AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #1 Skrevet 25. april 2018 Hva sier det da om deg? Noen eksempler her om meg: 1. På studiet mitt i en fullsatt sal, la jeg merke til to som snakket lavt sammen et stykke unna. Jeg kikket på dem i noen få sec, før jeg snudde meg tilbake og fokuserte på foreleseren. Jeg var på ingen måte irritert og sint. Senere stoppet begge jentene meg, og beskyldte meg for å ha sett stygt på dem. Avviste såklart dette, og var sjokkert. 2. Veldig ofte i sosiale sammenhenger, opplever jeg at enkelte sitter stille og lytter vaktsomt til det jeg sier. De bidrar ikke selv, og går først når de skjønner at jeg diskuterer noe lite spennende. Dette er imidlertid personer som tidlig valgte å ikke like meg. 3. Av ting jeg gjør og sier, får enkelte det for seg at jeg er ute etter å ta dem på et eller annet vis. At jeg bare er ute etter noe negativt. Dette er ikke sant, da jeg ikke driver å henger ut noen. Jeg er diskret og gir generelle beskjeder, hvor ingen spesielle skal tas. Ingen navn nevnes offentlig, og ting tas opp i en fin og konstruktiv tone. Likevel greier disse personene å få noe negativt ut av nesten alt jeg sier og gjør. Selv i situasjoner hvor en ikke skulle tro at var mulig å lage noe bråk av! Spørsmålet er bare hvorfor jeg forfølges av personer som gjerne ønsker å tenke og tro det verste om meg? Jeg er en hyggelig og ydmyk person, som er opptatt av respekt for alle. Er ikke den som roper høyest, men har blitt flinkere til å tørre å si ifra for å stå opp for meg selv og andre Ikke er det ofte jeg gjør dette, da jeg er tålmodig og kan finne meg i mange ting for lenge.. Det er først når jeg gjør tiltak, at jeg blir "slått ned", samt at det blir laget et kjempestyr og løgner rundt det jeg sier og gjør.. Anonymkode: 07b00...597
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #2 Skrevet 25. april 2018 Du finner deg i mange ting for lenge? Det tenker jeg at har med saken å gjøre, for hvis du plutselig sier fra, så kan du bli oppfattet som uforutsigbar? Kan det være noe i det, og at det gjør noen utrygge på deg? Hvis flere reagerer så er det ofte du som har et problem du ikke ser, men det trenger jo ikke være det. Har du ingen nære venner du kan be om å være ærlige og si fra hvis det er noe du ubevisst gjør? Anonymkode: ca3ed...ef8 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #3 Skrevet 25. april 2018 Har du "resting bitch face"(som det så idiotisk heter)? Mulig andre tolker det som at du er sur hvis du har et ansikt som ser litt surt ut? Jeg tror også at noen reagerer hvis andre er litt direkte når de tar opp ting, og hvordan man formulerer seg har også noe å si. Opplever ofte at spesielt kvinner har en tendens til å være hårsåre på ting. Dette gjelder selvsagt ikke alle, men jeg opplever at man oftere må pakke inn ting da. Jeg kjenner meg litt igjen. Har et ansikt som ser litt surt ut og jeg kan være ganske direkte når jeg tar opp ting. Jeg er ikke frekk, men liker ikke å pakke inn ting. Har forstått at jeg ofte må moderere meg. Spesielt med venninner som ikke takler å få høre ting som de er. På nett har jeg også blitt beskyldt for å være sur uten at jeg egentlig er det. Slike ting har jo også med hvordan den andre velger å tolke ting, og noen tar ting i verste mening konstant. Anonymkode: 37a5b...19b 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #4 Skrevet 25. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva sier det da om deg? Noen eksempler her om meg: 1. På studiet mitt i en fullsatt sal, la jeg merke til to som snakket lavt sammen et stykke unna. Jeg kikket på dem i noen få sec, før jeg snudde meg tilbake og fokuserte på foreleseren. Jeg var på ingen måte irritert og sint. Senere stoppet begge jentene meg, og beskyldte meg for å ha sett stygt på dem. Avviste såklart dette, og var sjokkert. 2. Veldig ofte i sosiale sammenhenger, opplever jeg at enkelte sitter stille og lytter vaktsomt til det jeg sier. De bidrar ikke selv, og går først når de skjønner at jeg diskuterer noe lite spennende. Dette er imidlertid personer som tidlig valgte å ikke like meg. 3. Av ting jeg gjør og sier, får enkelte det for seg at jeg er ute etter å ta dem på et eller annet vis. At jeg bare er ute etter noe negativt. Dette er ikke sant, da jeg ikke driver å henger ut noen. Jeg er diskret og gir generelle beskjeder, hvor ingen spesielle skal tas. Ingen navn nevnes offentlig, og ting tas opp i en fin og konstruktiv tone. Likevel greier disse personene å få noe negativt ut av nesten alt jeg sier og gjør. Selv i situasjoner hvor en ikke skulle tro at var mulig å lage noe bråk av! Spørsmålet er bare hvorfor jeg forfølges av personer som gjerne ønsker å tenke og tro det verste om meg? Jeg er en hyggelig og ydmyk person, som er opptatt av respekt for alle. Er ikke den som roper høyest, men har blitt flinkere til å tørre å si ifra for å stå opp for meg selv og andre Ikke er det ofte jeg gjør dette, da jeg er tålmodig og kan finne meg i mange ting for lenge.. Det er først når jeg gjør tiltak, at jeg blir "slått ned", samt at det blir laget et kjempestyr og løgner rundt det jeg sier og gjør.. Anonymkode: 07b00...597 Har det slik med alt av familie som forventet og tror det verste om meg. Har jeg lyst til å drive med noe nytt får jeg bare høre at de tror jeg ikke kommer til å få det til. Får ofte høre at jeg er for svak til alt mulig. Får noen høre et rykte om meg så tror de blindt på det og behandler meg dårlig. Ingen spør om min side av en sak og når jeg ønsker å fortelle min side så tror de ikke på meg. Er 26 år med mann, hund og barn. Har klart alt det de mente at jeg ikke kom til å få til. Likevel snur det ikke deres tankegang så vi har veldig lite kontakt. Når vi da først møtes holder jeg meg til trygge temaer, men har også begynt å svare de ganske kraftig tilbake. Det å svare for seg begynner virkelig å hjelpe Altså! Anonymkode: e5dc7...a14 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #5 Skrevet 25. april 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du "resting bitch face"(som det så idiotisk heter)? Mulig andre tolker det som at du er sur hvis du har et ansikt som ser litt surt ut? Jeg tror også at noen reagerer hvis andre er litt direkte når de tar opp ting, og hvordan man formulerer seg har også noe å si. Opplever ofte at spesielt kvinner har en tendens til å være hårsåre på ting. Dette gjelder selvsagt ikke alle, men jeg opplever at man oftere må pakke inn ting da. Jeg kjenner meg litt igjen. Har et ansikt som ser litt surt ut og jeg kan være ganske direkte når jeg tar opp ting. Jeg er ikke frekk, men liker ikke å pakke inn ting. Har forstått at jeg ofte må moderere meg. Spesielt med venninner som ikke takler å få høre ting som de er. På nett har jeg også blitt beskyldt for å være sur uten at jeg egentlig er det. Slike ting har jo også med hvordan den andre velger å tolke ting, og noen tar ting i verste mening konstant. Anonymkode: 37a5b...19b Du vet at det du forteller de ofte kun er ditt synspunkt eller? Sett bort ifra klare fakta rett fra lovverket. Anonymkode: e5dc7...a14 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #6 Skrevet 25. april 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet at det du forteller de ofte kun er ditt synspunkt eller? Sett bort ifra klare fakta rett fra lovverket. Anonymkode: e5dc7...a14 Tja, noen ganger. Andre ganger ikke. Hvis noen sitter og klager over noe omigjen og omigjen, så kan jeg si klart og tydelig ifra, men det er det mange som ikke takler. Helst skal man pakke ting inn og bare si "det må være vanskelig for deg" og være støttende uansett. Jeg mener ikke at jeg alltid har rett, men jeg mener at jeg sier som det er utfra mitt synspunkt. Kommer litt an på hva det er. Hvis noen har mistet noe som er nær dem eller har det klart og tydelig så er jeg støttende. Litt forskjell på det og klaging og sutring over at livet ikke er perfekt eller at samboer gjorde x og y osv. Dessuten, hvis de ikke ønsker råd fra meg så trenger de ikke å spørre om det, men det gjør de altså. Det er bare sånn at endel forventer at man bare skal være enig og støttende hele tiden Anonymkode: 37a5b...19b
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #7 Skrevet 25. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tja, noen ganger. Andre ganger ikke. Hvis noen sitter og klager over noe omigjen og omigjen, så kan jeg si klart og tydelig ifra, men det er det mange som ikke takler. Helst skal man pakke ting inn og bare si "det må være vanskelig for deg" og være støttende uansett. Jeg mener ikke at jeg alltid har rett, men jeg mener at jeg sier som det er utfra mitt synspunkt. Kommer litt an på hva det er. Hvis noen har mistet noe som er nær dem eller har det klart og tydelig så er jeg støttende. Litt forskjell på det og klaging og sutring over at livet ikke er perfekt eller at samboer gjorde x og y osv. Dessuten, hvis de ikke ønsker råd fra meg så trenger de ikke å spørre om det, men det gjør de altså. Det er bare sånn at endel forventer at man bare skal være enig og støttende hele tiden Anonymkode: 37a5b...19b *eller har det klart og tydelig vanskelig. Anonymkode: 37a5b...19b
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #8 Skrevet 25. april 2018 Kanskje du fremstår veldig perfekt. Både pen og flink f.eks. Hvis du da i tillegg har et alvorlig uttrykk og sier i fra om ting, kan det oppfattes av noen at du tror du er bedre enn andre, og at det kan virke provoserende at du sier fra. Anonymkode: aaa88...3fa 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #9 Skrevet 25. april 2018 Husk å ha et vennlig avslappende ansikt når andre er med deg og når du ser på andre. Da skal du se at dette fort snur. Bare prøv! Anonymkode: 98ce9...697
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #10 Skrevet 25. april 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, noen ganger. Andre ganger ikke. Hvis noen sitter og klager over noe omigjen og omigjen, så kan jeg si klart og tydelig ifra, men det er det mange som ikke takler. Helst skal man pakke ting inn og bare si "det må være vanskelig for deg" og være støttende uansett. Jeg mener ikke at jeg alltid har rett, men jeg mener at jeg sier som det er utfra mitt synspunkt. Kommer litt an på hva det er. Hvis noen har mistet noe som er nær dem eller har det klart og tydelig så er jeg støttende. Litt forskjell på det og klaging og sutring over at livet ikke er perfekt eller at samboer gjorde x og y osv. Dessuten, hvis de ikke ønsker råd fra meg så trenger de ikke å spørre om det, men det gjør de altså. Det er bare sånn at endel forventer at man bare skal være enig og støttende hele tiden Anonymkode: 37a5b...19b Enkelte ting ER vanskelig og da bør en god venninne kunne gi støtte selv om hun mener det finnes en enkel utvei. Rart hvordan man alltid har en lett løsning på andre sine problemer, ikke sant. Har venner som mener de bare snakker rett fra levra og at de er ærlige og slikt. Tror ofte det er et skalkeskjul for å kunne være frekk. De gangene jeg får råd så har jeg ikke spurt om råd, derfor jeg kommenterer deg litt for du kan nok være en sånn en. Selv om noen forteller deg om en vanskelig situasjon eller lignende så spør de ikke om råd. De deler en situasjon. Derimot om de sier rett ut hva syns du eller hva hadde du gjort så kan du si fra ditt synspunkt Anonymkode: e5dc7...a14
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #11 Skrevet 25. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tja, noen ganger. Andre ganger ikke. Hvis noen sitter og klager over noe omigjen og omigjen, så kan jeg si klart og tydelig ifra, men det er det mange som ikke takler. Helst skal man pakke ting inn og bare si "det må være vanskelig for deg" og være støttende uansett. Jeg mener ikke at jeg alltid har rett, men jeg mener at jeg sier som det er utfra mitt synspunkt. Kommer litt an på hva det er. Hvis noen har mistet noe som er nær dem eller har det klart og tydelig så er jeg støttende. Litt forskjell på det og klaging og sutring over at livet ikke er perfekt eller at samboer gjorde x og y Anonymkode: 37a5b...19b Du vet at kvinner klarer seg bedre etter samlivsbrudd osv enn menn? Kvinner får følelsene ut, støtter hverandre, gråter, heles. Menn tar livet av eksen eller seg selv eller begge. Evt sulter ved brødboksen. Evt blir ensomme alkiser, som sitter murt inne ved tven, mens eksen lærer seg salsa og italiensk og drar på galleri og teater med venninner. Anonymkode: e389a...e5b
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #12 Skrevet 25. april 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enkelte ting ER vanskelig og da bør en god venninne kunne gi støtte selv om hun mener det finnes en enkel utvei. Rart hvordan man alltid har en lett løsning på andre sine problemer, ikke sant. Har venner som mener de bare snakker rett fra levra og at de er ærlige og slikt. Tror ofte det er et skalkeskjul for å kunne være frekk. De gangene jeg får råd så har jeg ikke spurt om råd, derfor jeg kommenterer deg litt for du kan nok være en sånn en. Selv om noen forteller deg om en vanskelig situasjon eller lignende så spør de ikke om råd. De deler en situasjon. Derimot om de sier rett ut hva syns du eller hva hadde du gjort så kan du si fra ditt synspunkt Anonymkode: e5dc7...a14 Jo, de spør meg om råd fordi de spør "hva synes du om det?" eller "hva synes du at jeg skal gjøre?" Tror kanskje du misforstår meg litt. Jeg er ikke sånn som går rundt og snakker "rett fra levra" eller er frekk, men jeg er kanskje ikke sånn som alltid pakker inn ting. Spesielt ikke når det er venninner som klager på det samme om igjen og om igjen. Jeg er støttende, men kan bli veldig lei av sutring. Da må det være lov til å si fra. Men dette blir avsporinger og ikke noe som har så mye med trådens tema. Anonymkode: 37a5b...19b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå