AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #1 Skrevet 25. april 2018 Jeg hadde egentlig tenkt til å legge det bak meg men irriterer meg fortsatt... Jeg hjalp en på Finn.no med en tjeneste, han spurte på meldinger på Finn hvor mye jeg så for meg for tjenesten pr dag og jeg sa at jeg tok utgangspunkt i den summen som stod i annonsen pr dag. Vi avtalte at jeg skulle utføre jobben. Når jobben var overstått overførte han bare sum for 1 dag, selvom arbeidet tok 3 dager. Det stod ingenting i annonsen om at prisen som stod der og som vi også ble enige om pr dag på meldinger, gjaldt for hele oppdraget, og det stod heller ikke der lengden på oppdraget, det var noe vi avtalte på meldinger og han spurte konkret hvor mye jeg ville ha pr dag. Jeg sa summen i annonsen. Jeg fikk altså kun 1/3 betalt av det jeg skulle ha!!! Men jeg så det ikke før jeg hadde gått derfra siden det ble overført på nettbank. Dagen etter sendte jeg melding og sa at jeg hadde fått altfor lite og ikke det vi avtale, han sa han skulle overføre mer. Og overføre samme summen igjen, da hadde jeg altså fått betalt for 2 av 3 dager, men manglet fortsatt noen hundrelapper for dag 3. Var jeg dum som lot det være med det, og heller burde krevd å få de siste hundrelappene også?? Tror ikke jeg vil ta kontakt med han igjen siden dette var forrige uke, men lurer litt på hva dere ville gjort? Ville dere spurt venlig når dere allerede hadde etterspurt og fått litt mer, men ikke alt, eller ville dere spurt sinna og krevd pengene? Eller bare blåst i det siden du fikk jo litt? Grunnen til at det irriterer meg sånn er fordi jobben jeg gjorde var slitsom og tung,og fordi jeg merket på kroppsspråket hans at noe ikke var som det skulle når han åpnet opp PCen sin og logget inn i nettbanken for å overføre til meg. PC skjermen var motsatt vei av meg, på arbeidspulten hans så jeg kunne ikke gå bak å se heller, men husker jeg der og da ble bekymret for at han lurte meg. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke var tøffere og krevde nok en ny og mer betaling, etter han hadde etterbetalt noe når jeg sa det. Jeg ville kanskje ikke virke krevende siden det bare handlet om noen hundrelapper..... Men en ting er sikkert det er at jeg aldri utfører noe jobb for vedkommende igjen, og neste gang på Finn skal jeg kreve å få forhåndsbetalt for jobben!!!! Andre her med dårlig erfaring fra Finn småjobber? Anonymkode: 89cfa...b04
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #2 Skrevet 25. april 2018 Det beste for samfunnet hadde vært om du krevde full betaling, aller best for deg om du hadde presisert hva det innebar i meldingen din til han. Finnes dessverre en del slikt svindelpakk. Personen var nok godt klar over hva han gjorde mot deg, han anvendte et smutthull i den manglende kommunikasjonen til å spare litt på det, samtidig som byrden falt på deg. Han vurderte deg, og anså at du var en person som han mest sannsynlig, i følge hans kalkulering, ville slippe unna med dette med. Innerst inne vet du det, og derfor er du sint pga. misbruket og fordi du har delvis akseptert det, og blitt lurt, ikke bare en gang, men to. Anonymkode: 6d89a...81b 1
Illuminatum Skrevet 25. april 2018 #3 Skrevet 25. april 2018 (endret) Viser viktigheten av å være klar i kommunikasjonen. Ellers ville jeg heller ikke latt deg se skjermen når jeg var inne på nettbanken min. Endret 25. april 2018 av Illuminatum skrivefeil 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #4 Skrevet 25. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Finnes dessverre en del slikt svindelpakk. Personen var nok godt klar over hva han gjorde mot deg, han anvendte et smutthull i den manglende kommunikasjonen til å spare litt på det, samtidig som byrden falt på deg. Han vurderte deg, og anså at du var en person som han mest sannsynlig, i følge hans kalkulering, ville slippe unna med dette med. Innerst inne vet du det, og derfor er du sint pga. misbruket og fordi du har delvis akseptert det, og blitt lurt, ikke bare en gang, men to. Anonymkode: 6d89a...81b Ja du har rett, er forbanna fordi han utnytta meg. Helt sikkert så meg an og tenkte han kunne snike seg unna her. Han tenkte vel bare ung naiv student som bare er glad for de slantene hun får. Utrolig provoserende! Anonymkode: 89cfa...b04
Leeloo Skrevet 25. april 2018 #5 Skrevet 25. april 2018 Bruk Vipps neste gang, så ser du hva som er overført før du går. 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #6 Skrevet 25. april 2018 2 timer siden, Illuminatum skrev: Viser viktigheten av å være klar i kommunikasjonen. Ellers ville jeg heller ikke latt deg se skjermen når jeg var inne på nettbanken min. Kommunikasjonen i avtalen var helt klar, men jeg burde skrevet beløpet han skyldte meg i meldingen jeg sendte han og ikke vært så ydmyk og bare skrevet "hei ser du ikke har overført det vi ble enige om, har det vært en misforståelse? Fint om du overfører resten snarest, tusen takk" ...... Burde vært mye strengere og krevd det jeg skulle, og kanskje ringt han med kjeft etter andre gangen han fortsatt overførte for lite, istedet for å ta til takke med det og tenke at jeg ikke ville være uhøflig.. Anonymkode: 89cfa...b04
Illuminatum Skrevet 25. april 2018 #8 Skrevet 25. april 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommunikasjonen i avtalen var helt klar, men jeg burde skrevet beløpet han skyldte meg i meldingen jeg sendte han og ikke vært så ydmyk og bare skrevet "hei ser du ikke har overført det vi ble enige om, har det vært en misforståelse? Fint om du overfører resten snarest, tusen takk" ...... Burde vært mye strengere og krevd det jeg skulle, og kanskje ringt han med kjeft etter andre gangen han fortsatt overførte for lite, istedet for å ta til takke med det og tenke at jeg ikke ville være uhøflig.. Anonymkode: 89cfa...b04 Du var i alle fall ikke klar i beskrivelsen av fakta her. Rart at oppdragsgiver betaler f eks 3000 dersom 9000 er avtalt, dersom det var så klar kommunikasjon.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #9 Skrevet 25. april 2018 Det der er så utrolig frekt og uhøflig, alle skulle fått vite hvem og hva dette er. Anonymkode: f21ed...98e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå