AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #1 Skrevet 25. april 2018 Jeg skulle gjerne hatt en app som du kan trykke på en knapp når du kjenner liv i magen, og så plottet dette inn på en kalender med riktig dag, dato og klokkeslett. Videre kan man zoome inn på dager, uker og måneder og få en oversikt over hvor mye liv man har kjent i magen i det siste. Finnes en slik app? Ligger det evt en slik funksjon inne i en graviditetsapp? Anonymkode: 363f5...1f3
Bruttonasjonalp Skrevet 25. april 2018 #2 Skrevet 25. april 2018 Ovia Pregnancy har kick Counter i hvert fall. Vet ikke om den fyller funksjonen du er ute etter men..
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #3 Skrevet 25. april 2018 Hvor langt er du på vei? Blir rimelig håpløst å skulle registrere hver gang man kjenner liv utover i svangerskapet altså.. man lærer seg å kjenne sin babys mønster, og dersom man opplever baby som rolig så kontakter man føden og ligger der for å registrere aktivitet. Anonymkode: 5a967...82f 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #4 Skrevet 25. april 2018 Tror de fleste appene har en kick counter. Jg har bare brukt den en kveld da jeg følte det var mindre liv enn vanlig. Anonymkode: 5c514...a70
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #5 Skrevet 27. april 2018 Man skal ikke bruke app for dette! Dersom du kjenner lite/ingen liv en dag (etter du begynte å kjenne liv hver dag) skal du drikke kald saft eller juice, spise litt (gjerne frukt), sette deg ned og telle bevegelser i 30 min. Ring føden om du er bekymret. Jeg ringte selv to ganger. Fikk denne oppskriftenbegge gangene, og beskjed om å komme inn på sparktest om jeg kjente færre enn tre bevegelser eller dersom jeg var veldig bekymret. Jeg kjente 6 spark, men de var annerledes enn vanlig, så jeg valgte sparktest andre gang . Der lytter de på hjertet til babyen, tar blodtrykket ditt m.n. Anonymkode: 1cade...235 3
Forundret.. Skrevet 27. april 2018 #6 Skrevet 27. april 2018 De fleste graviditetsapper har jo notat, er jo bare til å skrive det opp der vel?
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #7 Skrevet 28. april 2018 På 25.4.2018 den 20.56, AnonymBruker skrev: Hvor langt er du på vei? Blir rimelig håpløst å skulle registrere hver gang man kjenner liv utover i svangerskapet altså.. man lærer seg å kjenne sin babys mønster, og dersom man opplever baby som rolig så kontakter man føden og ligger der for å registrere aktivitet. Anonymkode: 5a967...82f Det der er så bullshit. «Man lærer seg å kjenne sin babys mønster». Noen babyer har ikke noe mønster! Anonymkode: 6ede5...e08 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #8 Skrevet 28. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der er så bullshit. «Man lærer seg å kjenne sin babys mønster». Noen babyer har ikke noe mønster! Anonymkode: 6ede5...e08 Jeg tror de fleste merker om baby blir roligere enn hva den pleier å være/endring i mønster. Mener ikke at de sparker etter klokka Anonymkode: 5a967...82f 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #9 Skrevet 28. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror de fleste merker om baby blir roligere enn hva den pleier å være/endring i mønster. Mener ikke at de sparker etter klokka Anonymkode: 5a967...82f Nok en gang: noen barn har ikke mønster. Mindre liv, jA det kan man kjenne. Anonymkode: 6ede5...e08
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #10 Skrevet 28. april 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nok en gang: noen barn har ikke mønster. Mindre liv, jA det kan man kjenne. Anonymkode: 6ede5...e08 Hvis du mener du kjenner mindre liv, så er det jo fordi du kjenner mønsteret. Mønsteret er en viss aktivitet pr dag, og du merker om det endres. Anonymkode: 5c514...a70 5
Forever22 Skrevet 28. april 2018 #11 Skrevet 28. april 2018 Mini i magen hos meg har vært aktiv så og si hele dagen, jeg har trodd at hun aldri sov i det hele tatt. men både i går og i dag så har jeg kjent minimalt med liv, altså det vil si kanskje 5 spark i løpet av dagen. Nå vet ikke jeg hvor langt du er vei, men jeg har forstått det slik at det faktisk er ganske vanlig. Dess mindre plass baby får dess mindre liv kjenner man kanskje. Jeg er ikke særlig bekymret enda, da jeg har kjent at det er liv der inne. Jeg er 32 uker, og tenker at jeg ikke ringer føden før jeg absolutt ikke har kjent noe form for liv i løpet av en dag
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #12 Skrevet 29. april 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du mener du kjenner mindre liv, så er det jo fordi du kjenner mønsteret. Mønsteret er en viss aktivitet pr dag, og du merker om det endres. Anonymkode: 5c514...a70 Nettopp, det som var poenget mitt. Takk! Anonymkode: 5a967...82f
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #13 Skrevet 29. april 2018 9 timer siden, Forever22 skrev: Mini i magen hos meg har vært aktiv så og si hele dagen, jeg har trodd at hun aldri sov i det hele tatt. men både i går og i dag så har jeg kjent minimalt med liv, altså det vil si kanskje 5 spark i løpet av dagen. Nå vet ikke jeg hvor langt du er vei, men jeg har forstått det slik at det faktisk er ganske vanlig. Dess mindre plass baby får dess mindre liv kjenner man kanskje. Jeg er ikke særlig bekymret enda, da jeg har kjent at det er liv der inne. Jeg er 32 uker, og tenker at jeg ikke ringer føden før jeg absolutt ikke har kjent noe form for liv i løpet av en dag Det er en myte, man skal fortsatt kjenne liv i form av bevegelser hele svangerskapet. Baby får mindre plass, men de skal fortsatt bevege seg. Så du skal ikke sitte å vente et helt døgn dersom du ikke kjenner noe. Hvis du har kjent mye spark hele tiden til plutselig 5 spark i løpet av en hel dag ville jeg kontaktet føden. Det er alltid bedre å kontakte en gang for mye enn for lite, som oftest er alt bra, men føden ønsker faktisk at man ringer dem dersom man er bekymret for at baby er rolig. Anonymkode: 5a967...82f 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #14 Skrevet 29. april 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp, det som var poenget mitt. Takk! Anonymkode: 5a967...82f Hvorfor sier du da at noen babyer ikke har et mønster? Anonymkode: 5c514...a70
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #15 Skrevet 29. april 2018 9 timer siden, Forever22 skrev: Mini i magen hos meg har vært aktiv så og si hele dagen, jeg har trodd at hun aldri sov i det hele tatt. men både i går og i dag så har jeg kjent minimalt med liv, altså det vil si kanskje 5 spark i løpet av dagen. Nå vet ikke jeg hvor langt du er vei, men jeg har forstått det slik at det faktisk er ganske vanlig. Dess mindre plass baby får dess mindre liv kjenner man kanskje. Jeg er ikke særlig bekymret enda, da jeg har kjent at det er liv der inne. Jeg er 32 uker, og tenker at jeg ikke ringer føden før jeg absolutt ikke har kjent noe form for liv i løpet av en dag Med så stor endring ville jeg ringt føden med en gang. Det skal ikke være helt dødt for at man skal ringe de, men dette er jo en stor endring fra hva som er normalt for ditt barn. Dette kan være første tegn på at noe er galt. Å vente til du ikke kjenner noenting kan være å vente for lenge. Anonymkode: 5c514...a70 1
Forever22 Skrevet 29. april 2018 #16 Skrevet 29. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Med så stor endring ville jeg ringt føden med en gang. Det skal ikke være helt dødt for at man skal ringe de, men dette er jo en stor endring fra hva som er normalt for ditt barn. Dette kan være første tegn på at noe er galt. Å vente til du ikke kjenner noenting kan være å vente for lenge. Anonymkode: 5c514...a70 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er en myte, man skal fortsatt kjenne liv i form av bevegelser hele svangerskapet. Baby får mindre plass, men de skal fortsatt bevege seg. Så du skal ikke sitte å vente et helt døgn dersom du ikke kjenner noe. Hvis du har kjent mye spark hele tiden til plutselig 5 spark i løpet av en hel dag ville jeg kontaktet føden. Det er alltid bedre å kontakte en gang for mye enn for lite, som oftest er alt bra, men føden ønsker faktisk at man ringer dem dersom man er bekymret for at baby er rolig. Anonymkode: 5a967...82f Wæææ! Seriøst?? Jeg fikk beskjed på ul på fredag at det var helt normalt......😩😰 skal absolutt kontakte føden dersom dette fortsetter! For kjenner betraktelig mindre liv nå enn hva jeg gjorde for en uke siden....
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #17 Skrevet 29. april 2018 2 timer siden, Forever22 skrev: Wæææ! Seriøst?? Jeg fikk beskjed på ul på fredag at det var helt normalt......😩😰 skal absolutt kontakte føden dersom dette fortsetter! For kjenner betraktelig mindre liv nå enn hva jeg gjorde for en uke siden.... Du bør kontakte føden NÅ. De ber deg legge deg ned en time helt uten mobil etc. Drikk kald saft eller spis noe søtt, og registrer bevegelsene. Når mønsteret er endret såpass mye skal du ringe med en gang. Anonymkode: 6ede5...e08
Forever22 Skrevet 29. april 2018 #18 Skrevet 29. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør kontakte føden NÅ. De ber deg legge deg ned en time helt uten mobil etc. Drikk kald saft eller spis noe søtt, og registrer bevegelsene. Når mønsteret er endret såpass mye skal du ringe med en gang. Anonymkode: 6ede5...e08 Ok, kommer til å ringe når samboer er hjemme, slik at han eventuelt kan kjøre meg til sjekk. Har magevondt også, men det er mer sånn «løpe på do» vondt.. nei huff, krysser fingrene for at alt er bra.. kjenner som sagt liv fra den lille av og til, men er ganske stor forskjell fra forrige uke..
AnonymBruker Skrevet 29. april 2018 #19 Skrevet 29. april 2018 32 minutter siden, Forever22 skrev: Ok, kommer til å ringe når samboer er hjemme, slik at han eventuelt kan kjøre meg til sjekk. Har magevondt også, men det er mer sånn «løpe på do» vondt.. nei huff, krysser fingrene for at alt er bra.. kjenner som sagt liv fra den lille av og til, men er ganske stor forskjell fra forrige uke.. Ikke vent med å ringe føden til samboer er hjemme. Ring de NÅ. Dette er viktig. Kanskje sier føden at du må komme nå med en gang, kanskje de sier du kan vente til samboer er hjemme. hvorfor gambler du på dette? Anonymkode: 5c514...a70
Forever22 Skrevet 29. april 2018 #20 Skrevet 29. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke vent med å ringe føden til samboer er hjemme. Ring de NÅ. Dette er viktig. Kanskje sier føden at du må komme nå med en gang, kanskje de sier du kan vente til samboer er hjemme. hvorfor gambler du på dette? Anonymkode: 5c514...a70 ringte føden for snart en time siden, fikk beskjed om at jeg ikke trengte å komme inn. Hun sa at jeg skulle komme inn dersom jeg ikke kjente noe form for liv over en periode. Var helt vanlig at det var mindre bevegelser dess trangere baby har det. Så lenge jeg kjente liv et par ganger for dagen så skulle ikke det være noe farlig. Var også dette jeg fikk beskjed om på ultralyd på mandag. Selv om jeg har hatt en aktiv baby tidligere så hadde dette noe med at det var større plass for babyen og romstere inni der, derfor også gjøre kraftigere bevegelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå