Solstrålen. Skrevet 26. april 2018 #1 Skrevet 26. april 2018 Ofte synes jeg det opplyses dårlig om at enkelte matvarer er laktosefri/redusert og oppdager stadig nye ting jeg kan spise. For noen måneder siden oppdaget jeg at alt av skyr er laktoseredusert. Nå har det også kommet melkefri is fra ben & jerrys, og serien DUGG fra Henning Olsen er melkefri (ikke yoghurtisen, kun sorbet). Dere med laktoseintoleranse, har dere noen flere oppdagelser som letter litt på hverdagen for oss med dette problemet? 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #2 Skrevet 26. april 2018 Hennig-Olsen har også kommet ut med en melkefri kroneis Ellers så har Veganermat i Oslo og Moss alle de tre fra ben&jerry's, tror også de har andre istyper, men jeg vet i alle fall at Røtter i Oslo skal ha en spesiell istype inne Anonymkode: 14a12...171 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #3 Skrevet 26. april 2018 Min beste oppdagelse var vel all maten jeg kunne lage og spise som ikke hadde melk i seg. I asia er sånn 60%+ av befolkningen laktoseinteolerante. Og de har jævla god mat. For min del synes jeg det er bedre å lete etter god mat enn å lete etter melkefri produkter. Om du googler god asiatisk mat eller snacks, så finner du mye diggere greier enn om du googler melkefri mat og snacks Dugg har for øvrig en vegansk is med kokosmelk (altså ingen melk i). Tror det skulle komme et par veganske iser i år, de har selvsagt ingen melk i seg. Om du ser veganske produkter så kan du jo forsøke spise de, de har ihvertfall ikke melk i seg Anonymkode: df393...a45 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #4 Skrevet 26. april 2018 Man må ta seg en runde og lese innholdsfortegnelser. Hvis produktet med melk også er tilsatt laktase, er det laktoseredusert eller fri. Desverre er det mange som tåler laktose som vegrer seg fra å spise disse produktene, av en eller annen tåpelig grunn. Derfor blir ikke alt merket, fordi de da går glipp av kunder. Ellers finnes det mange facebookgrupper og sider som deler produktinformasjon hvis du ikke vil ta jobben selv Anonymkode: 66f9f...f39 1
Solstrålen. Skrevet 26. april 2018 Forfatter #5 Skrevet 26. april 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man må ta seg en runde og lese innholdsfortegnelser. Hvis produktet med melk også er tilsatt laktase, er det laktoseredusert eller fri. Desverre er det mange som tåler laktose som vegrer seg fra å spise disse produktene, av en eller annen tåpelig grunn. Derfor blir ikke alt merket, fordi de da går glipp av kunder. Ellers finnes det mange facebookgrupper og sider som deler produktinformasjon hvis du ikke vil ta jobben selv Anonymkode: 66f9f...f39 Åh! Jeg har ikke tenkt på at det er derfor de ikke merker produktene. Takk for info 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå