AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #1 Skrevet 25. april 2018 Jeg ser på mange forskjellige bolig- og oppussingsprogram på tv. Både fra England, USA og Canada. Jeg har merket meg i lang tid at folk er veldig opptatt av "character". Og det betyr gjerne litt slitne hus med gamle gulv og rare løsninger. Selv er jeg helt i den andre skalaen, og et hus med character (i den forstand de bruker ordet i tv-seriene), er mitt verste mareritt. Jeg vil ha cookie cutter home. Hva med deg? Hva legger du i ordet særpreg? Er vi nordmenn mer opptatt av nytt og strigla enn sjel og karakter? Er det ikke sjel i nye moderne hus? For meg er det møblene og interiøret mitt som gjør det hjemmekoselig, ikke knirkende gulv og utdaterte løsninger. Anonymkode: fce40...6da
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #2 Skrevet 25. april 2018 For meg er karakter en viss sjarme. Gjerne at man ser det er fra en tidsperiode jeg liker. Det har gjerne utbygg eller stukkatur f.eks. De nye boksene som bygges i massevis (leiligheter) har ingen sjarm. Men et funkishus kan ha karakter. Anonymkode: 2fc09...d31 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #3 Skrevet 25. april 2018 Jeg vil påstå at de fleste moderne norske hus har lite sjel. Det er rett og slett ikke særlig med sjarm i 13 på dusinet leilighetsbygg og kataloghus.... og når de i nesten alltid innredes likt, ja da er det dødsstøtet for meg. Det er jo forsåvidt helt greit, men det er ironisk at nordmenn flest tror de er så individuelle mens de egentlig alle har det helt likt hjemme. Anonymkode: b8b45...481 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå