Gjest Fenixs Skrevet 26. april 2018 #1 Skrevet 26. april 2018 Ofte når jeg går i butikken for å handle sminke, parfyme, såper. kremer osv. Da blir jeg i tvil om det er testet på dyr, jeg klarer ikke å huske alle produktene som ikke er testet. Derfor burde de være merket. Men går det an å finne ut av det om man leser bak på pakken?
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #2 Skrevet 26. april 2018 Du kan google merket, da kommer det som regel veldig mye informasjon opp. Eventuelt kontakte merket selv og spørre. Noen merker som fokuserer på vegansk makeup og dyrevelferd merker merket sitt med en "V" på baksiden for vegan, da er du garantert at den ikke er dyretestet Anonymkode: 31c2a...a6a
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #3 Skrevet 26. april 2018 Dyrevernalliansen har jobbet mye med dette. De har en app: https://www.dyrevern.no/dyretesting/nyheter-1/-dyretestet-appen-er-tilbake Og de har også en nettside som oppdateres hele tiden:https://www.dyrevern.no/dyretesting/nyheter-1/dyretesting-listen-du-trenger-for-en-dyrevennlig-hverdag Såvidt jeg har skjønt stilles det strenge krav til listene, så det kan finnes andre produkter som ikke er dyretestet, men ikke står på listene, for de må klargjøres eller noe for å få stå der, så det er helt garantert. Anonymkode: d6476...e41
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #4 Skrevet 26. april 2018 Bruk appen "Dyretestet?". Hvis merket ikke er der googler du eller sender mail til dem. Anonymkode: 8f9e2...1a5
Salka Skrevet 26. april 2018 #5 Skrevet 26. april 2018 Appen dyretestet er veldig bra og merker som ikke svarer eller gir ufullstendige blir stående som dyretestet frem til de får ordentlig svar Peta har også en app hvor du kan søke opp merker, veldig bra den og Bloggen crueltyfreekitty.com er godt oppdatert med lister over hvilke merker som tester og ikke På beautypedia.com kan du søke opp merker og omtaler og der står det også om merkene er dyretestet eller ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå