonen og økonomi og vil si at det å ha 5er eller 6er i matte er ikke nødvendig. Trenger ikke å kunne tall for å få dette til. Her må du kunne programmet og formler. Så dette skal nok gå fint.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #4 Skrevet 27. april 2018 Matte? Matte er da ikke det samme som regnskap. Anonymkode: 6edf3...b86
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #5 Skrevet 27. april 2018 2 minutter siden, Oddy skrev: Har selv jobbet i administrasjonen og økonomi og vil si at det å ha 5er eller 6er i matte er ikke nødvendig. Trenger ikke å kunne tall for å få dette til. Her må du kunne programmet og formler. Så dette skal nok gå fint. Seriøst? Håper på bokettersyn for deg da. Anonymkode: 6edf3...b86 2
Oddy Skrevet 27. april 2018 #6 Skrevet 27. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Håper på bokettersyn for deg da. Anonymkode: 6edf3...b86
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #7 Skrevet 27. april 2018 På 26.4.2018 den 13.20, AnonymBruker skrev: Jeg 'datt ut' fra matten en gang på barneskolen og har slitt med faget siden. På videregående fikk jeg karret meg til en 3'er i den enkleste matten og i livet ellers sliter jeg med hoderegning og kompliserte regnestykker. Mistenker at jeg har en mild form for dyskalkuli. Jeg har likevel greid å fullføre en master som inneholdt flere regnefag, og har fått B i bedriftsøkonomi. Nå har jeg begynt å snuse på et jobbytte, og noen av jobbene jeg ser på er regnskapsfører og controller. Er dette jobber som er mulig å lykkes i selv om man ikke er flink med tall? Jeg har ellers gode analytiske egenskaper, er ganske dyktig i Excel og liker statistikk og kvantitive data. Noen andre med mattefobi som har erfaring med tilsvarende jobber? Anonymkode: 56734...77c Unnskyld meg, men hva i all verden tror du? Det er forbeholdt flinke folk som forstår seg på sånt 🙂 Du får tømme søppel eller kanskje en butikkansatt med yrkesstolthet 😂👍 Anonymkode: 26a87...d3d 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #8 Skrevet 27. april 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld meg, men hva i all verden tror du? Det er forbeholdt flinke folk som forstår seg på sånt 🙂 Du får tømme søppel eller kanskje en butikkansatt med yrkesstolthet 😂👍 Anonymkode: 26a87...d3d Folk som ikke vet hva de snakker om burde tie. Man trenger slett ikke være flink i matte for å jobbe med regnskap. Jeg strøk på videregående matte og har jobbet med regnskap i tjue år. Det man derimot bør være god på er logikk, struktur, ryddighet, analyser osv. Anonymkode: 5ff8a...6a4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #9 Skrevet 27. april 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk som ikke vet hva de snakker om burde tie. Man trenger slett ikke være flink i matte for å jobbe med regnskap. Jeg strøk på videregående matte og har jobbet med regnskap i tjue år. Det man derimot bør være god på er logikk, struktur, ryddighet, analyser osv. Anonymkode: 5ff8a...6a4 Noe TS her tydeligvis ikke innehar 🙂 Takk for at du forsterket min mening 👍🙂 god helg! Anonymkode: 26a87...d3d
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #10 Skrevet 27. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noe TS her tydeligvis ikke innehar 🙂 Takk for at du forsterket min mening 👍🙂 god helg! Anonymkode: 26a87...d3d Anonymkode: 5ff8a...6a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå