Gå til innhold

Navarsete er nå sykmeldt. Borten Moe har tredd av midlertidig som nestleder, og nå blir det politisak?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du, det er ikke så lett å vite hva folk mener. Det er de for og i mot, og de som bagatelliserer. Så det var grunnen til at jeg spurte. Er forøvrig enig med deg.

Anonymkode: b1e06...a77

For å være konkret så er jeg en av de som "bagatelliserer". Jeg fordømmer meldingen, men synes saken blir hauset opp til latterlige proporsjoner. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, FrodeF skrev:

Nei, det blir IKKE politisak, ref statsadvokaten i Oslo. De har bedre ting å drive med 

En kan bli anmeldt for trakassering. Den ene mener det og en annen ditt. Kan du legge ut link? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trodde det måtte litt mer til en å være syk i krenken for å bli sykemeldt?

Anonymkode: 3c899...8c5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Isambard skrev:

For å være konkret så er jeg en av de som "bagatelliserer". Jeg fordømmer meldingen, men synes saken blir hauset opp til latterlige proporsjoner. 

Tildels enig. Men bare tildels. Her har alle vært på banen, også pressen. Har snøballen først begynt å rulle...

Han som sendte burde ha innrømmet før alt gikk så langt. Det blir jo bare mer jakt på den skyldige når han ikke bare kan innrømme at han dummet seg ut. Eller DE. Tror nok ikke bare en vet. Og så er det noe med det å ha en i et viktig verv som sender sånt. En vil gjerne vite hvilke holdninger de har. Vi har jo valgt dem. Da må de vise at de er noenlunde oppegående.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke helt å tro på at du ikke hadde brydd seg mht konteksten. 

Da må du tro om igjen. Det er ikke en melding som reelt undergraver hennes posisjon eller anseelse. Det er bare fyllerør.

Jeg har blitt utsatt for langt verre ting fra mine kolleger, som sendte falske mail fra min PC som en spøk. Jeg synes ikke det var ok, men det kunne ikke falle meg inn å anmelde eller lage en kjempesak av det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde det måtte litt mer til en å være syk i krenken for å bli sykemeldt?

Anonymkode: 3c899...8c5

At hun følte seg krenket kan jeg godt forstå. Jeg hadde blitt fly forbannet om jeg fikk en slik melding under omstendighetene som var. Men politikere må takle både motvind og storm. Se til Stoltenberg etter terroren. Men, nei jeg er ikke ap-velger. Bare reflekterer litt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Isambard skrev:

Da må du tro om igjen. Det er ikke en melding som reelt undergraver hennes posisjon eller anseelse. Det er bare fyllerør.

Jeg har blitt utsatt for langt verre ting fra mine kolleger, som sendte falske mail fra min PC som en spøk. Jeg synes ikke det var ok, men det kunne ikke falle meg inn å anmelde eller lage en kjempesak av det. 

Men å lage en kjempesak ut av Grande-saken er helt greit.

Anonymkode: 6832f...1ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Isambard skrev:

Neivel. Jeg har nok mer sekvrespekt, og krever nok mer respekt da. Alle er ikke like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Neivel. Jeg har nok mer sekvrespekt, og krever nok mer respekt da. Alle er ikke like.

Selvrespekten din er nok bare litt skjørere enn min.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Isambard skrev:

Selvrespekten din er nok bare litt skjørere enn min.

Det er jo det den ikke er. Men vi kan analysere og tolke forskjellig. For all del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fantastisk å se hva sakttepengene går til. Finansiering av sykemeldingene til Giske og Navarsete. Kjenner jeg blir kjempemotivert av å gå på jobb og betale skatt..

Anonymkode: 01efb...13c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fantastisk å se hva sakttepengene går til. Finansiering av sykemeldingene til Giske og Navarsete. Kjenner jeg blir kjempemotivert av å gå på jobb og betale skatt..

Anonymkode: 01efb...13c

Ja. En blir ordentlig oppløftet, motivert og inspirert! Heia de folkevalgte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår sykemeldingen hennes godt jeg, folk sender henne masse med ufine og trakasserende meldinger direkte til mobilen etter at saken ble kjent. Men det jeg trodde først saken handlet om var det at hun i en årrekke har fått mange seksuelle meldinger til sendt til henne av grove sort. Men det viser seg altså "kun" å være en melding fra 2016, da skulle hun ha anmeldt saken til politiet der og da og ikke i 2018 altså 2 år senere, så jeg ser ikke noe annen vei en at politiet vil henlegge saken. Det vil i så fall være et hån mot de som har fått mye grovere meldinger en dette. Da forstår jeg ikke helt grunnlaget for å politi anmelde eller at disse skal få sparken, jeg har aldri likt moe og syns det var greit han gikk av men at det skulle være på grunn av en melding syns jeg blir litt feil selv om det er helt upassende og ufyselig.

Hadde hun fått en melding hver dag eller en gang i uken så hadde jeg faktisk forstått dette og ville støttet at de skulle få sparken alle sammen, for slikt skal man ikke ha det i politikken i Norge. Det hele her blir litt rart ettersom mange har fått mye verre meldinger sendt over tid og mye grovere, barnslig å sende en slik melding uansett og viser bare til at Listhaug hadde rett i sine meninger om at politikken i Norge styres av en barnehage.

Uansett, glad moe er vekk og håper man får inn en annen med gode manerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja volumet på dette sirkuset er ganske absurd.

Så kan jo de som lagde et så stort nummer ut av dette tenke litt over hva de har oppnådd: 

Trolig går det nå mange uskyldige som lever under et enormt press fordi de kollektivt blir tillagt skylden for en persons teite practical joke i fylla. Og stikk i strid med det en påstår å ønske å oppnå har en nå klart å fyre denne saken såpass opp igjen at "offeret" selv blir sykemeldt.

:bond:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
14 minutter siden, Apex skrev:

Forstår sykemeldingen hennes godt jeg, folk sender henne masse med ufine og trakasserende meldinger direkte til mobilen etter at saken ble kjent. Men det jeg trodde først saken handlet om var det at hun i en årrekke har fått mange seksuelle meldinger til sendt til henne av grove sort. Men det viser seg altså "kun" å være en melding fra 2016, da skulle hun ha anmeldt saken til politiet der og da og ikke i 2018 altså 2 år senere, så jeg ser ikke noe annen vei en at politiet vil henlegge saken. Det vil i så fall være et hån mot de som har fått mye grovere meldinger en dette. Da forstår jeg ikke helt grunnlaget for å politi anmelde eller at disse skal få sparken, jeg har aldri likt moe og syns det var greit han gikk av men at det skulle være på grunn av en melding syns jeg blir litt feil selv om det er helt upassende og ufyselig.

Hadde hun fått en melding hver dag eller en gang i uken så hadde jeg faktisk forstått dette og ville støttet at de skulle få sparken alle sammen, for slikt skal man ikke ha det i politikken i Norge. Det hele her blir litt rart ettersom mange har fått mye verre meldinger sendt over tid og mye grovere, barnslig å sende en slik melding uansett og viser bare til at Listhaug hadde rett i sine meninger om at politikken i Norge styres av en barnehage.

Uansett, glad moe er vekk og håper man får inn en annen med gode manerer...

Det er ikke Navarsetes jobb å gå til politiet med dette, det er det partiledelsen som skal ta seg av. Noe de nå endelig gjør også. Alle partiet har etiske retningslinjer. Saken har vist at SPs retningslinjer har vært for dårlige. For to år siden var det partilederen man skulle varsle til- men han fikk aldri fulgt opp saken skikkelig. I dag sier retningslinjen at det skal varsles til generalsekretæren i partiet og denne vil sørge for oppfølging. Generalsekretæren vil være mer uhildet enn partilederen- særskilt i en sak der nestlederen i partiet er den det blir reist spørsmål om.

Anonymkode: cd985...bba

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke Navarsetes jobb å gå til politiet med dette, det er det partiledelsen som skal ta seg av. Noe de nå endelig gjør også. Alle partiet har etiske retningslinjer. Saken har vist at SPs retningslinjer har vært for dårlige. For to år siden var det partilederen man skulle varsle til- men han fikk aldri fulgt opp saken skikkelig. I dag sier retningslinjen at det skal varsles til generalsekretæren i partiet og denne vil sørge for oppfølging. Generalsekretæren vil være mer uhildet enn partilederen- særskilt i en sak der nestlederen i partiet er den det blir reist spørsmål om.

Anonymkode: cd985...bba

Han fikk da fulgt opp tilstrekkelig til at det ble overbragt en skriftlig unnskyldning til Navarsete. At det ikke ble anmeldt til politiet handler primært om at det ville vært en enorm, og komisk, overreaksjon og det ville nok ikke heller blitt gjort om retningslinjene var bedre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer det en innrømmelse fra den/ de skyldige før midnatt  (som er fristen), tror dere? 

Anonymkode: be43c...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kommer det en innrømmelse fra den/ de skyldige før midnatt  (som er fristen), tror dere? 

Anonymkode: be43c...af5

Neppe. 

Anonymkode: 6832f...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...