Gå til innhold

Hvordan finne ut om det er testet på dyr eller ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest Fenixs
Skrevet

Ofte når jeg går i butikken for å handle sminke, parfyme, såper. kremer osv. Da blir jeg i tvil om det er testet på dyr, jeg klarer ikke å huske alle produktene som ikke er testet. Derfor burde de være merket. Men går det an å finne ut av det om man leser bak på pakken?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan google merket, da kommer det som regel veldig mye informasjon opp. Eventuelt kontakte merket selv og spørre. 
Noen merker som fokuserer på vegansk makeup og dyrevelferd merker merket sitt med en "V" på baksiden for vegan, da er du garantert at den ikke er dyretestet 

Anonymkode: 31c2a...a6a

AnonymBruker
Skrevet

Dyrevernalliansen har jobbet mye med dette. De har en app: https://www.dyrevern.no/dyretesting/nyheter-1/-dyretestet-appen-er-tilbake

Og de har også en nettside som oppdateres hele tiden:https://www.dyrevern.no/dyretesting/nyheter-1/dyretesting-listen-du-trenger-for-en-dyrevennlig-hverdag

Såvidt jeg har skjønt stilles det strenge krav til listene, så det kan finnes andre produkter som ikke er dyretestet, men ikke står på listene, for de må klargjøres eller  noe for å få stå der, så det er helt garantert.

Anonymkode: d6476...e41

AnonymBruker
Skrevet

Bruk appen "Dyretestet?". Hvis merket ikke er der googler du eller sender mail til dem.

Anonymkode: 8f9e2...1a5

Skrevet

Appen dyretestet er veldig bra og merker som ikke svarer eller gir ufullstendige blir stående som dyretestet frem til de får ordentlig svar  

Peta har også en app hvor du kan søke opp merker, veldig bra den og

Bloggen crueltyfreekitty.com er godt oppdatert med lister over hvilke merker som tester og ikke 

På beautypedia.com kan du søke opp merker og omtaler og der står det også om merkene er dyretestet eller ikke 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...