Gå til innhold

Har Finn.no selgeren kuttet meg ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kom over en hund jeg likte, og kontaktet selger på finn. Fikk svar raskt, hvor han ønsket å sende flere bilder på tlf. Svarte så på Finn at jeg skulle drøfte dette videre med mannen, og stilte spørsmål om dominanse og størrelse. Bildene kom så, og jeg diskuterte med mannen i går kveld. Svarte ikke på meldingen på tlf, da det var sent og vi ikke hadde bestemt oss for noe enda. Han hadde ikke besvart spørsmålene på Finn..

I dag har jeg og mannen diskutert hele ettermiddag, og jeg bestemte meg for å besvare bildemeldingene. Men jeg fikk ikke svar der heller..

Hva skjedde??

Droppet selgeren meg fordi jeg var "treg?" med å svare?

Noen som vet hva dette kan bety?

Anonymkode: 47a2a...850

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I hele verden er der ett menneske som kan vite og svare på spørsmålene dine og det er hundens eier. Alle vi andre vet enda mindre enn deg. 

Du får avvente og se hva som skjer. Google fyren, sjekk facebooken hans osv. 

Anonymkode: f7ea3...649

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du svarte ikke på over en dag (?), men tror han har droppet deg fordi han ikke svarer løpet av en kveld? 

Kan uansett hende hunden nå er solgt eller at han har fått noen andre interesserte som han vurderer mer enn deg, siden du ikke svarte på bildemeldingene. Går an å skrive "takk, da skal vi få diskutert litt her også kommer jeg tilbake til deg i morgen." 

Anonymkode: b5b98...97f

• Liker 12
Skrevet

Nei, ikke nødvendigvis.  Det er ikke alle som er 100% på nett bestandig.  Vent å se. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja. Jeg selger rasekatter og folk står et par år på venteliste. Der er det ikke rom for nøling, så de som er trege faller fort ut.

Anonymkode: c0996...702

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han svarer nok i morgem. Ikke alle sjekker finn flere ganger om dagen

Anonymkode: 14f49...21f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Jeg selger rasekatter og folk står et par år på venteliste. Der er det ikke rom for nøling, så de som er trege faller fort ut.

Anonymkode: c0996...702

Det er jo ikke bare å si "jeg tar den!", før en har fått diskutert ordentlig i hjemmet og fått møtt det :)

Å velge riktig kjæledyr krever gode valg. Og hunder kan være så meget og mangt.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han svarer nok i morgem. Ikke alle sjekker finn flere ganger om dagen

Anonymkode: 14f49...21f

Håper det :)

Å velge ut riktig hund, krever en del. Rakk aldri å diskutere om hunden er vaksinert, chippet osv..

Selger man hunder må en jo forvente at det blir spørsmål. Men for alt jeg vet, var selgeren mest opptatt av raske penger.. Synd om det viser seg slik. Håper bare hunder får et godt hjem, og ikke ender opp som omplassert pga mindre kritiske kjøpere..

ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok av useriøse mennesker som gir blanke faen i dyrene sine.Trist.Alle dyr fortjener å ha det godt.

Anonymkode: 0ba76...0b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kom over en hund jeg likte, og kontaktet selger på finn. Fikk svar raskt, hvor han ønsket å sende flere bilder på tlf. Svarte så på Finn at jeg skulle drøfte dette videre med mannen, og stilte spørsmål om dominanse og størrelse. Bildene kom så, og jeg diskuterte med mannen i går kveld. Svarte ikke på meldingen på tlf, da det var sent og vi ikke hadde bestemt oss for noe enda. Han hadde ikke besvart spørsmålene på Finn..

I dag har jeg og mannen diskutert hele ettermiddag, og jeg bestemte meg for å besvare bildemeldingene. Men jeg fikk ikke svar der heller..

Hva skjedde??

Jeg hadde heller ikke svart noen som spurte meg om dominanse i en hundeannonse.

Anonymkode: fe389...214

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde heller ikke svart noen som spurte meg om dominanse i en hundeannonse.

Kan være like greit da :) For dominante hannhunder byr stort sett bare på problemer. Noe vi som familie før har erfart..

TS

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan være like greit da :) For dominante hannhunder byr stort sett bare på problemer. Noe vi som familie før har erfart..

TS

https://forskning.no/blogg/hun-om-hund/slapp-av-du-er-allerede-en-alfa

"«Dominant» er altså ikke et personlighetstrekk, det er en rolle i et forhold."

Anonymkode: 58dbc...199

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjedde??

Det er helt utrolig hva folk tror andre brukere på kg kan svare på. Hvordan tror du at noen her inne kan vite hva den selgeren tenker, tror og mener?

Anonymkode: 578fb...f7f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Det var mer den lite oppdaterte kunnskapen om hund som hadde vært varselsflagget for meg. 

• Liker 4
Gjest Reputation
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok av useriøse mennesker som gir blanke faen i dyrene sine.Trist.Alle dyr fortjener å ha det godt.

Anonymkode: 0ba76...0b6

Kan også være at selgeren oppfattet TS som lite interessert og brukte unnskyldninger for å komme utav salget. 

Selgeren kan også ha funnet en kjøper som var mer interessert i hund og ønsket en med mer erfaring som ikke velger bort hunder pga "dominanse"

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Oppdater kunnskapen deres før dere skaffer hund. 

Anonymkode: b63e4...488

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oppdater kunnskapen deres før dere skaffer hund. 

Anonymkode: b63e4...488

Vi har hatt to hunder før takk:) 

Tror nok selgeren heller retter seg mot enklere mål..

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har hatt to hunder før takk:) 

Tror nok selgeren heller retter seg mot enklere mål..

At dere har hatt to hunder før betyr ikke automatisk at dere har så mye kunnskap om hunder. Jeg har hatt sikkert 10 biler, men er ingen bilmekaniker likevel. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At dere har hatt to hunder før betyr ikke automatisk at dere har så mye kunnskap om hunder. Jeg har hatt sikkert 10 biler, men er ingen bilmekaniker likevel. 

Har ikke hatt problemer med selgere før, hva hund gjelder. Så tror nok ikke det er meg :)

Er uansett glad til for at det ikke ble noe. Selgeren tar en høyere pris for hunden i motsetning til andre, i tillegg til å forbeholde seg en del rettigheter til hunden..

Stusser også på at det ikke sto opplyst i annonsen om stamtavle, helse osv.

Nei, her lukter det muffens..

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke hatt problemer med selgere før, hva hund gjelder. Så tror nok ikke det er meg :)

Er uansett glad til for at det ikke ble noe. Selgeren tar en høyere pris for hunden i motsetning til andre, i tillegg til å forbeholde seg en del rettigheter til hunden..

Stusser også på at det ikke sto opplyst i annonsen om stamtavle, helse osv.

Nei, her lukter det muffens..

Så nå er alt galt med både hund, eier og annonse? 
Hvorfor var du interessert i hunden i utgangspunktet da, dersom det luktet "muffens"?
Høres mer ut som du er furt fordi eier ikke står i giv akt og venter på svar fra deg (som ikke har svart på en hel dag!) slik at han kan svare på minuttet.

Jeg hadde nok stusset litt på deg også, dersom du begynte å snakke om "dominans" i første meldingsrunde. 
Det folk anser som en "dominant" hund, er som regel en usikker, ufin hund som tar ut usikkerheten ved å bølle med andre hunder og er utaggerende mot hunder. Klassens bølle og mobber, rett og slett.
Jeg er hundeinstruktør, og jeg ser hele tiden menn som kommer med sin tøffe, "dominante" hannhund, som bøller med både tisper, valper og folk. Egentlig er det en usikker "drittbikkje" som trenger å bygge selvtillit og få dressur og klare regler.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...