Gå til innhold

Oppgitt over tissing..

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har 4 hankatter.

To av dem er 4år (begge er kastrerte), og de to andre er 5måneder.

De små tisser vanligvis i kasse med kattesand og de store gjør ifra seg utendørs.

En av de eldste tisset på en genser for noen dager siden.

Før har han tisset på papirer, skolesekker og plastposer.

Før skjedde bare et par ganger i året, men de siste 14 dagene har det skjedd to ganger.

Jeg trodde at det kunne ha med "sjalusi" å gjøre, siden de minste kattene har fått mye oppmerksomhet i det siste. Jeg behandler alle ganske likt, men de små blir mye dullet med.

Men så har den ene kattungen også begynt å tisse her og der. Jeg tok han på fersken for en stund siden- i skinnsofaen min.. Og i dag skulle han til å tisse på noen aviser. Jeg løfta han opp og løp til do-kassen, og der gjorde han ifra seg uten problemer.

Den andre store katten hadde do-problemer da han var liten. Han gjorde ifra seg i kroker og hjørner i stua.

Men det gikk over, han vente seg til kassen og nå pleier han å gå ut på "do". Han tisset også på noen aviser i dag.

Jeg blir helt fortvila.

Hvorfor har de plutslig begynt å tisse innendørs, utafor kassen?

Kan det ha med kulden ute å gjøre? Synes de det er for kaldt å gå ut? Hermer de etter hverandre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Det er ikke sikkert at de har lyst til å tisse der de andre tisser. Etter det jeg har forstått er det et helt vanlig problem hos folk som har mer enn en katt. Du kan jo prøve med flere kasser, og se om det hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...