Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #1 Skrevet 23. februar 2005 Har noen av dere her inne vurdert å kjøpe dere silke putetrekk? Jeg har hørt at noen folk som vil unngå rynker kun bruker silkeputetrekk. Kan jo godt forstå det, siden ansiktshuden kan bli "vridd" når man ligger på vanlig tøy. Dessuten lurer jeg, ligger du i en spesiell stilling for å unngå rynker? Har hørt at det har mye å si om hvordan man sover... Hvis man sover på ryggen så blir jo ikke ansiktet most hele natten. Hva tenker dere om dette?
Gjest Moonshadow Skrevet 23. februar 2005 #2 Skrevet 23. februar 2005 Sånne ting går jeg faktisk ikke rundt å bekymrer meg for.
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #3 Skrevet 23. februar 2005 Sånne ting går jeg faktisk rundt å bekymrer meg for. Nei greit...du bekymrer deg ikke for rynker. Mens andre gjør det. Morsom du...som klarer å være ironisk og greier
Gjest Gjesta Skrevet 23. februar 2005 #4 Skrevet 23. februar 2005 Hvis du virkelig bekymrer deg for rynker, bør du leve sunt; drikke masse vann, aldri utsette huden din for sol, aldri røyke, drikke alkohol eller få for lite søvn, spise nok sunne fettsyrer, aldri slanke deg...Så spørs det hvor morsomt livet blir, da Hvis du tror at puta kan gi deg rynker, behøver nok huden din uansett en hestekur, for huden er ment som en barriere mot alle skadelige ting rundt oss, og er fra naturens side ganske elastisk.
Malou Skrevet 23. februar 2005 #5 Skrevet 23. februar 2005 Jeg har svært lite kontroll om jeg ligger på ryggen, magen eller siden når jeg sover. Dessuten prioriterer jeg god søvn foran et evt rynkefritt ansikt, da jeg tviler på at jeg hadde sovnet i det hele tatt hvis det kun var "lov" å ligge på ryggen. Tror nok (som Lillith og skriver) at det er mange andre ting du heller skal fokusere på når det gjelder å forhindre rynker, i den grad det er mulig i det hele tatt.
Arkana Skrevet 23. februar 2005 #6 Skrevet 23. februar 2005 Er det virkelig folk som tenker på dette? :o :o Ærlig talt, rynker av putetrekk? Den må du lenger ut på landet med. Du må ha et godt liv som bruker energi på dette.
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #7 Skrevet 23. februar 2005 Hvor slapp hud har du i ansiktet gjest? Den eneste grunnen til at noen jenter velger putetrekk av sateng eller silke (utenom at det er pent) er for å unngå floker i håret mens de sover.
Gjest Gjesta Skrevet 23. februar 2005 #8 Skrevet 23. februar 2005 Hva tenker dere om dette? For å være helt dønn ærlig så har jeg ikke ofret dette en tanke før nå, og etter at jeg nå har gjort det er konklusjonen min ganske enkelt at, så lite har jeg ikke å tenke på at dette skal få oppta plass i toppetasjen min
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #9 Skrevet 23. februar 2005 Nei, ærlig talt, jeg har andre ting å bekymre meg over enn om jeg får rynker av putetrekket...
Elbereth Skrevet 23. februar 2005 #10 Skrevet 23. februar 2005 Vel, vel. Bruker vanlige putetrekk og registrerer at putetrekket er rynkete om morgenen og at håret står til alle kanter pga at jeg sover urolig om natta. Noen ganger har jeg dype spor i kinnene etter puta, og av og til er faktisk ørene brettet sammen. Dette bekymrer meg veldig, og det er nok grunnen til den urolige søvnen. Tror jeg skal begynne å sove sittende, så slipper jeg alle disse bekymringene...
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #11 Skrevet 23. februar 2005 I middelalderen sov man sittende fordi man mente at å ligge flatt var det samme som å invitere døden på besøk. Det er derfor svært gamle senger er meget korte.
Elbereth Skrevet 23. februar 2005 #12 Skrevet 23. februar 2005 Ja, ikke sant. Rynkete ble de heller ikke!
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #13 Skrevet 23. februar 2005 Ja' date=' ikke sant. Rynkete ble de heller ikke![/quote'] Nei slettes ikke
Gjest Moonshadow Skrevet 23. februar 2005 #14 Skrevet 23. februar 2005 Nei greit...du bekymrer deg ikke for rynker. Mens andre gjør det. Morsom du...som klarer å være ironisk og greier Prøvde ikke å være i ronisk. Mente at jeg ikke gikk rundt å tenkte på om hva puta gjør med trynet mitt.. Bare slapp av.
Gjest Lillen_ Skrevet 23. februar 2005 #15 Skrevet 23. februar 2005 For å komme med et mer saklig svar, og ikke formaninger om hva du burde/ikke burde bekymre deg over, i stedenfor rynker som du pådrar deg i søvne..så har jeg faktisk en søster som, pga. at hun helst sover på høyre-sida (altså ligger i fosterstilling..), har "skivsa" ansiktet sitt såpass mye inn i puta at hun har fått en rynke under det høyre øyet. På venstre side har hun ikke denne rynken.. Hun er overbevist om at rynken er et resultat av måten hun sover på, at hun moser ansiktet inn i puta timesvis hver natt.. Og heller bruke et annet type sengetøy, f.eks. silke, hjelper kanskje. Synd å pådra seg rynker tom. når man sover.. Men det er faktisk mulig :-? Forøvrig synes jeg det er direkte flaut å se på alle dere i denne tråden som "himler med øya" over trådstarter. I steden for å spre kvalm og avsløre hvor tåpelige dere selv er som bare MÅ uttrykke misnøye, kan dere vel svare på noe dere synes ER verdt å bekymre seg over. Fjols!
Gjest Oldis Skrevet 23. februar 2005 #16 Skrevet 23. februar 2005 Er selv en av dem som bekymrer meg over rynker, innrømmer det. Jeg bruker kjempedyre kremer, spiser sunt, drikker vann og har kuttet ut røyken for leeenge siden. Det at jeg har blitt eldre har også noe å si, for tdligere trengte jeg ikke bekymre meg så mye, kort og godt fordi rynkene enda ikke hadde kommet. Nå derimot, ser jeg nye rynker tegnes stadig vekk. Skjønner at rynker kan skape grader av angst og problemer for noen, men at vi skal gå så langt at vi ikke skal kunne sove på et vanlig bomullputetrekk er å strekke det for lang...etter min mening.
Gjest Lillen_ Skrevet 23. februar 2005 #17 Skrevet 23. februar 2005 Skjønner at rynker kan skape grader av angst og problemer for noen, men at vi skal gå så langt at vi ikke skal kunne sove på et vanlig bomullputetrekk er å strekke det for lang...etter min mening. Men, hvem er det som sier at du ikke skal kunne sove på bomullsputa di da?? Temaet her er at måten man sover på + bomullssengetøy KAN forårsake rynker. Hvis du ikke plages ved det er det jo kjempefint, men ikke legg mere i det enn at det var et problem som trådstarter har. Jeeez..
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #18 Skrevet 23. februar 2005 Men, hvem er det som sier at du ikke skal kunne sove på bomullsputa di da?? Temaet her er at måten man sover på + bomullssengetøy KAN forårsake rynker. Hvis du ikke plages ved det er det jo kjempefint, men ikke legg mere i det enn at det var et problem som trådstarter har. Jeeez.. Gjeeesp...ser ikke hva du ser der...Oldis mener at det sengetøyet ikke har noe med rynkeproblematikken og gjøre, ikke verre...
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #19 Skrevet 23. februar 2005 Oh Yeah? Oldis formulerte seg litt dårlig da kanskje.. men at vi skal gå så langt at vi ikke skal kunne sove på et vanlig bomullputetrekk er å strekke det for lang...etter min mening.
Malou Skrevet 23. februar 2005 #20 Skrevet 23. februar 2005 Forøvrig synes jeg det er direkte flaut å se på alle dere i denne tråden som "himler med øya" over trådstarter. I steden for å spre kvalm og avsløre hvor tåpelige dere selv er som bare MÅ uttrykke misnøye, kan dere vel svare på noe dere synes ER verdt å bekymre seg over. Fjols! Det var da voldsomt! Trådstarter spurte vel hva vi tenkte om dette? Er vel lov å svare da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå