Gå til innhold

Når noen som er helt ferske sier "bra!" til deg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke akkurat karriærerelatert, men jeg visste ikke hvor ellers jeg skulle starte tråden.

Greia er at jeg har vært moderator i en Svensk facebookgruppe en stund, og nylig kom det en ny moderator der som er Svensk (som alle de andre, jeg er eneste norske). Og noe med henne har irritert meg, det er som hun tror hun vet "alt" selv om hun kun har vært i den gruppa kort tid, og kortere enn meg. Nylig hentet jeg frem noe info jeg hadde lagt ut som jeg hadde skrevet på Svensk og som var ganske omfattende og relevant for gruppa, og da kommenterer hun under: "Bra Anne!" (la oss si jeg heter Anne da), noe jeg fant litt upassende? Eller skriver hun det fordi jeg er norsk og hun var imponert over Svorsken min? :fnise:

Jeg må vel la tvilen komme henne til gode, men greia er at jeg følte det ikke som oppløftende men heller litt "nedtrykkende" som et klapp på hodet liksom. Jeg hadde aldri sagt noe sånt til noen som har vært der lengre enn meg. Hva hadde dere syns? Er jeg for nærtagende?

Anonymkode: f436d...e5b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. 

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt, synes slikt er ubehagelig og ikke minst irriterende. Personlig hadde jeg kanskje ikke gjort noe med det, hadde mest sannsynlig blitt litt sarkastisk.. "wow, TAKK!". Hvis du derimot begynner å grine over det og konfronterer personen, det blir å overdrive synes jeg. Men overhodet ikke teit å finne det irriterende. 

Anonymkode: 56fc0...e70

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som nybegynner uansett hvor det er, så gir en ikke sånn ros til de erfarne. Det må litt tid før de skal tillate seg det. Hadde ikke gjort noe med det, men skjønner at du blir irritert. 

Anonymkode: b8e81...e96

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med AB e96 over her.

Og ja, det er nedlatende og småfrekkt av en "fersking" med en sånn kommentar 

Anonymkode: 2c805...2a8

• Liker 2
Skrevet

Hvor mange dager bør man være medlem i en gruppe, før man skryter av andre medlemmer? 

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet

Kan'ke komme her og kommer her:nei: lolzzzz

Anonymkode: 5aae3...685

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, jeg skjønner følelsen litt. Vi hadde ei gjennom Adecco som stod i kassa når det var høysesong en helg, og hun var så utrolig på med den slags komplimenter. "Så flink du er!!" bare jeg gikk forbi med noen tomme pappkasser. 

Anonymkode: 89bb5...f38

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Wow, her var det delt. Dere som sier det er ok, hadde dere ikke reagert i det hele tatt på en sånn kommentar fra en fersking? TS

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jo vært greit å vite hva slags gruppe det er. Er det noe som tar tid å lære seg eller er det bare at du var først i gruppa og hun bør ikke våge å stikke seg fram fordi hun er ny?

Det virket for meg som du er meget nærtagende og irritasjonen er stigende utifra hvordan du tolker henne og spinner videre på irritasjonen. Hvordan svarer hun de andre moderatorene i gruppa? Er det mulig at hun faktisk syns det du kom med var bra?! (Er svensken din bra eller bare pinlig... ?).

Anonymkode: 6cfeb...5fe

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hehe, jeg skjønner følelsen litt. Vi hadde ei gjennom Adecco som stod i kassa når det var høysesong en helg, og hun var så utrolig på med den slags komplimenter. "Så flink du er!!" bare jeg gikk forbi med noen tomme pappkasser. 

Haha, kanskje de er bare usikre og prøver å bli likt? TS

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke akkurat karriærerelatert, men jeg visste ikke hvor ellers jeg skulle starte tråden.

Greia er at jeg har vært moderator i en Svensk facebookgruppe en stund, og nylig kom det en ny moderator der som er Svensk (som alle de andre, jeg er eneste norske). Og noe med henne har irritert meg, det er som hun tror hun vet "alt" selv om hun kun har vært i den gruppa kort tid, og kortere enn meg. Nylig hentet jeg frem noe info jeg hadde lagt ut som jeg hadde skrevet på Svensk og som var ganske omfattende og relevant for gruppa, og da kommenterer hun under: "Bra Anne!" (la oss si jeg heter Anne da), noe jeg fant litt upassende? Eller skriver hun det fordi jeg er norsk og hun var imponert over Svorsken min? :fnise:

Jeg må vel la tvilen komme henne til gode, men greia er at jeg følte det ikke som oppløftende men heller litt "nedtrykkende" som et klapp på hodet liksom. Jeg hadde aldri sagt noe sånt til noen som har vært der lengre enn meg. Hva hadde dere syns? Er jeg for nærtagende?

ikke rart kvinner er de beste på å lage drama, intriger og konflikter basert på ingenting.

du er en dramaqueen

Anonymkode: 153ee...327

• Liker 12
Skrevet

Fra mitt ståsted så hadde jeg ikke reagert på det. Tatt det som en tilbakemelding på at noen syntes det jeg skrev var bra. Uten å legge noe mer i det. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, kanskje de er bare usikre og prøver å bli likt? TS

For hennes del tror jeg hun ville gjøre best mulig inntrykk for å kanskje få fast jobb. Jeg tok det uansett med et (litt forvirret) smil, hun var jo for all del hyggelig. 

Skrevet

Hun syntes vel det du skrev var bra da? At du hadde noen gode poenger. Mest sannsynlig er det så enkelt. Tanken på at dette skulle være "feil" hadde ikke engang slått meg. Hun må vel få lov til å kommentere og ytre meningen sin selv om hun er fersk?

• Liker 10
Skrevet

Ja, her har du grunn til å føle deg krenket. Hun er helt åpenbart sarkastisk. 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hadde jo vært greit å vite hva slags gruppe det er. Er det noe som tar tid å lære seg eller er det bare at du var først i gruppa og hun bør ikke våge å stikke seg fram fordi hun er ny?

Det virket for meg som du er meget nærtagende og irritasjonen er stigende utifra hvordan du tolker henne og spinner videre på irritasjonen. Hvordan svarer hun de andre moderatorene i gruppa? Er det mulig at hun faktisk syns det du kom med var bra?! (Er svensken din bra eller bare pinlig... ?).

Anonymkode: 6cfeb...5fe

Jeg kan ikke si hvaslags gruppe det er da det blir for omfattende å forklare. Men det tar måneder til år å lære seg det man skal for å være moderator der, og jeg vet ikke hvor lang fartstid hun har utenfor gruppen. Det er noe som må læres og erfares over tid for at det man deler skal bli av verdi for gruppen i en slik grad at man kan være moderator.

Jeg er igrunn litt enig med deg i den karakteristikken av meg, og det var derfor jeg startet tråden. Jeg vet ikke hva som er "meg" og hva som er "henne" og om det er normalt å bli irritert eller ikke. Jeg syns jeg blir altfor ofte irritert over hva folk sier.
Og det var ikke ironisk det hun skrev, hun syns faktisk det var bra. Svensken er sikkert helt grei. TS

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, FrodeF said:

Ja, her har du grunn til å føle deg krenket. Hun er helt åpenbart sarkastisk. 

Nei hun er ikke sarkastisk, du skjønner åpenbart ikke hva jeg mener. TS

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere som sier det er ok, hadde dere ikke reagert i det hele tatt på en sånn kommentar fra en fersking?

Joda, hadde absolutt reagert. Hadde syns det var hyggelig å bli rost. Selvfølgelig hadde det vært enda gjævere å bli rost av en høgtstående som jeg vet er i stand til vurdere prestasjonen min, men godord fra mer tilfeldige og kunnskapsløse  må en også ta med seg.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...