AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #1 Skrevet 26. april 2018 Jeg hatt Otrivelle nå noen sykluser. Da har beskjeden(både hos gynekolog og Fertilitetssenteret) vært sex samme dag som sprøyte settes, og morgenen etter. Det har vi gjort, og hadde altså sex for 1 døgn siden siste gang. Jeg har helt åpenbart EL nå(absolutt ingen tvil) på morgenen. Kjente det fra kl 08. Vil det være bortkastet å ha sex ikveld mtp graviditet? Får det ikke til før kveld pga barn/legging. Mannen sliter med prestasjonsstress(ikke ellers i syklusen, bare under EL) etter langtidsprøving, så om det er helt bortkasta å ha sex halvt døgn etter EL så tenkte jeg spare anledningen. Gyn og spesialist sier bare «samme kveld og morgen etter Otrivelle»(inkludert dagene før selvsagt) så jeg får jo da inntrykk av at senere er for sent? Anonymkode: d9085...aa7
Juni15 Skrevet 26. april 2018 #2 Skrevet 26. april 2018 Det spørs helt hvor egget er akkurat nå, tror jeg. Det bruker ca 24 timer på ferden fra det løsner til det er «ferdig». Så hvis det du kjenner nå er at det løsner, så er det ikke bortkasta. Men hvis det løsnet for 12 timer siden, så er det vel bortkastet. Har du en eggløsningstest du kan ta? Hvis den er negativ, tror jeg ikke det er mye vits mtp at du nevner stresset til mannen.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #3 Skrevet 26. april 2018 19 minutter siden, Juni15 skrev: Det spørs helt hvor egget er akkurat nå, tror jeg. Det bruker ca 24 timer på ferden fra det løsner til det er «ferdig». Så hvis det du kjenner nå er at det løsner, så er det ikke bortkasta. Men hvis det løsnet for 12 timer siden, så er det vel bortkastet. Har du en eggløsningstest du kan ta? Hvis den er negativ, tror jeg ikke det er mye vits mtp at du nevner stresset til mannen. Takk for svar EL- og graviditetstester slår positivt ut på Otrivelle og gir falske resultater, så det funker ikke. Den vil være positiv i opptil 12 dager etter EL Aner jo ikke om smertene hva nøyaktig som skjer, men prosessen er definitivt igang. Om det er at egget slipper eller ikke aner jeg ikke, det kan jo variere veldig fra syklus til syklus. Men når det kontrolleres via Otrivelle vet jeg jo at det skjer i denne tidsperioden. Anonymkode: d9085...aa7
Juni15 Skrevet 26. april 2018 #4 Skrevet 26. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar EL- og graviditetstester slår positivt ut på Otrivelle og gir falske resultater, så det funker ikke. Den vil være positiv i opptil 12 dager etter EL Aner jo ikke om smertene hva nøyaktig som skjer, men prosessen er definitivt igang. Om det er at egget slipper eller ikke aner jeg ikke, det kan jo variere veldig fra syklus til syklus. Men når det kontrolleres via Otrivelle vet jeg jo at det skjer i denne tidsperioden. Anonymkode: d9085...aa7 Jeg tenkte ikke så langt at testene slår ut på Otrivelle, selv jeg egentlig var klar over det 🙈
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå