Gå til innhold

Å ønske venner med likhetstrekk med en selv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har noen venninner, og de fleste er ulike meg selv, selv om vi jo har enkelte ting til felles. Men jeg har nok savnet noen som har akkurat den interessen jeg liker spesielt godt, og som har noen av samme drømmer/lengsler, og at vi er litt like følelsesmessig. Jeg ble for ikke så lenge siden kjent med en jente som jeg fikk noen slike forhåpninger til. Hun ble med på å starte med den interessen jeg liker spesielt godt, og vi har fra før noen felles interesser og måte å se ting på. Men nå merker jeg at vi egentlig ikke er så like på de områdene jeg ønsket. Hun har mistet interesse for den hobbyen vi fikk felles, og ellers er vi ganske ulike når det gjelder drømmer og behov. Jeg synes hun har en del grensninger. Ble så skuffet. Nå merker jeg at jeg har mistet en del interesse. Kommer så klart til å beholde henne som en venninne og treffes nå og da. Men drømmevenninnen var hun ikke. Ble litt desillusjonert. En slik venninne finnes visst ikke for meg.

Noen andre som drømmer om å ha slike sjelevenner? :)

Anonymkode: 6af36...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del går det mer på om vi har like personligheter framfor det med felles interesser. Jeg går best overens med folk som har lik væremåte som meg selv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner meg igjen. Skulle gjerne truffet noen som tenker litt likt som meg og har noen likheter i personlighetstrekk. Noen av vennene mine kan oppleves litt kjedelige for meg, fordi de er så trauste. Flotte folk, det er ikke det, men det skjer liksom aldri noe (ingen nye tanker eller idéer, eller ønsker om å utvide horisonten litt).

Anonymkode: 9755b...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og min bestevenninne har relativt ulike interesser, men væremåten, tenkemåten, personligheten, klessmak, musikksmak, utdanning (men ikke mannesmak) er skummelt lik. Av utseende ligner vi ikke, men folk som kjenner oss som et tospann har likevel problemer med å skille hvem som er hvem. Jeg fant henne ikke før jeg var 30. Det er nå ti år siden og vi har hengt sammen siden.

Anonymkode: 6431f...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har lært at jeg aldri kommer til å finne ei venninne lik meg selv.

Anonymkode: e7831...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan vet du at hun ikke er så interessert i den hobbyen mer? Er det ikke mulig at du kan ha sagt eller gjort noe som fikk henne til å trekke seg unna deg?

Jeg trodde selv at jeg hadde møtt ei som kunne bli ei nær venninne. Men det var før hun begynte å styre og bestemme over ting som var mitt, kritisere personlige valg jeg  hadde tatt og alle mine andre forsøk på å invitere på andre sosiale ting ble avspist med tåpelige unnskyldninger. 

Anonymkode: d818e...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at hun ikke er så interessert i den hobbyen mer? Er det ikke mulig at du kan ha sagt eller gjort noe som fikk henne til å trekke seg unna deg?

Jeg trodde selv at jeg hadde møtt ei som kunne bli ei nær venninne. Men det var før hun begynte å styre og bestemme over ting som var mitt, kritisere personlige valg jeg  hadde tatt og alle mine andre forsøk på å invitere på andre sosiale ting ble avspist med tåpelige unnskyldninger. 

Anonymkode: d818e...149

Nei, vi har nylig truffet hverandre, så hun har nok ikke trukket seg unna. Og jeg kritiserer henne ikke. Disse tankene jeg har fått nå i det siste er jo heller ikke noe jeg viser henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og min bestevenninne har relativt ulike interesser, men væremåten, tenkemåten, personligheten, klessmak, musikksmak, utdanning (men ikke mannesmak) er skummelt lik. Av utseende ligner vi ikke, men folk som kjenner oss som et tospann har likevel problemer med å skille hvem som er hvem. Jeg fant henne ikke før jeg var 30. Det er nå ti år siden og vi har hengt sammen siden.

Anonymkode: 6431f...6bd

Kanskje dette er den likheten jeg mener. Jeg skal passe på å bli kjent med en del nye folk. Kanskje jeg kommer nærmere å finne en slik venninne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg og ønsker meg det. Har funnet ei, men vi er fortsatt ganske ulike. I hvert fall når det gjelder interesser og noen ganger også hvordan vi ser ting, så akkurat det savner jeg litt selv om jeg har det fint med henne også da :)

Jeg var jo for litt siden sånn vera venneløs, men jeg håper å finne noen flere gode venninner. Tror man føler seg nærmere hverandre om man er litt like, selv om man ikke er helt like på alle områder. Hvis det ga noen mening i det hele tatt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og min beste venninne deler grunnverdier. I tillegg har vi likt reaksjonsmønster og tilsvarende ting vi henger oss opp i/blir stresset av. For eksempel sokker som ikke er helt like. Sokkene kan være svarte begge to, men om den ene går litt lengre opp på leggen enn den andre så blir det vanskelig. Vi har like snål kullsvart humor, og en god porsjon selvironi. Vi rett og slett forstår hverandre på en måte verken jeg eller hun har opplevd tidligere. 

Men jeg kan ikke komme på én eneste felles interesse vi har, sånn utenom ungene våre 😂

Anonymkode: 914d5...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg og min beste venninne deler grunnverdier. I tillegg har vi likt reaksjonsmønster og tilsvarende ting vi henger oss opp i/blir stresset av. For eksempel sokker som ikke er helt like. Sokkene kan være svarte begge to, men om den ene går litt lengre opp på leggen enn den andre så blir det vanskelig. Vi har like snål kullsvart humor, og en god porsjon selvironi. Vi rett og slett forstår hverandre på en måte verken jeg eller hun har opplevd tidligere. 

Men jeg kan ikke komme på én eneste felles interesse vi har, sånn utenom ungene våre 😂

Glemte å skrive at vi var bekjente i flere år før vi kom såpass innpå hverandre at vi innså hvor like vi er - vi er litt tilbakeholdne begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...