Gå til innhold

Det spesielle hundenavnet på hunden.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Velger du hundens navn etter vanlig menneskenavn eller vanlig hundenavn eller dikter du opp ett hvilket som helst navn og skriver stumme bokstaver som feks. Zarah som uttales Sara? Eller Cszilla som uttales silla? Eller Xsana som uttales Sana? Thaszha som uttales Tasha? Kcira som uttales Kira? Oxana som uttales Osana? zchilvia som uttales Silvia?

Ser det er flere "hjemmesnekra" navn med spesielle stavemåter på hunder som uttales helt annerledes enn det skrives. Er dette vanlig?  

Nå tenker jeg ikke på stamtavlenavn som alle i kullet skal begynne på en bestemt bokstav. Men at folk kaller hundene sine det helt frivillig.

Folk må jo få kalle hunden akkurat det man vil. Er ikke det jeg mener.

Tips til hundenavn mottas også med takk.

Anonymkode: 0313a...ad9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånt snobberi med en uttalelse som er langt enklere enn stavemåte blir for dumt. 

Fine navn : Sett. Blue. Ice. Romeo. Boy. Hamlet.

Mira. Dari. Dina. Fia. Mille. Lita.

Anonymkode: 7f995...7a0

• Liker 1
Skrevet

Har ikke hund. Men synes det er så spesielt når noen bruker menneskenavn som ikke passer til hunder...

Eksempel: Therese, Anne-Sofie, Henrik, Thomas osv. 

I tillegg de med merkelige og ekstra kompliserte skrivemåter, det gjelder både hunder og barn 😉

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min heter Xofy, som uttales Sophie fordi hun er en rase fra et område on X uttales som S.

Anonymkode: 2b482...659

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hunden min heter Xofy, som uttales Sophie fordi hun er en rase fra et område som X uttales som S.

Skrevet

De gangene jeg har hatt hund, har jeg gitt dem så "normale" navn som mulig. Jeg er lei av "typiske" hundenavn som Fido, Max osv. Den siste hunden jeg hadde het Geir. :) 

• Liker 5
Skrevet

En rampehannhund heter Rasmus.

Ei rampetispe heter selvfølgelig Ronja.

AnonymBruker
Skrevet

Mine hunder har alltid hatt tradisjonelle hundenavn, men det er fordi jeg kun har tatt omplasseringshunder, og de har allerede fått navn. Skulle jeg valgt selv, ville jeg valgt menneskenavn. 

Anonymkode: 0955a...dae

Gjest N-Nøff
Skrevet

Jeg kaller hunden det jeg synes passer. Det kan være alt mulig rart.

Skrevet

Har vært borti mange jeg syns var hysterisk morsomme.

Birger.

Gunnar.

Johnsen.    Og, nei. Familien het ikke det.  

Kasper, Jesper og Jonathan.    Brødre. Faren het Bastian.

Borghild.

Synne.

Tasman.    Etter dyret Den Tasmanske Djevel.

AnonymBruker
Skrevet

Møtte en gang en hund som het Einar, og en barndomsvenn hadde en hund som het Nils. Synes sånne navn er så morsomme på hund! Selv har jeg en hund som heter Wilma. 

Anonymkode: fdeea...65b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns sånt må være helt håpløst å forholde seg til i hverdagen hvis man er aktiv med hund. Vår har et navn som begynner på Q, siden vi valgte å beholde oppdretternavnet (der det var alternativer som for eksempel Qasper). Det gjør jo at folk på konkurranser ikke klarer å lese det riktig eller skrive det til oss - selv familie klarer ikke det. Det blir mye "Quaaasper??" Masse rare bokstaver inni der høres jo helt slitsomt ut.

Anonymkode: 0eaef...bbc

AnonymBruker
Skrevet

Katten min heter Godzilla, men jeg kaller henne bare Silla, med S. Så gøy at du nevnte akkurat det :)

Når jeg fikk hund ville jeg kalle han Ragnar, fordi rasen ser ut som en søt bamse, og jeg ville ha et kontrastfylt navn. Jeg fikk forslag som "Snøball" og "William Cosinus"... Navnet ble Batman etter samboers ønske. 

Så jeg liker tradisjonelle og godt voksne navn på hunder: Trond, Ivar, Rolf, Gudrun, Trude, Venke osv. Bare se for deg samojeden Venke og griffonen Rolf :laugh:

Anonymkode: 9e303...a81

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsker menneskenavn på dyr! Gjerne navn hentet fra 5 klasse en gang på 70 tallet 😛 Roar, Trygve, Geir, Svein, Leif. Hadde jo vært gøy å rope på hunden Svein 😂

Anonymkode: a369d...570

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min familie har kalt opp alle dyr i alle år etter TV- og spillfigurer. Med den stavingen som orginalen har hatt. Så da har det blitt endel unorske bokstaver og uttaler. Type Kael'thas og Xavier. Blir jo ikke riktig å fornorske de navnene.

Anonymkode: a4696...d94

AnonymBruker
Skrevet

Mine hunder har hett Link, Picasso, Katla og Buddha 😊

Anonymkode: 2baeb...072

AnonymBruker
Skrevet

Syns man kan stå helt fritt når man velger navn til kjæledyr, og det er så deilig. Det er langt flere ting å ta hensyn til når man gir navn til barn, så det er jo så moro når man kan velge navn til dyr. 

Anonymkode: 36ab2...735

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...