Gå til innhold

Blir man overvektig av prøverør? Og mister man sexlysten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om man blir overvektig av hormonene og om man mister sexlysten når man går på hormoner? 

Anonymkode: 271e0...0c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sexlyst var normal på forsøk med kort protokoll, men ikke på forsøk med lang protokoll (da starter forsøket med en hormonkur som setter kroppen i overgangsaldertilstand hormonelt.

Vektøkning på ca 1 kg-1,5 kg maks, jeg veier meg sjelden og kan ikke garantere at ikke vekten svingte av andre årsaker. Jeg trengte veldig lave hormondoser, og spiste ikke ekstra pga stress og slikt.

Anonymkode: 3055f...c1e

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sexlyst var normal på forsøk med kort protokoll, men ikke på forsøk med lang protokoll (da starter forsøket med en hormonkur som setter kroppen i overgangsaldertilstand hormonelt.

Vektøkning på ca 1 kg-1,5 kg maks, jeg veier meg sjelden og kan ikke garantere at ikke vekten svingte av andre årsaker. Jeg trengte veldig lave hormondoser, og spiste ikke ekstra pga stress og slikt.

Anonymkode: 3055f...c1e

Det høre ikke bra ut. hvordan påvirker det forholdet?  

AnonymBruker
Skrevet

Opplevde også litt nedsatt sexlyst akkurat under nedreguleringen ved lang protokoll, men ikke ved kort protokoll. Det var kun en kort periode, og påvirket ikke forholdet. IVF kan være en påkjenning for forholdet i seg selv, men jeg opplevde egentlig at vi ble mer sammensveiset. Jeg gikk litt ned i vekt mens vi holdt på med IVF, antagelig pga. stress.

Anonymkode: ae488...a68

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Opplevde også litt nedsatt sexlyst akkurat under nedreguleringen ved lang protokoll, men ikke ved kort protokoll. Det var kun en kort periode, og påvirket ikke forholdet. IVF kan være en påkjenning for forholdet i seg selv, men jeg opplevde egentlig at vi ble mer sammensveiset. Jeg gikk litt ned i vekt mens vi holdt på med IVF, antagelig pga. stress.

Anonymkode: ae488...a68

Jeg opplever også at vi blir mer sammensveiset. Min samboer er veldig står i dette med meg, minner meg på å ta sprøytene og hjelper meg med det jeg trenger.

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at det kan være belastende for mange forhold. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt at det kan være belastende for mange forhold. 

Selvfølgelig er det belastende. Men det er mye mer belastende å være ufrivillig barnløs. Så man prøver det man kan prøve. Ja, det er tøft å gå på hormoner. Uttaket var verst for min del. Og tiden etter innsettingen var en stor psykisk påkjenning for oss, fallhøyden er stor. 

Nedreguleringen med hormoner som satt meg i en kunstig overgangsalder var mest slitsomt, med hetetokter, tørre slimhinner og dårlig humør. Å starte opp med sprøytene og få "normale" hormoner igjen var bare godt. 

Vi fikk barn til slutt, men det tok noen år. Vi ble mer sammensveiset, vi følte at vi var sammen om alt også om det ikke skulle gå. 

Anonymkode: 2a85d...88f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det belastende. Men det er mye mer belastende å være ufrivillig barnløs. Så man prøver det man kan prøve. Ja, det er tøft å gå på hormoner. Uttaket var verst for min del. Og tiden etter innsettingen var en stor psykisk påkjenning for oss, fallhøyden er stor. 

Nedreguleringen med hormoner som satt meg i en kunstig overgangsalder var mest slitsomt, med hetetokter, tørre slimhinner og dårlig humør. Å starte opp med sprøytene og få "normale" hormoner igjen var bare godt. 

Vi fikk barn til slutt, men det tok noen år. Vi ble mer sammensveiset, vi følte at vi var sammen om alt også om det ikke skulle gå. 

Anonymkode: 2a85d...88f

Godt å høre at det ordnet seg til slutt :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...