Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dessverre har jeg havnet i en stor krangel med min mor, far og to søstre. 

Det hele startet i min mors bursdag hvor jeg drakk meg alt for full. Dette er aldeles ikke noe jeg pleier å gjøre for jeg er en voksen kvinne, men det skjedde. Det startet med at jeg og søsteren min begynte å diskutere litt politikk -og det hele eskalerte ut i å bli personlig hvor vi angrep hverandre verbalt. Jeg kjente meg sint hele kvelden og hennes mann, min andre søster og hennes mann fikk også gjennomgå. 

Jeg rett og slett ødela hele bursdagen. Andre gjester fikk med seg opptrinnet mitt, noen merket ingenting. Men ingen i familien min snakker med meg botsett fra min mor. Jeg har ring og sendt meldinger og sagt unnskyld men de svarer ikke og det er nå gått over en uke. 

Jeg har det grusomt, mest fordi jeg har sagt grusomme ting som jeg aldri kan ta tilbake igjen. 

Jeg trenger noen råd for hvordan jeg skal håndtere dette. Jeg har sykemeldt meg fra jobb fordi jeg er helt nedenfor. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når du har sagt grusomme ting som aldri kan tas tilbake igjen, er dette ting du har gått og tenkt på lenge også plumpet det ut (gjerne på en dårlig måte) fordi du var full? 

Når du har ringt og sendt melding, og de ikke kontakter deg tilbake igjen, må du bare gi det tid. Samtidig kan din mor, som snakker med deg, prøve å være brobygger. 

Det høres iallfall ut som om at dere alle behøver å prate skikkelig sammen, gjerne med en nøytral tredjepart til stede, for det må være ganske ille når ingen av de andre prater med deg nå og ikke ønsker å ta imot unnskyldningene dine. 

Anonymkode: 5018d...d7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Dilline said:

Jeg har sykemeldt meg fra jobb fordi jeg er helt nedenfor. 

Om du er nedfor, er det dummeste du kan gjøre å gå hjemme og ruge. Kom deg på jobb! Familien stiller du i bero inntil videre Du har bedt om forlatelse, neste steg er opp til dem. Om det nå tar noen måneder eller år før du kan ha en viss kontakt med dem, vil vise seg. Som før vil det ikke bli, det er nå sikkert.

Anonymkode: 79f53...f47

• Liker 6
Skrevet

Ja, det er nok ting jeg har sagt som innerst inne har plaget meg over lang tid. Jeg har alltid følt meg litt "utstøtt" uten at noen har vært slem. Men oversett meg mange ganger. 

Huff.... jeg angrer så fælt

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjedelig! Er det ting som har gjort deg irritert over lengre tid, og så kom alt ut det og da? I så fall bør du forklare deg og at dere bør ha en prat. Syns det er dårlig av dem å ikke svare deg da, for du har jo bedt om unnskyldning, så de kunne jo sagt at det var fint med en, men at dere fikk ta en prat senere når de også fikk litt tid på seg. 

Syns jo synd på deg, for forstår at du ikke har det bra nå. Men det virker som om du gikk hardt ut, så de er nok veldig såret/sjokkerte. Men en liten respons på unnskyldningen kunne de gitt syns nå jeg.

Anonymkode: d31c6...5e1

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjedelig! Er det ting som har gjort deg irritert over lengre tid, og så kom alt ut det og da? I så fall bør du forklare deg og at dere bør ha en prat. Syns det er dårlig av dem å ikke svare deg da, for du har jo bedt om unnskyldning, så de kunne jo sagt at det var fint med en, men at dere fikk ta en prat senere når de også fikk litt tid på seg. 

Syns jo synd på deg, for forstår at du ikke har det bra nå. Men det virker som om du gikk hardt ut, så de er nok veldig såret/sjokkerte. Men en liten respons på unnskyldningen kunne de gitt syns nå jeg.

Takk, jeg kjenner jeg trenger litt medfølelse nå selv om jeg ikke fortjener det. 

Det er mange situasjoner og spesielt da jeg gikk gravid med min sønn og var sengeliggende i 5 mnder uten at en av dem stilte opp for meg, og dette gikk veldig innpå meg i etterkant da min søster ble gravid og min mor flyttet inn hos henne for å hjelpe til. 

Jeg klarer ikke mase mer på dem, så jeg må vel bare ta tiden til hjelp. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Dilline skrev:

Takk, jeg kjenner jeg trenger litt medfølelse nå selv om jeg ikke fortjener det. 

Det er mange situasjoner og spesielt da jeg gikk gravid med min sønn og var sengeliggende i 5 mnder uten at en av dem stilte opp for meg, og dette gikk veldig innpå meg i etterkant da min søster ble gravid og min mor flyttet inn hos henne for å hjelpe til. 

Jeg klarer ikke mase mer på dem, så jeg må vel bare ta tiden til hjelp. 

Alle dummer seg ut, men noen ganger blir det jo mer dramatisk enn andre. De er sikkert vant til at du ikke er typen som klandrer andre? Da reagerer de nok ekstra på at nettopp du gjør det når det er selskap og full. 

Men er det ikke bedre som en skrev over her, å være i jobb nå? Så slipper du å tenke på det hele tiden? Tankekjør gjør bare ting verre. Uansett. Hvis dere har hatt et godt forhold til nå, så løser det seg sikkert. Det er sjelden at EN hendelse ødelegger relasjoner. At det vil ligge litt mellom dere kan hende, men dere blir nok på talefot igjen!

Skrevet

Kan jo hende at selv om du sa ufine ting til dem, så vart det noe sant i det du sa om dem også. Da er de ikke bare såret, men (forhåpentligvis) flaue. Kan hende det bidrar til at de ikke har kommentert unnskyldningen din. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Amawhatsnot skrev:

Kan jo hende at selv om du sa ufine ting til dem, så vart det noe sant i det du sa om dem også. Da er de ikke bare såret, men (forhåpentligvis) flaue. Kan hende det bidrar til at de ikke har kommentert unnskyldningen din. 

Det er riktig! Jeg fikk selv en utblåsing en gang, selv om det ikke var i samme situasjon. Angret som bare det, men vedkommende tok imot unnskyldningen da jeg la meg flat, og da fikk jeg etter noen dager høre nettopp det : du hadde jo rett i en del da.

Så ja,det kan være en grunn.

Skrevet
4 minutter siden, Amawhatsnot skrev:

Ja, det var nok noe sant i det jeg sa, men formidlingen var vel i type hitler-stil. Jeg vet ikke, mine søstre tar ting som blir sagt i en mild tone negativt og personlig, så jeg regner med at dette tar tid.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Dilline skrev:

Ja, det var nok noe sant i det jeg sa, men formidlingen var vel i type hitler-stil. Jeg vet ikke, mine søstre tar ting som blir sagt i en mild tone negativt og personlig, så jeg regner med at dette tar tid.

Legg eg flat,og ta tiden til hjelp 

Anonymkode: 44aeb...a17

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legg eg flat,og ta tiden til hjelp 

Anonymkode: 44aeb...a17

Det er det jeg har gjort. 

Jeg må vel bare vente, er jeg for desperat så tror de vel at det jeg sa var helt uten grunn. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle dummer seg ut, men noen ganger blir det jo mer dramatisk enn andre. De er sikkert vant til at du ikke er typen som klandrer andre? Da reagerer de nok ekstra på at nettopp du gjør det når det er selskap og full. 

Men er det ikke bedre som en skrev over her, å være i jobb nå? Så slipper du å tenke på det hele tiden? Tankekjør gjør bare ting verre. Uansett. Hvis dere har hatt et godt forhold til nå, så løser det seg sikkert. Det er sjelden at EN hendelse ødelegger relasjoner. At det vil ligge litt mellom dere kan hende, men dere blir nok på talefot igjen!

Jo, jeg bør nok komme meg på jobb, men jeg har bare vært så utrolig lei meg og flau. 

Vi er vant til å være uenige, men det var nok mye som kom til overflaten den kvelden fra min side. Alkohol var ikke løsningen hvert fall 🙄 sannheten er nok at jeg bærer nag til dem pga svangerskapet mitt, det hele ble så ufattelig sårt for meg. Også kom kun faren min i dåpen, søstren og moren min orket ikke å komme i kirken, og den andre søsteren min dro på tur med noen venner som hun varslet om dagen før. 

Men jeg har prøvd å ikke børe nag til dem. Men jeg er vel ganske såret sånn egentlig, uten at det skal være en grunn for å ødelegge bursdagen. 

• Hjerte 1
Gjest HanenIFlokken
Skrevet

Kom deg i arbeid igjen iallefall, jeg som skattebetaler vil ikke betale for at du oppfører deg som en idiot på fest! 

Skrevet (endret)
2 minutter siden, HanenIFlokken skrev:

Kom deg i arbeid igjen iallefall, jeg som skattebetaler vil ikke betale for at du oppfører deg som en idiot på fest! 

Tusen takk for et konstruktivt svar 😉

Til informasjon så er det etter 16 dager sykemelding nav betaler, før det er det arbeidsgiveren, så du lider ingen nød kjære skattebetaler.  og jeg er aldri sykemeldt ellers, men jeg trengte noen dager etter dette. 

Endret av Dilline
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Dilline skrev:

Tusen takk for et konstruktivt svar 😉

Til informasjon så er det etter 16 dager sykemelding nav betaler, før det er det arbeidsgiveren, så du lider ingen nød kjære skattebetaler.  og jeg er aldri sykemeldt ellers, men jeg trengte noen dager etter dette. 

Hvor tror du NAV tar pengene fra...?

Anonymkode: f0024...0c3

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor tror du NAV tar pengene fra...?

Anonymkode: f0024...0c3

Jeg har ikke tenkt å gå sykemeldt til 16 dager. Jeg har 3. Og nå vil jeg holde meg til tråden

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Dilline skrev:

Jo, jeg bør nok komme meg på jobb, men jeg har bare vært så utrolig lei meg og flau. 

Vi er vant til å være uenige, men det var nok mye som kom til overflaten den kvelden fra min side. Alkohol var ikke løsningen hvert fall 🙄 sannheten er nok at jeg bærer nag til dem pga svangerskapet mitt, det hele ble så ufattelig sårt for meg. Også kom kun faren min i dåpen, søstren og moren min orket ikke å komme i kirken, og den andre søsteren min dro på tur med noen venner som hun varslet om dagen før. 

Men jeg har prøvd å ikke børe nag til dem. Men jeg er vel ganske såret sånn egentlig, uten at det skal være en grunn for å ødelegge bursdagen. 

Ok, så du var full og det var jo dumt. Men kanskje du trengte å få ut dette? Det høres ut som du har gode grunner til å bære nag, sånn sett. Du mente vel egentlig det du sa, selv om det ble litt dramatisk. Stå for det du sier og mener, så får du heller unnskylde måten det ble sagt på. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest PeleWasShite
Skrevet
1 time siden, Dilline skrev:

Ja, det var nok noe sant i det jeg sa, men formidlingen var vel i type hitler-stil.

Bilder i hode...

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Dilline skrev:

Ja, det er nok ting jeg har sagt som innerst inne har plaget meg over lang tid. Jeg har alltid følt meg litt "utstøtt" uten at noen har vært slem. Men oversett meg mange ganger. 

Huff.... jeg angrer så fælt

Hvis det er slik er det jo ikke du som skal be om unnskyldning. Høres ut som de har et overtak på deg. Slutt å krype for dem.

Anonymkode: 0c73e...45c

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...