AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #1 Skrevet 25. april 2018 Jeg skal arrangere bursdag på en restaurant og spanderer mat og en del av drikkevarene på gjestene. Vi blir mange og jeg har ikke mulighet til å ha fri bar. Restauranten sa at de kan ordne bonger, men nå viser det seg at de tar betalt for den dyreste av drikkene som står på bongen (der står det øl/vin/mineralvann) uansett om gjesten bare kjøper farris. Det blir mange som kommer til å kjøre, så denne måten å ta betalt, vil jo slå uheldig ut for sluttregningen for mitt vedkommende. Er dette virkelig vanlig? Trodde man slo inn på kassa hva gjesten virkelig bestiller. Har dere forslag til en annen måte å styre dette med drikkevarer på? Anonymkode: 98388...861
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #2 Skrevet 26. april 2018 Ingen som vet om dette er vanlig praksis? Synes det virker veldig merkelig å gjøre det på den måten. Anonymkode: 98388...861
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #3 Skrevet 26. april 2018 Går det an å lage bonger selv, og be restauranten gi deg faktura etterpå? Alså at de da tar betalt for det gjestene kjøper, og ikke kun prisen for den dyreste drinken for alt. Og da gi beskjed til gjestene at de må gi beskjed til baren at de skal betale selv når de ikke har mer bonger igjen. Må jo avtales med restauranten Anonymkode: 149dd...1e0
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #4 Skrevet 26. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Går det an å lage bonger selv, og be restauranten gi deg faktura etterpå? Alså at de da tar betalt for det gjestene kjøper, og ikke kun prisen for den dyreste drinken for alt. Og da gi beskjed til gjestene at de må gi beskjed til baren at de skal betale selv når de ikke har mer bonger igjen. Må jo avtales med restauranten Anonymkode: 149dd...1e0 Takk for innspill Jeg tror ikke jeg kan bruke egne bonger. Bongene fins jo allerede, liksom. Jeg synes bare det er så rart at når gjesten går i baren (vi har vår egen bar i et avgrenset lokale i restauranten) og bestiller noe å drikke, må jo bartenderen kunne slå inn reellt beløp i kassa. Jeg lurer på om jeg heller skal gå for en maks-sum for drikke (og da MÅ de jo slå inn hva vi virkelig kjøper), men vet ikke helt hvordan jeg skal informere gjestene om det. «Jeg har kjøpt drikke for 15 tusen, men etter det er det slutt.» Jeg kan jo ikke si dét☺️ TS Anonymkode: 98388...861
Persephone Skrevet 26. april 2018 #5 Skrevet 26. april 2018 Dette høres veldig rart ut. Der jeg jobber er det i hvertfall en makspris for drikkebonger, og så kan gjestene kjøpe varer for opptil denne prisen. Det blir fakturert for reell pris.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #6 Skrevet 26. april 2018 1 minutt siden, Persephone skrev: Dette høres veldig rart ut. Der jeg jobber er det i hvertfall en makspris for drikkebonger, og så kan gjestene kjøpe varer for opptil denne prisen. Det blir fakturert for reell pris. Takk for svar. Ja, jeg synes også dette er veldig merkelig (på grensen til å skulle lure til seg ekstra kroner). Jeg nekter å gå med på dette, så jeg må finne en annen løsning. Godt å høre at jeg ikke er «rar» som reagerer på dette. TS Anonymkode: 98388...861 1
Nalla Skrevet 27. april 2018 #7 Skrevet 27. april 2018 Jeg har heller ikke hørt om denne måten før, og er "vant" med at det slås inn hva som faktisk er kjøpt. Ett alternativ kan jo være at du dekker mineralvann og så gjelder bongene kun øl/vin?
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #8 Skrevet 28. april 2018 15 timer siden, Nalla skrev: Jeg har heller ikke hørt om denne måten før, og er "vant" med at det slås inn hva som faktisk er kjøpt. Ett alternativ kan jo være at du dekker mineralvann og så gjelder bongene kun øl/vin? Takk for tipset TS Anonymkode: 98388...861
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #9 Skrevet 4. mai 2018 På 26.4.2018 den 15.28, AnonymBruker skrev: Takk for innspill Jeg tror ikke jeg kan bruke egne bonger. Bongene fins jo allerede, liksom. Jeg synes bare det er så rart at når gjesten går i baren (vi har vår egen bar i et avgrenset lokale i restauranten) og bestiller noe å drikke, må jo bartenderen kunne slå inn reellt beløp i kassa. Jeg lurer på om jeg heller skal gå for en maks-sum for drikke (og da MÅ de jo slå inn hva vi virkelig kjøper), men vet ikke helt hvordan jeg skal informere gjestene om det. «Jeg har kjøpt drikke for 15 tusen, men etter det er det slutt.» Jeg kan jo ikke si dét☺️ TS Anonymkode: 98388...861 Selvfølgelig kan du si det, da vet alle at det blir spandert opp til den summen og sen må de betale selv! Er nå lov med litt ærlighet og humor hvis det er fest! Anonymkode: dc99b...f35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå