badevakta Skrevet 25. april 2018 #1 Skrevet 25. april 2018 (endret) Vi har planer om å reise til Split i Kroatia for deretter å ta ferga over til Ancona i Italia, tog videre til Roma for deretter å reise hjem. Vi skal selvsagt være noen dager på hvert sted. Hvor er det best å bestille fra ved sånne typer reiser? Endret 25. april 2018 av badevakta ..
stan Skrevet 26. april 2018 #2 Skrevet 26. april 2018 De fleste nettsider tillater at man bestiller enkelt reiser. Men de ulike kan ha forskjellige priser på samme strekning. Vi gjorde noe lignende for noen år siden. Kjøpte noen billig billett fra Norge til England, og retur fra Tyskland. Vi satt med mange ulike nettsteder som ticket, finn, lavprisfly og flyselskapenes egne nettsider. Slik sydde vi sammen hele reisen. Så det en innholdsrik reise via London, Roma, Venezia, Amsterdam, Hamburg og Oslo. Tog mellom Roma og Venezia, og mellom Amsterdam og Hamburg. Leiebil i Tyskland. Masse hoteller og innlosjeringer. Det meste fant vi via nettet. Noen overnattinger ordnet vi der og da. 1
Christiane_W Skrevet 26. april 2018 #3 Skrevet 26. april 2018 Det er ikke noe problem å kjøpe enkeltbilletter på fly, man må ikke kjøpe tur/retur billett. Det kan du gjøre enten direkte på flyselskapenes hjemmesider eller via Momondo e.l. Hotell kan du enten bestille via Momondo e.l., eller direkte på hotellenes hjemmesider. I fjor sommer reiste jeg f.eks. Oslo-København, så København-Paris og til slutt Paris-Oslo. Et par år tidligere var jeg i Italia og da var det fly Oslo-Roma, så Roma-Firenze (tog) og Firenze-Venezia (tog) og til slutt fly Venezia-Oslo. Alle billettene ble kjøpt på fly- og togselskapejes hjemmesider. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #4 Skrevet 26. april 2018 Vi gjør også dette, ikke noe problem. Sjekker billettpriser på alle mulige nettsider og flyselskaper. Jeg pleier å lage meg en mappe der jeg har papirer fra hver eneste reservasjon på turen. Fly ned, første hotell, fergebilletter (lurt å booke slikt i god tid om sommeren!), neste hotell, eventuelle reservasjoner til restauranter eller attraksjoner, togbilletter, fly hjem). Legger alt i kronologisk rekkefølge i reisemappa/a4-konvolutten. Da er det lett å ha kontroll på ting, og "bla seg igjennom ferien" på forhånd for å sjekke at alt går sømløst.. Vi er en familie på 4, så vi bruker ofte airbnb i stedet for hotell. Billigere og mer plass til oss voksne etter at barna har lagt seg. Anonymkode: 2b007...c1a 1
badevakta Skrevet 26. april 2018 Forfatter #5 Skrevet 26. april 2018 9 timer siden, stan skrev: De fleste nettsider tillater at man bestiller enkelt reiser. Men de ulike kan ha forskjellige priser på samme strekning. Vi gjorde noe lignende for noen år siden. Kjøpte noen billig billett fra Norge til England, og retur fra Tyskland. Vi satt med mange ulike nettsteder som ticket, finn, lavprisfly og flyselskapenes egne nettsider. Slik sydde vi sammen hele reisen. Så det en innholdsrik reise via London, Roma, Venezia, Amsterdam, Hamburg og Oslo. Tog mellom Roma og Venezia, og mellom Amsterdam og Hamburg. Leiebil i Tyskland. Masse hoteller og innlosjeringer. Det meste fant vi via nettet. Noen overnattinger ordnet vi der og da. 6 timer siden, Christiane_W skrev: Det er ikke noe problem å kjøpe enkeltbilletter på fly, man må ikke kjøpe tur/retur billett. Det kan du gjøre enten direkte på flyselskapenes hjemmesider eller via Momondo e.l. Hotell kan du enten bestille via Momondo e.l., eller direkte på hotellenes hjemmesider. I fjor sommer reiste jeg f.eks. Oslo-København, så København-Paris og til slutt Paris-Oslo. Et par år tidligere var jeg i Italia og da var det fly Oslo-Roma, så Roma-Firenze (tog) og Firenze-Venezia (tog) og til slutt fly Venezia-Oslo. Alle billettene ble kjøpt på fly- og togselskapejes hjemmesider. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi gjør også dette, ikke noe problem. Sjekker billettpriser på alle mulige nettsider og flyselskaper. Jeg pleier å lage meg en mappe der jeg har papirer fra hver eneste reservasjon på turen. Fly ned, første hotell, fergebilletter (lurt å booke slikt i god tid om sommeren!), neste hotell, eventuelle reservasjoner til restauranter eller attraksjoner, togbilletter, fly hjem). Legger alt i kronologisk rekkefølge i reisemappa/a4-konvolutten. Da er det lett å ha kontroll på ting, og "bla seg igjennom ferien" på forhånd for å sjekke at alt går sømløst.. Vi er en familie på 4, så vi bruker ofte airbnb i stedet for hotell. Billigere og mer plass til oss voksne etter at barna har lagt seg. Anonymkode: 2b007...c1a Takk for svar. Ja det er nok sikkert det som blir greiest. Det blir sikkert dyrere å involvere et reisebyrå. Vurderer Airbnb vi og. To barn og tre voksne. Svigerinna og mannen bruker det mye og er veldig fornøyd. 😊
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #6 Skrevet 27. april 2018 Jeg hadde nok gjort det selv, men hvis du bruker reisebyrå så blir hele reisen garantert under ett. Det vil si at hvis f.eks. det første flyet blir for sinket sånn at hele opplegget ryker så må de ordne eller refundere hele reisen. Når du bestiller alt separat er det bare flybilletten som må erstattes. Anonymkode: f7901...dd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå