AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #1 Skrevet 25. april 2018 Nei, det her er desverre ikke en trolletråd... Jeg sliter så innmari økonomisk, og har en kommende haug med regninger rett rundt hjørnet og jeg har akkurat råd til (og nå overdriver jeg ikke) èn nudelpakke om dagen frem til jeg får lønn om 3 uker. Jeg går på AAP, men har noen deltidsjobber men der får jeg svært lite vakter. Og som noen av dere vet, går man på AAP så får man ikke utbetalt for de dagene man jobber, ergo man går i minus de ukene... Nå er jeg så desperat at jeg faktisk vurderer å selge trusene mine. Det er helt sykt bare å skrive det, for jeg har så mye respekt for meg selv men nå er jeg desperat. Jeg får ikke sove om nettene, jeg går KONSTANT å tenker på "penger penger penger hvordan tjene penger" og det her er faktisk den raskeste, og "enkleste" løsningen jeg kommer på hvis ingen av dere her inne har noen andre forslag.. Jeg har raida klesskapet mitt og egentlig hele leiligheten og har lagt ut ting for salg men det er utrolig liten respons. Jeg vil heller ikke låne penger av venner og familie, da dette gjør at jeg får mer noia å tenke på at jeg skylder noen penger. Jeg kommer heller ikke fra en sterk økonomisk familie, så ikke noe jeg kan "få" heller. Jeg er desperat nå. Anonymkode: 4bab4...3cc
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #2 Skrevet 25. april 2018 Skal du dra inn de store summene bør du vurdere telefon-sex-tjenester. Du kan jobbe hjemmefra i pysjen mens du klipper tånegler, og du drar lett inn 20000 på noen dager med griseprat. Anonymkode: 2066a...e2a
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #3 Skrevet 25. april 2018 Du går jo ikke i minus de dagene du jobber, du får trekk i AAP ja, men du får jo lønn fra der du jobber, som som oftest er mer enn "lønna" fra AAP vel? Det finnes andre måter å tjene kjappe penger på enn å selge trusene sine. Vanlige klær er lett å selge med en lav nok pris, du må bare legge ut på facebook i klær til salgs grupper, som det finnes sikkert 40 norske grupper av, og på finn. Legg ut gode bilder av klærne og med priser fra f eks 20 -100 kroner og skriv at de som kjøper ti plagg får 100 kr rabatt osv. Du bør ta bilde av klærne med de på, og ikke bare liggende flatt på gulvet. Du kan også stikke innom alle barene i nærmiljøet ditt og spørre om de trenger ekstrahjelp eller ryddehjelp, si at du kan komme på tilkalling og uten kontrakt. Det er veldig mange steder som er intr i det, så ringer de deg f eks kvelden før og spør om du kan jobbe i helgen for 2000 kr. Samme kan du spørre om på cafeer og restauranter. Den bransjen har mye svart og midlertidig enkelt arbeid og ekstrahjelper. Du kan gjøre spørreundersøkelser på nett, da kan du tjene fra 400 og oppover pr måned avhengig av hvor mange du tar. Du kan ta på deg oversettingsjobber på nett og for hvert 1500 ord du oversetter får du 15 dollar. Du kan skrive gange mye på noen timer. Finn.no småjobber er også genialt, der kan du ta på deg alt fra vaskejobber, servitørjobber, dyrepass, akuratt nå er det til og med en som vil betale noen for å bli med på kino som kinovenn. Jeg pleier å bruke finn småjobber når jeg trenger raske penger, og tar man 4 oppdrag i måneden kan det fort bli 2000 eller mer kr, og tar man 4 jobber i uka blir det 8000 eller mer i mnd - helt genialt! Som du sier, du har så mye respekt for deg selv at du vil ikke selge trusene dine. Og da syns jeg du skal opprettholde den respekten for deg selv! Det som er med disse trusekjøper mennene er ikke at de bare vil ha trusa di, de vil at du skal fingre deg i den foran de, de vil runke i den foran deg, og de skriver ting som "vil du ha pikk av meg kan du få det av meg helt gratis", de spør om du kan runke de på benken når du møter de osv. Jeg var en uke inne på sånn trusesalgforum og fikk sååååå ekle meldinger du aner ikke!!! De spør om helt syke tjenester og "ekstrahjelp" som gjør at du føler deg såååå ekkel og lite verdsatt bare av å lese det de spør om... Og IRL er det enda vanskeligere å si nei for at de ikke skal bli sure og truende, som de blir på nett når man sier nei. Så det er ikke snakk om å bare møte noen fort og gi de trusa di og gå igjen. Det som man også skal huske på nårman møter sånne folk er at de kan følge etter deg, overfalle deg, eller ha en venn et annet sted i parken som følger etter deg som du ikke skjønner er trusemannens venn, også finner de ut hvor du bor og hva du heter, begynner å følge med på rutinene dine og stalke deg og det kan ende farlig. Plutselig har du en runkemann i vinduet eller innbrudd. Det er noen som sender truser i posten men da må jo også kjøperen sende penger eller overføre, og da får han ditt fulle navn og kan utnytte seg av det. Og noen kan også presse deg for penger og trusler og si at de sladrer til familie og arbeidsplass osv hvis du ikke ligger med de . Anonymkode: b44f8...6e4 1
wintergirl Skrevet 25. april 2018 #4 Skrevet 25. april 2018 Syns det som blir sagt over er ganske bra. Håper det ordner seg for deg. Vet akkurat hvordan du har det. Økonomisk nedtur er noe skikkelig dritt. +++++ regninger som skal ut. Det skal ordne seg en dag. Men selvsagt ikke så lett å tenke klart akkurat nå hvor du skal ut med en del.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #5 Skrevet 25. april 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Du går jo ikke i minus de dagene du jobber, du får trekk i AAP ja, men du får jo lønn fra der du jobber, som som oftest er mer enn "lønna" fra AAP vel? Det finnes andre måter å tjene kjappe penger på enn å selge trusene sine. Vanlige klær er lett å selge med en lav nok pris, du må bare legge ut på facebook i klær til salgs grupper, som det finnes sikkert 40 norske grupper av, og på finn. Legg ut gode bilder av klærne og med priser fra f eks 20 -100 kroner og skriv at de som kjøper ti plagg får 100 kr rabatt osv. Du bør ta bilde av klærne med de på, og ikke bare liggende flatt på gulvet. Du kan også stikke innom alle barene i nærmiljøet ditt og spørre om de trenger ekstrahjelp eller ryddehjelp, si at du kan komme på tilkalling og uten kontrakt. Det er veldig mange steder som er intr i det, så ringer de deg f eks kvelden før og spør om du kan jobbe i helgen for 2000 kr. Samme kan du spørre om på cafeer og restauranter. Den bransjen har mye svart og midlertidig enkelt arbeid og ekstrahjelper. Du kan gjøre spørreundersøkelser på nett, da kan du tjene fra 400 og oppover pr måned avhengig av hvor mange du tar. Du kan ta på deg oversettingsjobber på nett og for hvert 1500 ord du oversetter får du 15 dollar. Du kan skrive gange mye på noen timer. Finn.no småjobber er også genialt, der kan du ta på deg alt fra vaskejobber, servitørjobber, dyrepass, akuratt nå er det til og med en som vil betale noen for å bli med på kino som kinovenn. Jeg pleier å bruke finn småjobber når jeg trenger raske penger, og tar man 4 oppdrag i måneden kan det fort bli 2000 eller mer kr, og tar man 4 jobber i uka blir det 8000 eller mer i mnd - helt genialt! Som du sier, du har så mye respekt for deg selv at du vil ikke selge trusene dine. Og da syns jeg du skal opprettholde den respekten for deg selv! Det som er med disse trusekjøper mennene er ikke at de bare vil ha trusa di, de vil at du skal fingre deg i den foran de, de vil runke i den foran deg, og de skriver ting som "vil du ha pikk av meg kan du få det av meg helt gratis", de spør om du kan runke de på benken når du møter de osv. Jeg var en uke inne på sånn trusesalgforum og fikk sååååå ekle meldinger du aner ikke!!! De spør om helt syke tjenester og "ekstrahjelp" som gjør at du føler deg såååå ekkel og lite verdsatt bare av å lese det de spør om... Og IRL er det enda vanskeligere å si nei for at de ikke skal bli sure og truende, som de blir på nett når man sier nei. Så det er ikke snakk om å bare møte noen fort og gi de trusa di og gå igjen. Det som man også skal huske på nårman møter sånne folk er at de kan følge etter deg, overfalle deg, eller ha en venn et annet sted i parken som følger etter deg som du ikke skjønner er trusemannens venn, også finner de ut hvor du bor og hva du heter, begynner å følge med på rutinene dine og stalke deg og det kan ende farlig. Plutselig har du en runkemann i vinduet eller innbrudd. Det er noen som sender truser i posten men da må jo også kjøperen sende penger eller overføre, og da får han ditt fulle navn og kan utnytte seg av det. Og noen kan også presse deg for penger og trusler og si at de sladrer til familie og arbeidsplass osv hvis du ikke ligger med de . Anonymkode: b44f8...6e4 Tusen tusen takk for et skikkelig svar! Setter pris på at du tok deg tid til å svare så grundig til meg Og det du skriver sist her om de mennene som kjøper truser har jeg faktisk ikke tenkt over.. så igjen, tusen takk❤ TS Anonymkode: 4bab4...3cc
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #6 Skrevet 25. april 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg pleier å bruke finn småjobber når jeg trenger raske penger, og tar man 4 oppdrag i måneden kan det fort bli 2000 eller mer kr, og tar man 4 jobber i uka blir det 8000 eller mer i mnd - helt genialt! Du er klar over at du skal betale skatt for dette? Og helst også ha et firma, ol. Og med oppi 8000 kr i måneden kommer du glatt over 50 000 kr grensa i året også og skal dermed moms registreres. Og trygd kan man vel bare glemme for da er man jo åpenbart mer enn kapabel til å arbeide. Anonymkode: dd33a...a60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå