AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #1 Skrevet 26. april 2018 Min bror skal være fadder i dåpen nå i mai, har invitert alle men vi blir en liten gjeng og dåpen er ikke så stor.. nå fikk jeg melding om at han kan bare ta fri en uke i år og vil reise bort på ferie med barna og om ikke jeg kunne bare utsette dåpen eller så blir han ikke med.. jeg synes dette var litt frekt og siden det er litt over to uker til dåpen er ikke dette i seneste laget? Hvordan hadde du reagert? Anonymkode: d9916...902 3
Antoinette Skrevet 26. april 2018 #2 Skrevet 26. april 2018 Jeg hadde tatt dette som et klart tegn på at han prioriterer seg selv og sitt og dermed ikke er skikket som fadder. Hadde spurt en annen om å være fadder og gjennomført dåpen som planlagt. 36
Gjest Boxee Skrevet 26. april 2018 #3 Skrevet 26. april 2018 Det er selvfølgelig kjipt med så sein beskjed og at han ikke kommer, men dersom han kun får en uke ferie skjønner jeg veldig godt at han vil bruke den på å reise bort med egen familie.
Gjest Fenixs Skrevet 26. april 2018 #4 Skrevet 26. april 2018 Nei, det er tydelig hva han prioterer, finn heller en ny fadder.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #5 Skrevet 26. april 2018 Han trenger ikke være tilstede for å være fadder. Får han kun en uke ferie er det da opplagt at han må bruke den med egne barn, ikke dine Jeg var selv fadder for to år siden, og kunne ikke komme i dåpen. Jeg er fortsatt fadder, og veldig glad for det Hos meg var det "bare" en bursdag for nært familiemedlem som kræsjet, likevel hadde foreldrene full forståelse for det, og jeg er lykkelig fadder for et nydelig barn, selv om jeg ikke kunne komme på den ene dagen der. Jeg har tenkt til å være der resten av livet, en dag spiller da ingen stor rolle. Anonymkode: f6502...9f4 22
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #6 Skrevet 26. april 2018 Han må nok prioritere sine egne barn foran dine, og det må være lov. Det er likevel vanskelig å flytte en hel dåp med så kort frist, så han må nok leve med å ikke være med på feiringen. Heldigvis må man ikke det for å være fadder Anonymkode: 0f406...a7b 19
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #7 Skrevet 26. april 2018 Vi hadde flere faddere som ikke kunne komme I selve dåpen, var ikke noe problem det. Jeg skjønner broren din hvis så tilfelle at han bare kan ta ut ferie en uke (selv om loven sier noe annet!) og vil bruke denne på ferie med sine barn. Anonymkode: 9a91d...f33 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #8 Skrevet 26. april 2018 Når hadde dere svarfrist på innbydelsene? Hvis han hadde sagt fra før svarfristen kunne jeg ha vurdert å endre dato, men 2 uker før dåpen? Da går alt som planlagt. Kommer an på hvor dere bor, men her er det begrenset hvor mange dåpsbarn det kan være på hver gudstjeneste, så det kan bli lenge å vente på neste mulighet (og det er jo ikke sikkert det passer da heller...). Og hvis han har ei uke fri er det jo 6 andre dager han kan dra på tur med familien sin. Anonymkode: a8dc6...30e 4
Minlillelykke Skrevet 26. april 2018 #9 Skrevet 26. april 2018 At han prioriterer egen familie synes jeg ikke er rart. Det jeg synes er litt merkelig er at han kun får en uke ferie på ett år. Gjennomfør dåpen som planlagt. Jeg hadde dog ikke byttet fadder 7
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #10 Skrevet 26. april 2018 Å døpe barnet er bare tull.....men nå har dere bestemt dere for det så da får dere finne en annen fadder. ingen av mine barn er døpt... Anonymkode: 478d4...431 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 26. april 2018 #11 Skrevet 26. april 2018 Nei, det syns jeg ikke du skal, ikke ditt problem at han ikke kan komme.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #12 Skrevet 26. april 2018 Må han ta ut ferie for å komme i dåpen? Kan han ikke ta ferieuka en annen uke i året? Hvis han må ta ferie den uka, kunne han jo reist fredag-lørdag og likevel kommet i dåpen som jeg regner med er på en søndag? Jeg hadde blitt skuffet, men hadde likevel hatt han som fadder hvis han ikke møtte opp. Anonymkode: f4c3c...b9e 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #13 Skrevet 26. april 2018 Litt kinkig det der, men han har jo en avtale med dere iom at han har sagt ja til å være fadder. Jeg misliker at folk bryter avtaler generelt. Likevel, hvis han nylig fikk beskjed om at han kun har en uke ferie, så forstår jeg også at han velger å dra på ferie med egne barn. Anonymkode: 8b927...e68 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #14 Skrevet 26. april 2018 2 timer siden, Antoinette skrev: Jeg hadde tatt dette som et klart tegn på at han prioriterer seg selv og sitt og dermed ikke er skikket som fadder. Hadde spurt en annen om å være fadder og gjennomført dåpen som planlagt. Helt enig. for en egoistisk drittsekk som prioriterer sine egne barn. Anonymkode: 2a47a...da2 6
Antoinette Skrevet 26. april 2018 #15 Skrevet 26. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. for en egoistisk drittsekk som prioriterer sine egne barn. Anonymkode: 2a47a...da2 Man avlyser ikke sine fadderoppgaver 2 uker før. Da sier man egentlig at dette ikke er viktig nok. 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #16 Skrevet 26. april 2018 Ingen i Norge kan avspises med kun en uke ferie. Sjekk arbeidsmiljøloven. Så det han sier er bare tull. Anonymkode: 6dd1a...5df 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #17 Skrevet 26. april 2018 18 minutter siden, Antoinette skrev: Man avlyser ikke sine fadderoppgaver 2 uker før. Da sier man egentlig at dette ikke er viktig nok. Dåp er en meningsløs tradisjon dersom man ikke er kristen. Jeg har aldri noensinne sett eller hørt om noen som har utført fadderoppgavene sine Fra den Norske kirke: "Fadderne skal være vitner om at barnet er døpt med en kristen dåp. De lover også å be for barnet og lære barnet selv å be. Dessuten skal fadderne hjelpe barnet til å bli kjent med bibelfortellingene og oppmuntre henne eller ham til å gå til nattverd". Les mer her https://kirken.no/nb-NO/daap/a-vare-fadder/ Anonymkode: 5311c...e6c 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #18 Skrevet 26. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dåp er en meningsløs tradisjon dersom man ikke er kristen. Jeg har aldri noensinne sett eller hørt om noen som har utført fadderoppgavene sine Fra den Norske kirke: "Fadderne skal være vitner om at barnet er døpt med en kristen dåp. De lover også å be for barnet og lære barnet selv å be. Dessuten skal fadderne hjelpe barnet til å bli kjent med bibelfortellingene og oppmuntre henne eller ham til å gå til nattverd". Les mer her https://kirken.no/nb-NO/daap/a-vare-fadder/ Anonymkode: 5311c...e6c Det står ingen plass at ts ikke er kristen. Og det var ikke det ts spurte om. Anonymkode: 6dd1a...5df 8
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #19 Skrevet 26. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Å døpe barnet er bare tull.....men nå har dere bestemt dere for det så da får dere finne en annen fadder. ingen av mine barn er døpt... Anonymkode: 478d4...431 Hvordan er dette relevant for ts? Anonymkode: 6dd1a...5df 5
Villa2000 Skrevet 26. april 2018 #20 Skrevet 26. april 2018 Er vel ikke noe problem. Bare å gi beskjed om at det var synd at han ikke kunne komme, men at du ønsker å ha den datoen som er satt da det er litt sent å endre. Ønsker han en god ferie og ber ham om å komme innom på kaffe når han kommer tilbake. Det finnes større problemer:) 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå