Gå til innhold

Kalorier trening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere! 
Jeg syntes det er veldig vanskelig å beregne kalorier ved trening, har dere tips? Til spesielt styrketrening. 
Føler jeg er mindre motivert til å være flink til å telle kalorier de dagene jeg trener hardt da jeg føler jeg mister litt kontroll på hvor mye jeg bør spise, dette blir en for dum grunn til å ikke trene. 

Merker med en gang jeg legger in ca. treningskalorier i appen at jeg blir mer motivert, da det føles mer riktig, men fortsatt.. Kan man for eksempel bruke fitbit osv til dette? 

Takk

Anonymkode: 3fe4e...373

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mye bedre å bruke en TDEE kalkulator for å finne gjennomsnittet gjennom uka. Ikke heng deg opp i enkeltøkter. 

Anonymkode: a3186...18d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tar utgangspunkt i TDEE som den over her skriver og legger inn aktivitetsnivå, så skal du ikke ta høyde for treningskalorier (trekke det fra), for det er medberegnet. Og med styrketrening er det ikke alltid man brenner så sykt mye, men man fortsetter å brenne kalorier i ettertid, og dermed er det også lite lurt å trekke fra. Du kan koble fra den funksjonen i MFP.

Anonymkode: 63323...6f0

AnonymBruker
Skrevet

Det er litt av problemet. Det går jo opp og ned. Noen dager trener jeg veldig hardt, andre dager ikke. Skulle gjerne visst hvor mye jeg brente på de dagene jeg trener hardt. Er jo naturlig å spise mer da enn dagene jeg ikke trener. Ellers føler jeg at jeg spiser for mye andre dager... Hmm.. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt av problemet. Det går jo opp og ned. Noen dager trener jeg veldig hardt, andre dager ikke. Skulle gjerne visst hvor mye jeg brente på de dagene jeg trener hardt. Er jo naturlig å spise mer da enn dagene jeg ikke trener. Ellers føler jeg at jeg spiser for mye andre dager... Hmm.. 

Som sagt, det er gjennomsnittet som teller. Ikke heng deg opp i kaloriene i hver enkelt økt. Du trenger ikke spise mer de dagene du trener, spis så mye som du forbrenner gjennom hele uka.

Anonymkode: a3186...18d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...