EmmaLiv Skrevet 25. april 2018 #1 Skrevet 25. april 2018 Til høsten kommer jeg til å begynne på bachelor studie innenfor historie. Etter 1.året vil jeg bytte universitet til universitetet i Stavanger. Jeg ønsker å begynne rett på 2.året i Stavanger, og ikke 1. året for da må jeg "begynne på nytt" siden jeg allerede tok 1.året i Bergen. Har noen erfaring med dette, og vet om de vil innvilge søknaden min?
AnonymBruker Skrevet 26. april 2018 #2 Skrevet 26. april 2018 Du må søke deg inn på bacheloren i Stavanger på nytt og ettertid søke der om å få godkjent førsteåret. Sjekk om emnene du tar der du er nå tilsvarer det de har i Stavanger. (Det må de for å få godkjenning.) Anonymkode: 15f0b...063 1
Devilheart Skrevet 26. april 2018 #3 Skrevet 26. april 2018 Denne er en sak mellom deg, studieveileder og opptakskontorene på de universitetene. Du må finne ut om 1. året har de samme emnene på begge universitetene, eller mye felles pensum i fagene. Det er kun hvis det er likt innhold eller læringsutbytte at man får innpass. Tenker siden det er samme type studie, er det godt mulig det ikke er mye forskjell på 1. året, men jeg hadde nok sjekket studieplanene og sammenliknet emnene for å se hvilke emner som er like eller tilsvarende. Og så hadde tatt kontakt med skolene i god tid før søknadsfristen neste år for å avklare prosessen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå