AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #1 Skrevet 26. april 2018 Så ble det påvist misset abortion eller bo i dag på tidlig ultralyd ... jeg fikk tidlig ul Pga 6 tidligere aborter. Den 7. Klarte vi det ... så prøvde vi igjen tre år etter gutten ble født og det tok sin tid ... men 8 mnd senere kom to streker. Jeg fikk bekreftet at det ikke car exu i uke 5. Så i uke 8 fant de ingen embryo. Hun sa det enten var missed abortion eller bo. Plommesekken var der men ikke mer ... gått på crinone så ingen blødninger heller. Mistet symptomer for en uke siden. Selv med god erfaring er det likevel vondt!! Jævlig vondt faktisk! Ble sendt hjem med cytotec. 8 tabletter. Om de fire første ikke virket skulle jeg prøve med fire neste døgnet etter. Ble fortalt at jeg ikke skulle være alene hjemme i tilfelle altfor store blødninger. Men ble allikevel fortalt at blødninger i form av kraftige var å forvente. Hvordan skal jeg se forskjell? Jeg velger å vente med å ta tablettene til fredag. Da er mannen hjemme for å passe på. Hva kan jeg forvente? Og hvorfor skjer sånt? Vi så ingenting i uke fem / da var det kanskje en ob? Hvorfor skjer det? Testen vet jo positivt! Det gjør så vondt Anonymkode: 54547...10b
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #2 Skrevet 26. april 2018 Det er helt normalt å ikke se noe i uke 5. Embryoet ligger i plommesekken da og hjertet har ikke begynt å slå. Embryoet har antagelig bare død før det ble synlig for UL. Anonymkode: df5e3...cdc
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #3 Skrevet 26. april 2018 Hei, så leit å høre Jeg kan ikke noe om disse tablettene, ved mine aborter har jeg aldri trengt det. Er dette tablettene man bruker ved medisinsk abort? Jeg er ingen ekspert, men syns det er rart de ikke kunne se embryo i uke 8. På meg så de det allerede i uke 5. Jeg tør ikke uttale meg om hva som kan ha skjedd i ditt tilfelle, men kan hvertfall si at det ikke er uvanlig at man plutselig helt uventet ikke er gravid lenger allikevel... Jeg spontanaborterte etter flere blodprøver og GU+ultralyd, der gyn sa samme dag at dette så så flott ut og prøvene lovet godt og ingen mangler og fare, så senere samme kveld startet SA... Hverken gyn eller jeg kunne skjønne hvorfor, siden HCG nivåene ikke hadde sunket. Men har du ikke hatt SA i det hele tatt denne gangen? Men de vet allikevel at du ikke er gravid lenger? Jeg visste ikke at det engang var mulig å miste uten merkbar abort...? Men er som sagt langt i fra noe ekspert. Har egentlig veldig liten innsikt i dette utenom min egen erfaring. Tar du tablettene nå for å sette igang en medisinsk abort for å "skylle ut"? Uansett trist at det skulle bli sånn, og å vente til fredag hvor mannen din kan være hjemme og dere bare kan ta det med ro hele kvelden og dagen etter, er nok veldig lurt. Anonymkode: 00833...b8c
Waldfee Skrevet 26. april 2018 #4 Skrevet 26. april 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Så ble det påvist misset abortion eller bo i dag på tidlig ultralyd ... jeg fikk tidlig ul Pga 6 tidligere aborter. Den 7. Klarte vi det ... så prøvde vi igjen tre år etter gutten ble født og det tok sin tid ... men 8 mnd senere kom to streker. Jeg fikk bekreftet at det ikke car exu i uke 5. Så i uke 8 fant de ingen embryo. Hun sa det enten var missed abortion eller bo. Plommesekken var der men ikke mer ... gått på crinone så ingen blødninger heller. Mistet symptomer for en uke siden. Selv med god erfaring er det likevel vondt!! Jævlig vondt faktisk! Ble sendt hjem med cytotec. 8 tabletter. Om de fire første ikke virket skulle jeg prøve med fire neste døgnet etter. Ble fortalt at jeg ikke skulle være alene hjemme i tilfelle altfor store blødninger. Men ble allikevel fortalt at blødninger i form av kraftige var å forvente. Hvordan skal jeg se forskjell? Jeg velger å vente med å ta tablettene til fredag. Da er mannen hjemme for å passe på. Hva kan jeg forvente? Og hvorfor skjer sånt? Vi så ingenting i uke fem / da var det kanskje en ob? Hvorfor skjer det? Testen vet jo positivt! Det gjør så vondt Anonymkode: 54547...10b Føler med deg. Jeg opplevde lignende for to uker siden, fikk konstatert MA på tidlig ultralyd uke 7+1 etter IVF. Grusomt. Hadde syntes symptomene var svake, ellers ikke merket noe. Tok progesteron jeg også. Embryo var der, men hadde stoppet i utvikling og hjertet slo ikke. Fikk cytotec og det fikk i gang aborten. Greit å ha noen hos seg da det kan være ganske smertefullt. Lurt å ta det fredag med mannen hos deg. Sender deg en klem. 💗
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #5 Skrevet 26. april 2018 Smertefullt sier du ... hvor mye smerte skal man tåle før man skal ringe sykehus egentlignog for hvor lenge skal det holde på? Hva er normalen her sånn ca? Og blødning? Jeg blør mye til mens - skal jeg forvente det og litt til? Anonymkode: 54547...10b
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #6 Skrevet 26. april 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Så ble det påvist misset abortion eller bo i dag på tidlig ultralyd ... jeg fikk tidlig ul Pga 6 tidligere aborter. Den 7. Klarte vi det ... så prøvde vi igjen tre år etter gutten ble født og det tok sin tid ... men 8 mnd senere kom to streker. Jeg fikk bekreftet at det ikke car exu i uke 5. Så i uke 8 fant de ingen embryo. Hun sa det enten var missed abortion eller bo. Plommesekken var der men ikke mer ... gått på crinone så ingen blødninger heller. Mistet symptomer for en uke siden. Selv med god erfaring er det likevel vondt!! Jævlig vondt faktisk! Ble sendt hjem med cytotec. 8 tabletter. Om de fire første ikke virket skulle jeg prøve med fire neste døgnet etter. Ble fortalt at jeg ikke skulle være alene hjemme i tilfelle altfor store blødninger. Men ble allikevel fortalt at blødninger i form av kraftige var å forvente. Hvordan skal jeg se forskjell? Jeg velger å vente med å ta tablettene til fredag. Da er mannen hjemme for å passe på. Hva kan jeg forvente? Og hvorfor skjer sånt? Vi så ingenting i uke fem / da var det kanskje en ob? Hvorfor skjer det? Testen vet jo positivt! Det gjør så vondt Anonymkode: 54547...10b Det er utrolig tungt! Fikk påvist BO i uke 10 i forbindelse med noe annet. Fikk bare beskjed om at det er sånn som skjer, på lik linje som SA. Hadde positive tester og symptomer hele veien, så var absolutt ikke forberedt på det. Det er nok lurt å vente til du har noen rundt deg, ja. Spesielt når det gjelder den psykiske biten. I hvert fall synes jeg det. Tror nok du vil merke det ganske godt på kroppen om du får alt for stort blodtap, men vet ikke. Jeg blødde en del morgenen etter at jeg tok pillen, deretter ganske lite i forhold til antatt. Viste seg at jeg hadde rester. Endte i en utskrapning. Anonymkode: 37927...ceb
Waldfee Skrevet 26. april 2018 #7 Skrevet 26. april 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Smertefullt sier du ... hvor mye smerte skal man tåle før man skal ringe sykehus egentlignog for hvor lenge skal det holde på? Hva er normalen her sånn ca? Og blødning? Jeg blør mye til mens - skal jeg forvente det og litt til? Anonymkode: 54547...10b Jeg hadde ganske vondt, særlig første dagen/kvelden. Tok Ibux og Paracet men var fortsatt skikkelig vondt på «toppene» av takene i magen. De neste dagene var også sånne vonde tak til tider, men ikke hele tiden. Det gikk litt i rykk og napp for min del. Men var ikke sånn at jeg følte behov for å ringe sykehus. jeg blødde mer enn ved vanlig mens ihvertfall. Blødde 9 dager. Deretter 4 dager opphold, og så kom vanlig mens som nå har vart 4 dager. Håper det går så greit som det kan gå i ditt tilfelle. For min del var den psykiske smerten ved å oppdage mangel på liv og tenke på at jeg mistet, mye verre enn det fysiske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå