Gå til innhold

Bekymret angående familieforhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det som blir skrevet handler ikke om meg og mitt private familie forhold, men jeg er bekymret for faren til min lillebror som ikke er sammen med min mor, og har funnet seg ny dame. 

Kort og enkelt forklart så har jeg og min lillebror(9år) forskjellig fedre. Han er ikke lengre sammen med min mor. Å har funnet seg ny dame og vært sammen en god stund (5år +/-). Jeg har hatt ett godt forhold til han da min mor fortsatt var sammen med han, og i en periode etter. 

Det har seg slik at denne damen som han er sammen med virker for meg og de rundt meget kontrollerende og styrer livet hans.
Det startet med at han ikke fikk lov til å snakke eller være i nærheten av tidligere samboer, altså min mor. Noe som i seg selv sikkert ikke er så unormalt. Etterhvert ville ikke lillebroren min være der lengre, og da begynte jeg å lukte "ugler i mosen". Det viste seg at hun rett og slett ikke vil ha han der. Hun har også prestert å si at han ikke er sønnen hans. 
Etter mye styr rundt dette blir barnevernet kontaktet. Barnevernet jobber vist nok enda med denne saken. 

Men for å toppe hele greia, så ut av det blå ønsker han å ikke ha foreldrerett til min lillebror. Det skal også nevnes at han ikke er til å få kontakt med fra verken familie, venner eller jobb. Og han er plutselig blitt sykemeldt. Og uten å informere sin egen sønn skal han flytte til en helt annen by. 

Jeg, familie(Min og hans) og ikke minst venner er bekymret. Det virker helt UVIRKELIG at denne mannen skulle hatt ett ønske om å gi fra seg foreldrerett. Og at han ikke har kontakt med noen, og har sykemeldt seg og plutselig skal flytte virker helt merkelig. 

Jeg ønsker å høre andres tanker rundt dette. Jeg er inne på tanken om det kan være Trusler inne i bildet som gjør at han ikke kommer seg ut av forholdet? Psykisk mishandling?
En ting er ihvertfall sikkert, og det er at denne damen er ikke bra for han. 
Og til slutt, Hva kan jeg gjøre? Hva kan familien gjøre? Er det noen som kan bryte inn i slike situasjoner? 

Ønsker å være anonym grunnet sensitiv informasjon

Anonymkode: 4fb44...736

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres veldig bekymringsverdig ut, men jeg vet ikke hva du/dere kan gjøre uten å fortsette og prøve å få kontakt med far. Kan du prøve å komme i kontakt med noen i hennes familie?

Gjest Hummel34
Skrevet

Har han noen venner eller søsken du kan snakke med? Høre hva de tror om situasjonen? 

Hvilke grunn bruker han for å si fra seg foreldrerett? Er det tvil om farskap inne i bildet?

syns dette høres veldig rart ut ja. Hadde blitt dypt fortvilet hvis dette hadde skjedd ett menneske jeg anså som oppegående.

Skrevet
12 minutter siden, Occulta skrev:

Det høres veldig bekymringsverdig ut, men jeg vet ikke hva du/dere kan gjøre uten å fortsette og prøve å få kontakt med far. Kan du prøve å komme i kontakt med noen i hennes familie?

9 minutter siden, Hummel34 skrev:

Har han noen venner eller søsken du kan snakke med? Høre hva de tror om situasjonen? 

Hvilke grunn bruker han for å si fra seg foreldrerett? Er det tvil om farskap inne i bildet?

syns dette høres veldig rart ut ja. Hadde blitt dypt fortvilet hvis dette hadde skjedd ett menneske jeg anså som oppegående.

Jeg vet at min mor har kontaktet både hans mor og søsken, de er også veldig bekymret. 
Problemet er at han gir ikke noe grunn.. Kan for meg virke som at det er henne som skriver meldingene fra hans telefon. Det er kun "vil ikke ha mer kontakt med deg ... Jeg har signert at jeg ikke ønsker foreldrerett. legger den i postkassen". Han tar heller ikke telefonen når barnevernet ringer.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...