AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #1 Skrevet 25. april 2018 Det er en lov om at den (i hvert fall på enkelte arbeidsplasser) må ordnes innen 1.mai, og at arbeiderne må få beskjed om når de får ferie innen 1. mai. Her utsetter de det så lenge de overhodet kan, og gir beskjed fredag 27.4. Noe som for oss betyr at vi, igjen, ikke kan planlegge sommerferien før det. Noe som betyr at alt vi hadde tenkt er utsolgt. Hey - det var allerede utsolgt i mars (spurt om ferie siden januar, men de svarer like før fristen u-a-n-s-e-t-t). Det jeg egentlig lurer på er: Hvorfor vente med det til absolutt siste dagen før 1.mai? Det er lett for meg å tro at det er av sadisme Men jeg spør her, så kanskje jeg får vite noe annet! Anonymkode: 8c209...2cf
Alvario Skrevet 27. april 2018 #3 Skrevet 27. april 2018 Det kommer ann på hvor du jobber det. F.eks i barnehage er det vanskelig å gi ferie til ansatte før foreldrene har levert inn lister over barnas ferier. Andre steder må sommervikarkontraktene på plass før man kan garantere når de fast ansatte kan ta fri. Og klar, noen er bare vanskelige og er opptatt av å forholde seg til regelverket uten å se de personlige utfordringene dette gir arbeidsplassen.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2018 #4 Skrevet 27. april 2018 Vi har/hadde samme problemet hos oss. Vi er 13-14 medarbeidere pluss en sjef. ALLE tok det opp på medarbeidersamtalen, at vi ønsket tidligere ferieavklaring, da over halvparten av oss er småbarnsforeldre, og det er kjempedyrt å booke ferie rett før sommeren. Det har ikke blitt spesielt mye bedre til tross for at vi tok det opp og sjefen lovet bedring. Dvs, nå var ferielistene bekreftet i starten av april. Det er likevel for sent når man skal planlegge en reise og ønsker å få den billig. Vi har derfor snakket endel sammen på forhånd, vi medarbeiderne. Jeg vet nå hvem som ønsker sen ferie, og når jeg kan være rimelig sikker på at det er nok folk på jobb til at jeg kan være borte. De andre likeså - de vet når jeg vil ha ferie. Jeg booket ferie i januar, mens det ennå var feriehus ved stranda å få tak i. Når sjefen endelig kommer med ferielisten, går alt opp, for vi har avklart det med hverandre på forhånd. Anonymkode: 20841...d52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå