Gå til innhold

butikker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange ganger tenkt på når jeg går i butikker, der iblant kjøpesentre så er det kamera overalt hvor vi går. Ja, til og med i heisen. Personlig synes jeg det er veldig ekkelt, og oppleves som ikke noe trygt sted å være der iblant å vite et noen som følger med hvor du går. 

- har vi som forbrukere rett til å distansere oss fra det? har vi rett til å si hva vi mener om det? hvilke rettigheter har vi til å bli beskyttet mot kamera beskuelse? personlig er jeg ikke trygg på de som sitter bak skjermene og følger med på alle mennesker, og dessuten prøver analysere og mistenkeliggjøre kandidater i en butikk?

- personlig mister jeg service opplevelsen når jeg ser vektere går rundt i kjøpesentre. Får du det? 

Anonymkode: 060bc...74d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Også en måte å se det på.

Anonymkode: 4a38c...9a3

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Tenker ikke noe over det.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er til vår og de ansattes beskyttelse. 

Anonymkode: d8cba...a87

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde tenkt å forslå at får netthandle fra nå av, men det vil du vel i hvert fall IKKE?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg tryggere med kameraene jeg. 

Anonymkode: d9399...a5d

AnonymBruker
Skrevet

jeg er ikke trygg på vekterne måten de opererer på, og jeg mister service opplevelse med engang jeg ser en vekter, fordi dem er ikke de mest redelige menneskene man kan få i Norges land. Dem er hånlig, arrogante norsk mentalitet

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mange ganger tenkt på når jeg går i butikker, der iblant kjøpesentre så er det kamera overalt hvor vi går. Ja, til og med i heisen. Personlig synes jeg det er veldig ekkelt, og oppleves som ikke noe trygt sted å være der iblant å vite et noen som følger med hvor du går. 

- har vi som forbrukere rett til å distansere oss fra det? har vi rett til å si hva vi mener om det? hvilke rettigheter har vi til å bli beskyttet mot kamera beskuelse? personlig er jeg ikke trygg på de som sitter bak skjermene og følger med på alle mennesker, og dessuten prøver analysere og mistenkeliggjøre kandidater i en butikk?

- personlig mister jeg service opplevelsen når jeg ser vektere går rundt i kjøpesentre. Får du det? 

Ting jeg aldri tenker på. I en idell verden ville verken vektere eller kameraer være nødvendig. Men vi lever ikke ei en idell verden. Du vet aldri når tid noen trekker kniv eller gjør andre ting som truer vår sikkerhet. Derfor er det vektere og kameraer overalt. Ikke fordi vi skal bli paranoide og mistenke andre i vekteruniform for å ha skume hensikter. 

Da er prøverommene et langt mer usikkert sted, særlig for kvinner og særlig der de selger undertøy. Det har vært flere saker på skjult kamera i undertøysbutikkenes prøverom. 

Skal vi tenke at alle overalt har onsinnede tanker og hensikter, så får vi enten flytte til en ødeøy eller på høyfjellet og leve av det naturen gir. Men kanskje også det blir skummelt når tankene får flyte fritt? 

Anonymkode: 72e05...e28

AnonymBruker
Skrevet

men regelen forteller at man kan ikke ha vinkelen på utsiden med kamera hvor vi vil. Kun utenfor døren. Men det kommer nok for dagen også når vektere blir avslørt for deres arbeidsmetoder. Tror den dagen vil nordmenn få hakeslepp. Nordmenn er vel de meste naive folkeslaget av alle i verden. 

AnonymBruker
Skrevet

personlig synes jeg ikke noe om at vektere kan sitte på kontroll rom og følge deg skritt for skritt som et analyse moment, men kamera som er i hode høyde. 

AnonymBruker
Skrevet

og jeg kan vedde dem sitter der samlet når dem ser flotte damer med flotte store bryster, og så følger dem med henne skritt for skritt i kjøpesenteret. Synes dere det er rettferdig, er det virkelig ingen som reagerer på det? som sagt hvilke rettigheter har vi egentlig som kunde? skal vi virkelig akseptere alt? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...