AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #21 Skrevet 26. april 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: "Må" en to-åring med bunad, ha bunadsko på 17.mai? Har ganske fargerike joggesko, men tror kanskje ikke at det blir så pent? Anonymkode: 894ca...5fd Noe av det styggeste jeg ser er barn i feks. en fin bunad eller en festdrakt med grelle fargerike joggesko til. Seriøst, billige bunadsko fra Europris eller Sparkjøpt er så mye mye finere. Bry dere litt liksom. Anonymkode: 7a2f3...fb1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #22 Skrevet 26. april 2018 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noe av det styggeste jeg ser er barn i feks. en fin bunad eller en festdrakt med grelle fargerike joggesko til. Seriøst, billige bunadsko fra Europris eller Sparkjøpt er så mye mye finere. Bry dere litt liksom. Anonymkode: 7a2f3...fb1 Jeg bryr meg mer om føttene til ungen min enn hva du synes om fottøyet hennes 😉 Dog kjøper jeg gjerne nye nøytrale hvite eller svarte fritidssko med god passform til slike anledninger. Det ser hakket bedre ut enn sjokklilla joggiser med detaljer i høyrosa og gult. Og småjenter med festdrakt, hvitt skaut og hvite lær-å-gå sandaler er da virkelig sjarmerende 😊 Anonymkode: 0d09b...de3 2
Minlillelykke Skrevet 26. april 2018 #23 Skrevet 26. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg bryr meg mer om føttene til ungen min enn hva du synes om fottøyet hennes 😉 Dog kjøper jeg gjerne nye nøytrale hvite eller svarte fritidssko med god passform til slike anledninger. Det ser hakket bedre ut enn sjokklilla joggiser med detaljer i høyrosa og gult. Og småjenter med festdrakt, hvitt skaut og hvite lær-å-gå sandaler er da virkelig sjarmerende 😊 Anonymkode: 0d09b...de3 Tror ikke det er pensko ab over deg reagerer på, men joggesko. Hvis man ønsker å bruke det ville jeg også endte antrekk. Joggesko har ingenting til bunad eller festdrakt å gjøre. Vi bruker heller litt tid i forkant til å gå inn bunadskoene. Pen sko, lær å gå sko eller fine sandaler tror jeg nok ingen reagerer på.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #24 Skrevet 26. april 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: "Må" en to-åring med bunad, ha bunadsko på 17.mai? Har ganske fargerike joggesko, men tror kanskje ikke at det blir så pent? Eller gårder fint? Kan man bruke litt nøytrale sandaler f.eks? Anonymkode: 894ca...5fd Nei, ikke sandaler Anonymkode: 5d2f3...d6a
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #25 Skrevet 26. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bryr meg mer om føttene til ungen min enn hva du synes om fottøyet hennes 😉 Dog kjøper jeg gjerne nye nøytrale hvite eller svarte fritidssko med god passform til slike anledninger. Det ser hakket bedre ut enn sjokklilla joggiser med detaljer i høyrosa og gult. Og småjenter med festdrakt, hvitt skaut og hvite lær-å-gå sandaler er da virkelig sjarmerende 😊 Anonymkode: 0d09b...de3 Nei, det er IKKE sjarmerende. Det er stygt Anonymkode: 5d2f3...d6a
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #26 Skrevet 26. april 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er IKKE sjarmerende. Det er stygt Anonymkode: 5d2f3...d6a 7 timer siden, Minlillelykke skrev: Tror ikke det er pensko ab over deg reagerer på, men joggesko. Hvis man ønsker å bruke det ville jeg også endte antrekk. Joggesko har ingenting til bunad eller festdrakt å gjøre. Vi bruker heller litt tid i forkant til å gå inn bunadskoene. Pen sko, lær å gå sko eller fine sandaler tror jeg nok ingen reagerer på. Ser ut for at du kan tro igjen. Jeg synes det blir for dumt å tvinge barneføtter inn i uhensiktsmessige sko pga bunadspolitiet. Anonymkode: 0d09b...de3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #27 Skrevet 26. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser ut for at du kan tro igjen. Jeg synes det blir for dumt å tvinge barneføtter inn i uhensiktsmessige sko pga bunadspolitiet. Anonymkode: 0d09b...de3 Da bruker en heller en fin kjole på 17. mai Anonymkode: 5d2f3...d6a 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #28 Skrevet 26. april 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da bruker en heller en fin kjole på 17. mai Anonymkode: 5d2f3...d6a Jeg snakket til vedkommende over deg, som ikke trodde at mennesker som deg fantes. Anonymkode: 0d09b...de3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #29 Skrevet 26. april 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakket til vedkommende over deg, som ikke trodde at mennesker som deg fantes. Anonymkode: 0d09b...de3 Du siterte meg også Anonymkode: 5d2f3...d6a
Minlillelykke Skrevet 26. april 2018 #30 Skrevet 26. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ser ut for at du kan tro igjen. Jeg synes det blir for dumt å tvinge barneføtter inn i uhensiktsmessige sko pga bunadspolitiet. Anonymkode: 0d09b...de3 Det går ann å bruke litt tid på forhånd til å gå inn sko. Treåringen her har den dag i dag aldri klaget på noe annet en badeskoene. Å bruke hverdagssko til bunad er både stygt og feil. Velg heller en vanlig kjole da 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #31 Skrevet 26. april 2018 Vi har alltid brukt ensfargede joggesko til barnebunad - det er jo festdrakt, ikke ordentlig bunad, og det er viktigere med komfort for føttene enn utseendet i den alderen. Litt eldre får bruke vanlige pensko, men stygge (min mening - ville ikke brukt det selv dersom jeg hadde hatt bunad) og vonde bunadssko ville jeg aldri kjøpt. Anonymkode: dbbc6...b58 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #32 Skrevet 27. april 2018 Niesen min har et par sorte pensko som ligner disse som hun bruker til bunaden sin. Jeg synes det ser fint ut. Hadde søsteren min latt henne gå i fargerike joggesko hadde jeg nok sagt noe og foreslått at hun burde finne noe annet. Anonymkode: 0c466...c0f
Gjest GoldenLioness Skrevet 27. april 2018 #33 Skrevet 27. april 2018 (endret) Jeg har disse fra Ponny. Spennen kan tas av så er to pensko i ett 😃 Ville ikke brukt joggesko eller noe annen enn svart til festsdrakt/bunad/dress. Endret 27. april 2018 av GoldenLioness
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #34 Skrevet 27. april 2018 Ad joggeskodiskusjonen, så blir det to helt forskjellige situasjoner dersom barnet skal gå i tog eller ikke. For småbarn ville jeg gått for nøytrale sandaler eller "bunadssko", men for barn som skal gå flere kilometer i toget (som de gjør feks i Oslo) blir det for meg helt meningsløst å sende barn i tog uten sko som er både behagelige og skikkelig inngått. Hittil har vi aldri hatt bunadssko i dem kategorien- innen de er skikkelig inngått er de som regel for små. Så jeg tenker ingenting om skolebarn som går i rart fottøy til bunad i toget, annet enn at foreldrene nok har tatt et fornuftig valg helhetlig sett. Anonymkode: 36a42...069
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå