Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært prøvere i 3 år. Jeg har så veldig uregelmessig mens og syklus. Jeg har prøvd og fikse dette selv. Jeg har blitt mer aktiv, endret kostholdet mitt. Men når jeg tenker meg om så har jeg hatt ekstremt uregelmessig mens siden jeg fikk mensen første gangen. Jeg har fått påvist endometriose på livmorveggen og i buken. Jeg skal på klareringstime/klargjøringstime eller hvordan det skrives for operasjonen som jeg snart skal ha, skal dit til uken. Det betyr at operasjonen er rett rundt hjørnet. Da skal de fjerne sammenvoksninger og endo på livmorveggen/buken. Da er vi et skritt nærmere vår kjære ønske baby. Men jeg kjenner at jeg har lite tro. For jeg har ikke eggløsning. Jeg har prøvd Vitex over en lang periode, men da kortet mensen ned fra 4 dager til kun 2 dager med helt ekstreme store smerter. Jeg har fått påvist at egget er i modningsprosessen og blir opp til 14 ml - 19 ml, men at det avbrytes, de slippes aldri. Jeg blir ikke klok på min egen kropp. Jeg ønsker egentlig ikke å begynne på masse hormoner, jeg vil at kroppen min skal klare dette selv. Jeg har nå sluttet på Vitex da det gjør vondt verre. Hvordan få orden på en ekstremt uregelmessig mens/syklus? og har noen tips i forhold til eggløsningen? på forhånd:  tusen takk for alle tips! :) 

Hilsen ei sliten og lei prøver.

Anonymkode: da590...007

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det er noe du kan gjøre selv. Skjønner at du ikke vil gå på masse hormoner, men det kan være det som gjør at du kan bli gravid, at du rett og slett må ha litt medisinsk hjelp :) 

Anonymkode: 4e1e3...ae1

• Liker 1
Skrevet

Hvis du virkelig ønsker å bli gravid må du nok få hjelp ja. Også må du uansett vente til etter operasjonen . Normalt etter endo operasjon må man gå på hormoner. Så dette er noe du må ta med gynekologen din ☺️ Lykke til ! Heier på deg ! 

AnonymBruker
Skrevet

Slik jeg ser det er det på tide å legge fra seg «illusjonen» om at kroppen din skal magisk bli kvitt alle hindre her- du har åpenbare medisinske grunner til å både operere, benytte medikamenter og forsåvidt sette dere på venteliste for IVF.

Jeg hadde bedt om henvisning nå, sånn at du kan komme igang med IVF etter operasjon. 

Jeg og mannen har absolutt ingen medisinske hindre, men velger likevel etter 2 års prøving å gå igang med IVF. Før jul opererte jeg bort en liten polypp(krav for å få IVF/videre hormonhjelp)- og jeg har testet Letrozol, Otrivelle og Crinone tross at mensen er som ei klokke- EL også. 

På et tidspunkt må man bare innse at det er helt innafor å ta imot hjelp. 

Anonymkode: a7d69...7cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...