Gå til innhold

Nå starter sesongen for dumping av dyr....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Blir like forbanna hver gang, jævla dritt mennesker.

Endret av Catalina Culès
Gjest N-Nøff
Skrevet

Veldig trist, har selv funnet (døde) kjæledyr langs veien. Dumpet.

Gjest making.a.mess
Skrevet

Huff. Det er bare trist. 

Hvilke tiltak kan innføres for å hindre dette? Strengere avl? Tvangssterilisering av dyr som ikke skal brukes og godkjennes for avl? 

Gjest Springfjær
Skrevet
2 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Huff. Det er bare trist. 

Hvilke tiltak kan innføres for å hindre dette? Strengere avl? Tvangssterilisering av dyr som ikke skal brukes og godkjennes for avl? 

En ting er avl av rasekatter, de er ikke gratis og da vil folk gjerne ikke «dumpe» dem fordi de tross alt har kostet så mye. Værre med huskatter som er billigere enn en plastpose på butikken. 

Det er også veldig vanskelig å holde kontroll på hvem som har katter og hvem som ikke kastrerer kattene. 

Gjest Springfjær
Skrevet
5 minutter siden, Neinøff skrev:

Veldig trist, har selv funnet (døde) kjæledyr langs veien. Dumpet.

Det er så jævlig! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne ønske jeg hadde et hus og svær hage på landet. Så jeg kunne ta vare på alle hjemløse dyr. 

Anonymkode: e6467...3b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt for obligatorisk id merking av alle hunder og katter + kastrering av katter som ikke skal brukes i avl. Jeg mener ikke at alle huskatter skal kastreres og aldri brukes i avl, og at avl er forbeholdt renraset katter. Faktisk så er jeg for det motsatte. Mer avl på huskatter, fordi de er friskere individer enn renraset, ihjel avlet katter. 

Anonymkode: d4773...8d7

• Liker 1
Gjest Springfjær
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt for obligatorisk id merking av alle hunder og katter + kastrering av katter som ikke skal brukes i avl. Jeg mener ikke at alle huskatter skal kastreres og aldri brukes i avl, og at avl er forbeholdt renraset katter. Faktisk så er jeg for det motsatte. Mer avl på huskatter, fordi de er friskere individer enn renraset, ihjel avlet katter. 

Anonymkode: d4773...8d7

Ja vi kan så klart ikke utrydde huskatter. Men en mer kontrollert avl syns jeg er på sin plass. Men da har vi et problem igjen, hvem skal få avle? Skal all avl kontrolleres? Hvem betaler for at folk drar rundt å kontrollerer de med avlskatter? 

AnonymBruker
Skrevet

Har netop kjøpt 2 katt(unger) fra en nonprofit organisasjon. #adoptdontshop

Anonymkode: bd950...33b

Gjest Springfjær
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har netop kjøpt 2 katt(unger) fra en nonprofit organisasjon. #adoptdontshop

Anonymkode: bd950...33b

Supert 👏🏼 

Kommer til å adoptere selv den dagen vi skal ha katt igjen. Å dyrebeskyttelsen her hvor vi bor tilbyr ferdig vaksinerte, chippede og kastrerte katter til den nette sum av 1000 kr. Dersom katten er for ung til å kastreres vil dyrebeskyttelsen dekke det når den tid kommer uansett. Mange penger spart

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor langs en utkant og kjører alltid forsiktig og våkent når jeg skal til og fra jobb i sommerhalvåret. Kjører både på mindre fjell og gjennom tuneller uten å ha funnet dyr langs veien, men er klar i tilfelle.. er så forferdelig trist å se. 

Anonymkode: 15eeb...5c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...