Gå til innhold

Hvilke godbiter er de beste hunden din kan få under trening?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvilke godbiter deres hund liker best når dere trener?

I går å hadde vi litt rester av sommerkoteletter. Jeg delte opp restene i små biter (uten bein selvsagt). Og hundene elsket det! De var plutselig så mye lettere å trene med. Sikker pga. god lukt og fordi det er litt fett i kjøttet. Men sommerkoteletter er vel røykt? Og kanskje ikke så bra?

Ellers har jeg brukt diverse godbiter fra butikk/dyrebutikk. Dette funker ok mens vi trener inne eller på noe som ikke er så vanskelig. 

Hundene mine veier 12kg. Om jeg trener og gir de feks kyllingbiter så får de jo i seg en del mat i løpet av økten. Bør jeg trappe en god del ned på foret da? De legger litt lett på seg :fnise:

Anonymkode: 279a3...3cd

Videoannonse
Annonse
Gjest Whiskey hangover
Skrevet (endret)

Hunden min elsker gulrøtter. Jeg vasker,  kutter og tar de i en pose med litt vann så de ikke tørker. 

Endret av Whiskey hangover
AnonymBruker
Skrevet

Ost :)

Anonymkode: 44472...50c

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ost :)

Anonymkode: 44472...50c

Hvis man vil ha en hund med diaré, gir man ost. 

Anonymkode: 56928...0ca

Skrevet

Jeg trener med all maten til min hund, så til hverdags (inne og på vanlige turer) bruker jeg tørrfor. Når vi skal noe spesielt (demohund på kurs, gå på kurs selv, konkurranser, fellestreninger...) så bruker jeg ting som butikkgodbiter (mest mulig rene produkter), pølser, karbonader, pålegg og slike ting. Jeg bruker prosessert menneskemat mindre og mindre pga høyt saltinnhold, men har det innimellom for variasjonens del. 

Det beste han vet er leverpostei, så det bruker jeg bare til fløyteinnkalling.

Ellers, om jeg virkelig skal slå på stortromma, så bruker jeg salatkylling. Men generelt sett er det variasjon som teller. Så lenge jeg varierer mye, helst nesten daglig, så blir det han får alltid spennende. Det gjelder også tørrforet, siden han må jobbe for det. Men jeg har faktisk sett at enkelte typer godbiter kjøpt i dyrebutikk, som er nærmest rene kjøttprodukter, er mer populære enn pølser og karbonader.

Så må man selvsagt se an sin hund og hva den tåler. Noen er ekstremt følsomme og kan nesten ikke ha noenting, andre tåler absolutt alt og de fleste er et sted midt i mellom. Min hund tåler ganske mye, og ganske variert. Jeg trenger ikke holde meg til èn type tørrfor, f.eks, og kan fint variere godbiter også. Men holder meg mer og mer til godbiter av god kvalitet med lite salt og høyt næringsinnhold. 

• Liker 1
Skrevet

Dr Clauders og grillpølser

AnonymBruker
Skrevet

Bittesmå biter av grillpølse fungerer best på banen. Jeg holder igjen på den bittelille biten og lar hundene gnafse på den.

Anonymkode: 723d5...b39

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker skinkeost fra tube. 

Anonymkode: c3ab4...cf6

Skrevet

Kokt lever er favoritten, samt fiskekaker. Ost er også populært. Skjærer opp i små biter, de dagene det er mye godbiter er det mindre kveldsmat. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...