Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har feriedager fra i fjor og i år som jeg ikke har tatt ut. Nå har jeg sagt opp jobben fra 1. mai. Vil jeg få utbetalt disse ubenyttede feriedagene? Pluss få feriepenger opptjent fra i fjor? Regner i så fall med at det går automatisk?

Anonymkode: 74b6d...8f3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror du kan det dersom det er arbeidsgiver sin skyld at du ikke har fått tatt ut feriedager fra i fjor. 

google.com ;)

Anonymkode: 8ba35...339

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du har ikke rett til å få betalt for dette. Unntaket er kun hvis du var syk så du ikke fikk avviklet ferien pga sykdom. https://www.magma.no/kompensasjon-for-ikke-avviklet-ferie

Anonymkode: 92e9c...9a0

Ja, jeg var syk.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du har ikke rett til å få betalt for dette. Unntaket er kun hvis du var syk så du ikke fikk avviklet ferien pga sykdom. https://www.magma.no/kompensasjon-for-ikke-avviklet-ferie

Anonymkode: 92e9c...9a0

I linken din står det svart på hvitt at du tar feil!!!

»Hvis man er trukket i lønn for ferie som ikke er avviklet, kan dette kreves tilbakebetalt ved avslutning av arbeidsforholdet. Dette er et rent avtalerettslig krav som ikke har noe med ferieloven og dens forbud mot å erstatte ferien med en økonomisk kompensasjon å gjøre. Man har krav på lønn for den perioden man faktisk har jobbet – og hvis arbeidsgiver har trukket for en periode man har jobbet, kan man kreve dette utbetalt.»

Anonymkode: fb30d...2c5

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I linken din står det svart på hvitt at du tar feil!!!

»Hvis man er trukket i lønn for ferie som ikke er avviklet, kan dette kreves tilbakebetalt ved avslutning av arbeidsforholdet. Dette er et rent avtalerettslig krav som ikke har noe med ferieloven og dens forbud mot å erstatte ferien med en økonomisk kompensasjon å gjøre. Man har krav på lønn for den perioden man faktisk har jobbet – og hvis arbeidsgiver har trukket for en periode man har jobbet, kan man kreve dette utbetalt.»

Anonymkode: fb30d...2c5

Jeg jobber på sykehus, lo stat. De trekker 5 uker ferie. Pålegger oss å ta minst 3 til 4 uker sammenhengende. De fem ukene blir trukket av junilønna. Så om jeg har tatt ut kun fire uker, så er vel de skyldig meg 1 uke? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...