Gå til innhold

Ang. spiral

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med ett par spørsmål.

Sist jeg hadde menstruasjon, begynte jeg aldri å blø helt skikkelig, og har fortsatt å småblø nå i to uker etter at jeg hørte til å være ferdig med menstruasjonen. Så nå var jeg inne på lommelegen for å se hva det kan være. Der stod det hvordan man sjekker om spiralen er på plass. Jeg gjorde så, og kjente to tråder av spiralen. Men disse var ikke innerst i skjeden, de var heller ganske langt ute. Ca 4 cm inn.

Så det jeg lurer på er hvor i skjeden er det man kjenner disse trådene? Helt inne?

Har skikkelig angst nå, så jeg er veldig veldig takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med at det er kobberspiral du har, siden du har månedlige blødninger?

Hvor langt inne trådene er, er helt forskjellig, for det er doktoren som klipper til disse når spiralen er satt inn. Jeg kan kjenne "mine" tråder ca 6-7 cm inne i skjeden.

Har du kjent trådene før? Har de forandret plass? Lenge siden du satte spiralen i? Med hormonspiral er det vanlig med forstyrrelser i blødningsmønsteret spesiellt i starten, og mener jeg har hørt dette er vanlig med kobberspiral også.

Hvis du er så redd, så synes jeg du skal ta kontakt med lege i morgen. Hva er det du er redd for forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for svar.

Har vanlig kobberspiral, og har hatt den i litt over 1 år. Tidligere har jeg ikke kjent trådene, men har ikke rotet for å kjenne de heller. De kjente ut som de var ca 1 cm lange, er det normalt, eller skal man bare kjenne tuppen av de? Kunne fått ett godt tak på de og dratt de ut om jeg ville.

Vel, det jeg er redd for er at jeg skal ha blitt gravid dersom den har sklidd ut. Har tatt abort en gang før, og vil nødig gjøre det igjen.

Tok kontakt med legen angående blødningene i dag, og fikk time til fredag, men det virker så ufattelig lenge til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er lenge å vente når du går med slike følelser!

Jeg kan dra ut spiralen også, om jeg ønsker det :-? , og eks-mannen kjente trådene godt under samleie... :oops:

For alt jeg vet (har ikke sååå god greie på spiraler...) kan det jo være den er sklidd litt ut, og ikke sitter på plass i livmoren som den skal, men synes det høres litt merkelig ut? Uansett er det kanskje best at du er forsiktig med sex til du har vært hos legen, og bruke annen prevensjon i tillegg. Men du er vel kanskje mest bekymret for at noe allerede har skjedd...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Klart det er lenge å vente når du går med slike følelser!

Jeg kan dra ut spiralen også, om jeg ønsker det :-? , og eks-mannen kjente trådene godt under samleie... :oops:

Kjæresten min har til nå knapt kjent trådene, er nok derfor jeg er så bekymret, pluss småblødningene.

For alt jeg vet (har ikke sååå god greie på spiraler...) kan det jo være den er sklidd litt ut, og ikke sitter på plass i livmoren som den skal, men synes det høres litt merkelig ut?Leste på lommelegen at dette kunne skje

Tusen tusen hjertelig takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...