AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #1 Skrevet 25. april 2018 Er det rart å "nakenbade" med sønnen/datteren sin? Anonymkode: 9b4b8...b3f
Gjest Catalina Culès Skrevet 25. april 2018 #2 Skrevet 25. april 2018 Kommer an på hvor gammelt barnet er,
boblevann Skrevet 25. april 2018 #3 Skrevet 25. april 2018 Hva er greia med nakne sønner og døtre i dag da? For å svare: det er veldig rart å nakenbade med en 16-åring, det er ikke rart å nakenbade med en 2-åring. 14
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #4 Skrevet 25. april 2018 Eh ja. Her bader vi i badestampen hver søndag, men vi har selvsagt burkini og badehette alle sammen. Nakenhet er unaturlig og skummelt! Anonymkode: fd157...84f 11
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #5 Skrevet 25. april 2018 Det kommer nok mye an på hvor gammelt barnet er ja, og dessverre hvilket kjønn du er. Anonymkode: 4e53c...f23
Gjest Leoor Skrevet 25. april 2018 #6 Skrevet 25. april 2018 Jeg tenker at man kan føle på det. På et eller annet tidspunkt vil det nok stoppe seg selv, enten ved at den voksne føler det ukomfortabelt eller kanskje viktigst; barnet. Mennesker er ulike og har forskjellig syn på nakenhet, dermed er det vanskelig å sette en «aldersgrense» for alle.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #7 Skrevet 25. april 2018 Vi bader, nakne også til og med!, med barna flere ganger i uka. De er to og fire. Anonymkode: 38e92...92b 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #8 Skrevet 25. april 2018 En nakenbader ikke med barn Anonymkode: 0685d...dc1 1
Gjest zoyah24 Skrevet 25. april 2018 #9 Skrevet 25. april 2018 (endret) Tror det kommer an på alderen. Om de er under 5 år så er det greit men over det blir litt rart synes jeg da. Endret 25. april 2018 av zoyah24
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #10 Skrevet 25. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det rart å "nakenbade" med sønnen/datteren sin? Anonymkode: 9b4b8...b3f Må nesten ha en mer spesifikk situasjon for å svare hva jeg synes. Småbarn bader man jo naken med hele tiden i badekaret. Anonymkode: bf451...95a
Grovmel Skrevet 25. april 2018 #11 Skrevet 25. april 2018 Det kommer an på situasjon og alder selvfølgelig. Sånn type mann alene med datter, vil det begynne å bli litt i grenseland å dele ett badekar dersom ungen er passert 8-9 i hvert fall. Blir etter mitt syn, litt annerledes hvis det er med mor. Og så er det dem som er litt spesiell eller har spesiell livssyn. Vet om familie hvor mor, far og barna delte boble bad til barna ble voksne. Samt gikk nakne på strender. Og gjør det vel enda. Men de er nudister.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #12 Skrevet 25. april 2018 Rart at du må spørre. Anonymkode: f6302...f89 3
Zoey Skrevet 25. april 2018 #13 Skrevet 25. april 2018 (endret) Jeg setter meg stadig (kanskje en gang i mnd) i badekaret under bading med alle mine. Eldste er såvidt skolebarn. De to eldste spør jeg. Noenganger vil de være alene og ha plassen til skum og lekebåter. Jeg spør også om de vil ha selskap av et søsken, de får bade alene når de er gamle bok til å velge. Ofte sitter de alle tre i badekaret fordi det er gøy (hjørnekar med bobler). Og det ble mye knis og tøys, men sist jeg badet med alle tre var et år siden. Da med en på under året i armene mens de to eldre lagde tsunamier på badegulvet. Vann er stas. Og gøy. Og badedrakt på eget bad virker helt sært. Endret 25. april 2018 av Zoey 9
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #14 Skrevet 25. april 2018 Tror det er litt viktig å tenke på at små barn husker ting når de blir voksne. Det er lett å glemme. Det er ikke alle bilder en vil ha i hodet som eldre og voksen. Anonymkode: 4e53c...f23 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #15 Skrevet 25. april 2018 30 minutter siden, AnonymBruker said: Tror det er litt viktig å tenke på at små barn husker ting når de blir voksne. Det er lett å glemme. Det er ikke alle bilder en vil ha i hodet som eldre og voksen. Anonymkode: 4e53c...f23 Det er avhengig av hvilke holdninger man møter senere. Endres moter og holdningen blir at kvinner i bikini er ekkelt og uanstendig kan "bildet" av mor i bikini fra man var liten bli et ubehagelig minne. På den annen side kan man ikke bry seg for mye om i hvilken retning moten kanskje kan endre seg om noen år. For ikke mange år siden var toppløshet vanlig. Nå beveger vi oss i en ganske konservativ retning. Noen synes sikkert det er flaut med minner om toppløs mor og bestemor. Men det hadde blitt helt feil om ikke de ikke skulle kunne sole seg toppløse da fordi vi kanskje en gang i fremtiden skulle bestemme at damepupper er veldig skamfullt. Anonymkode: 79e31...31b 6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #16 Skrevet 25. april 2018 Det er nok uvanlig i dag å bade med eldre barn. Men noe galt er det ikke. Naturister bader og soler seg med voksne barn. Det er ingen tegn til at de har tatt skade av det. Heller tvert i mot. Anonymkode: 79e31...31b 3
Morgenrøden Skrevet 26. april 2018 #17 Skrevet 26. april 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror det er litt viktig å tenke på at små barn husker ting når de blir voksne. Det er lett å glemme. Det er ikke alle bilder en vil ha i hodet som eldre og voksen. Anonymkode: 4e53c...f23 Jeg er helt uenig med deg. Tenker at det er veldig viktig at barn i dag får se helt normale, uretusjerte, nakne kropper og lærer at kropp er mye forskjellig. Til TS: NEI, det er ikke rart å nakenbade med barna sine. 11
Arkana Skrevet 26. april 2018 #18 Skrevet 26. april 2018 (endret) Nakenbading i sjøen? Alltid greit så lenge barnet selv synes det er greit. Nakenbading sammen i badekaret? Greit med fireåring (senere enn det også, men jeg synes grensen er litt mer flytende her. Så lenge barnet har lyst.), ikke greit med 16-åring. Endret 26. april 2018 av Arkana
Gjest Hellokaty Skrevet 26. april 2018 #19 Skrevet 26. april 2018 5 minutter siden, Morgenrøden skrev: Jeg er helt uenig med deg. Tenker at det er veldig viktig at barn i dag får se helt normale, uretusjerte, nakne kropper og lærer at kropp er mye forskjellig. Til TS: NEI, det er ikke rart å nakenbade med barna sine. Tiltredes! De nakne kroppene barn og ungdom får se i dag via media og andre kanaler, setter jo en umulig standard. Jeg tror på ingen måte det er skadelig for barn å se vanlige nakne kropper der det henger og slenger litt, snarere tvert imot, men man skal selvfølgelig ha respekt for deres grenser. Vi har badstu på hytta, og der har alle barna "forsvunnet" fra fellesbadstuen i noen år rundt fjortisalderen- og kommet tilbake igjen når de er ferdige med å være flaue og sjenerte. Tror det er et normalt steg i utviklingen, og vi har ikke kommentert det, bare latt det gå sin gang. Til HI, så har jeg badet med barna i småbarnsfasen, og så har det faset ut seg selv etterhvert rundt 4-5-årsalderen. Men det er mulig det også handler om plass i badekaret, jeg har faktisk aldri tenkt over hvorfor vi har gjort det sånn.
Lou Salome Skrevet 26. april 2018 #20 Skrevet 26. april 2018 Hvordan definerer du "rart"? Sjeldent, uvanlig men fint, uvanlig og negativt, unormalt, sykelig, perverst, pussig? Rart for alle eller rart for meg at andre gjør det, eller om det hadde føltes rart for meg å gjøre det? Hva er "å nakenbade"? Være på på badet samtidig mens man kler av deg og dusjer? Bade i badekar sammen (ikke akkurat rart å gjøre det uten klær)? Nakenbading utendørs? Badstu på egen hytte, med snøbad eller usjenert badestamp? Naturisme for familien som livvstil? Stoppe ved et fjellvann på tur og ta seg en dukkert? Hva er sønn/datter? Tenker du på småbarn, store barn eller voksne? Spør du om det er rart uavhengig av kjønn, alder, type bading og livstil/kultur for nakenhet i familien? Grei ut. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå