Gå til innhold

"Kjendis-tenner"

Gjest anonym

Har du/noen du kjenner pasetter?  

1. 1. Har du/noen du kjenner pasetter?

• ja
      1
    • nei
      6

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg brukte å drikke mye brus før. Drakk minst en halvliter om dagen.

Det vistes etterhvert på tennene mine (syreskader).

Nå har jeg kuttet ut brusen fullstendig, men drikker en kopp te for dagen. Den inneholder vel også syre, men kun en kopp om dagen skader vel ikke?

Jeg har hørt mer og mer snakk om pasetter i det siste.

Extreme Makeover-deltakere og mange (de fleste) Hollywoodstjernene bruker slike.

Det blir mer og mer vanlig blant "vanlige folk".

Gjør vanlige tannleger sånnt?

Settes de utapå tennene?

De må kanskje byttes ut noen ganger. Hvor ofte?

Hvor mye koster det å få på plass slike pasetter? Det er sikkert veldig dyrt...

Jeg bør jo kjøpe slike koste hva det koste vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ut som vi har en Jessica Simpson her, som blanda litt og sa gebisetter :ler:

Tror det skal være fasetter ja, og nei.Kjenner ingen med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
... drikker en kopp te for dagen. Den inneholder vel også syre, men kun en kopp om dagen skader vel ikke?

Billig pose-te inneholder sterke fargestoffer som misfarger tennene. Drikker du dyr "ordentlig" te slipper du unna det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Sexy*Cat*

Kjenner ingen som har det. Skulle jeg fått hvitere tenner ville jeg bleket dem, fasettene eller hva det heter ser utrolig stygt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa har sånt, en bro som ble satt inn. Det var svindyrt, sier han. Han gjorde det heller ikke av kosmetiske årsaker, så jeg vet ikke helt om det er samme ting jeg snakker om. Nøyaktig hvor mye det kostet aner jeg ikke, siden han har gjort en del annet i tillegg.

Men det trenger uansett ikke å se filmstjerneaktig ut i det hele tatt. Man kan velge farge på de selv. De aller fleste velger en farge som er tett opp til den fargen som var fra før av. Pappa sine er kjempefine, og ser veldig naturlige ut.

Men det dekkes ikke av det offentlige, selv om det er tiltak som er nødvendige. En del kan skrives av på skatten, men det blir like fullt ganske så dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mamma har slike "skall" fasetter! Hun hadde ekstremt dårlige tenner. Blitt kjempefin, men det kosta skjorta også. Tror hun betalt maaaaange tusenlapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje det er noen som mikser sammen fasetter og krone/bro her....

Krone eller bro setter tannlegen inn (vanligvis) fordi tennene er så nedslitte eller dårlige at vanlige fyllinger ikke vil kunne holde. Da sliper man rundt hele tannen/tennene, slik at de får en slags pyramideform. Deretter setter man på kronen eller evt boen som ser ut som en helt ny, fin tann.

Når man skal ha fasetter sliper man kun et tynt lag ytterst på tannen, altså det vi ser når en smiler. Deretter limes på et tynt skall (selve fasetten altså). Nå er jeg ikke noen ekspert på fasetter, men det er vanligvis av kosmetiske grunner man setter på sånne, og det er myyye vanligere i USA enn her i Norge.

Moren min hadde et tannkjøtt som gikk forholdsvis langt ned på tennene, slik at vi så nesten bare tannkjøtt når hun smilte. Hun kuttet av litt tannkjøtt rundt fronttennene og satt på fasetter. Ble kjempebra!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...