Gå til innhold

Tips til samtale for å lære to femåringer å sovne alene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to femåringer. De ligger ikke på samme rom. Av ulike årsaker har vi alltid ligget hos dem til de har sovnet om kvelden. Altså hatt leggerutine, lest bok osv, men ligget inntil dem til de har sovnet. Det er fryktelig koselig, men tar endel tid. Nå har de blitt store så ønsker å legge, lese bok, si god natt, og gå. Det var imidlertid ikke så populært. De la seg, men følte seg ensomme og tilsidesatt. 

Hva kan jeg forklare for dem så de føler at dette er riktig og aksepterer at det ikke er for at vi ikke har tid til dem, men fordi det er bra å kunne sovne alene. 

Anonymkode: 849e3...560

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har virkelig gjort ungene og dere selv en bjørnetjeneste! Lykke til!

Anonymkode: 58c5d...4b6

• Liker 6
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jævla troll.

TS - snakk med de på helt vanlig vis. Forklar at nå skal vi innføre sånn og slik. Fordi sånn og sånn. Det gjør vi på den og den måten.

Konkret HVA du sier er ikke helt like viktig som at dere gjennomfører det dere har sagt skal komme til å skje! Ved alltid være der, alltid trøste, alltid bruke tid til kveldskos, samtidig som dere står ut lovnadene dere har gitt så vil det etter hvert bli ok, tenker jeg. Men det krever kanskje en periode, for det er helt nytt for dem :-) 

• Liker 2
Gjest making.a.mess
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så fantastisk hjelpsomt tips.........

AnonymBruker
Skrevet

Kan de ikke få dele rom? Forklar de hvordan ting blir fremover og stå i det. F.eks at de kan velge en bok som leses i felleskap(Da velger de annenhver dag) og så evt snakke litt om dagen og etter det går dere ut av rommet og de skal være i sengene sine. 

Anonymkode: 6a7b8...1c1

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...