Gå til innhold

Forlover spm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp MEG! Jeg har blitt forlover og har ikke peiling på hva jeg skal gjøre( forskjellige oppgaver og slikt ) 

er det noen som har vært eller skal være forlover? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?! :sjokkert:

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bare å ha en forventningsavklaring med bruden? Det er veldig ulikt hva man forventer av sin forlover. I mitt bryllup forventet jeg bare at forloveren stilte opp, ingenting annet, så jeg var en veldig enkel brud å være forlover for.

Anonymkode: 6a881...753

• Liker 4
Skrevet

jeg skal også være forlover :) hør med bruden om det er noe hun trenger hjelp til. jeg skal i hvert fall arrangere et utdrikningslag og skrive en fin tale (bruden krever ikke dette). jeg har heller aldri vært forlover før og veit ikke helt hva det innebærer på selve dagen :fnise: annet en at jeg skal holde en tale. har aldri vært i kirkebryllup før heller, så veit ikke helt hvordan et bryllup i kirken foregår...

Skrevet

Beste tipset er å snakke med bruden, noen har veldig mange forventninger (fordi det har de hørt eller lest) og andre har heller lite forventninger. 

Men hovedsakelig så er det utdrikningslag, tale og sørge for å være hjernecellene hennes på bryllupsdagen.

Planlegging av bryllupet er faktisk brudeparet sin jobb.

Skrevet

Snakk med bruden! Det mest vanlige er vel at du ordner utdrikningslag, blir med henne når hun skal velge kjole, hjelper henne når hun skal pynte seg (bli med til frisør på dagen), sørge for at hun har lommetørklær, ekstra sminke osv tilgjengelig. Rette på kjolen hvis nødvendig. Holde en tale kanskje? 

Skrevet (endret)

Noen blir bridezillaer og forventer at forloveren skal planlegge bryllupet omtrent - andre vil ha et kjoselig utdrikningslag og hjelp til å fikse sløret i kirken. Som de andre sier her - snakk med bruden.

Edit: og avklar kostnadene. Etter hva jeg har sett her på KG, så dumper det plutselig på utgifter til alt mulig rart du må betale fordi bruden finner på at du skal til frisør, på spa, ha en spesiell kjole etc.

Endret av Måbarefåsiat...
  • Liker 1
Skrevet

Takk for svaret alle sammen :)

hjalp virkelig:):)

Skrevet
6 timer siden, Måbarefåsiat... skrev:

Noen blir bridezillaer og forventer at forloveren skal planlegge bryllupet omtrent - andre vil ha et kjoselig utdrikningslag og hjelp til å fikse sløret i kirken. Som de andre sier her - snakk med bruden.

Edit: og avklar kostnadene. Etter hva jeg har sett her på KG, så dumper det plutselig på utgifter til alt mulig rart du må betale fordi bruden finner på at du skal til frisør, på spa, ha en spesiell kjole etc.

Dersom bruden har spesielle ønsker for hår, klær, etc den dagen så er det bruden som skal betale regningen for det.

• Liker 1
Skrevet
On ‎27‎.‎04‎.‎2018 at 2:15 PM, mereo said:

Dersom bruden har spesielle ønsker for hår, klær, etc den dagen så er det bruden som skal betale regningen for det.

Det er jeg helt enig i. Men jeg har sett gjennom årene forlovere oppløst i tårer over ekstraregninger på tusener - fordi bruden har bestemt og tatt for gitt og jeg vet ikke hva. Så det er lurt å avklare det på forhånd.

• Liker 1
Skrevet
På 28.4.2018 den 15.42, Måbarefåsiat... skrev:

Det er jeg helt enig i. Men jeg har sett gjennom årene forlovere oppløst i tårer over ekstraregninger på tusener - fordi bruden har bestemt og tatt for gitt og jeg vet ikke hva. Så det er lurt å avklare det på forhånd.

Absolutt. Det virker som om enkelte som står brud har latt det gå helt til hodet på seg desverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...