Gjest Virvar Skrevet 22. februar 2005 #1 Skrevet 22. februar 2005 Har noen oppskrift på hvordan man lager sweet and saur middag i wok- tilsvarende uncle Bens glasset? Hva har man i, og hvordan får man sausen sur-søt?
Arkana Skrevet 22. februar 2005 #3 Skrevet 22. februar 2005 Aner ikke hvordan Uncle Ben sausen smaker, men her er oppskrift på en sursøt saus. Enkel sursøt saus 3 dl buljong ½ ts revet ingefær 2 ss tomatpuré 1 ss vineddik 2 ss soyasaus 1-2 ss sukker 2 ts maisenna ½ dl ananaskraft Ha alle ingrediensene bortsett fra maisenna og ananaslake, i en kjele og kok opp. Rør i maisenna rørt ut i ananassaft og hell over. Kok opp på nytt og smak til med sukker.
Gjest manic Skrevet 23. februar 2005 #4 Skrevet 23. februar 2005 I serien dumme matspørsmål bidrar jeg med dette: Hva slags type buljong passer?
Gjest gjest1 Skrevet 23. februar 2005 #5 Skrevet 23. februar 2005 I serien dumme matspørsmål bidrar jeg med dette: Hva slags type buljong passer? Den typen du liker, er du veggis lager du grønnsaksbuljong, osv. Ville kanskje styrt unna fiskebuljong, på den annen side fisk i sursøtsaus er jo ikke å forakte.
Gjest Virvar Skrevet 23. februar 2005 #6 Skrevet 23. februar 2005 Jeg må da stille et enda dummere spørsmål i serien dumme spørsmål : har jeg grønnsakene oppi dette, eller alt i woken?
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #7 Skrevet 23. februar 2005 er vel godt med litt sprøe grønnsaker til så jeg ville stekt dem i woken først, så lagt grønnsakene oppå kjøttet og helt sausen over det hele?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå