Gjest StoreSky Skrevet 22. februar 2005 #1 Del Skrevet 22. februar 2005 http://www.dagbladet.no/dinside/2005/02/22/424115.html Angående astma og dårlig kondis - til ettertanke både for voksne og barn!! Egentlig skremmende å se hvordan man søker seg til diagnoser for å (bort-)forklare et vanlig fenomen! ps. dette er IKKE et innlegg mot de som faktisk HAR astma... Men viktig å huske, at for astmatikere er det enda viktigere med en god kondis for å kunne "henge med" i fysisk aktivitet! Endret tittel for jeg ser at den kan misforstås som at jeg lurer på om jeg har astma eller bare dårlig kondis..(jeg lider av sistnevnte!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the imp Skrevet 22. februar 2005 #2 Del Skrevet 22. februar 2005 http://www.dagbladet.no/dinside/2005/02/22/424115.html Angående astma og dårlig kondis - til ettertanke både for voksne og barn!! Egentlig skremmende å se hvordan man søker seg til diagnoser for å (bort-)forklare et vanlig fenomen! ps. dette er IKKE et innlegg mot de som faktisk HAR astma... Men viktig å huske, at for astmatikere er det enda viktigere med en god kondis for å kunne "henge med" i fysisk aktivitet! Akkurat det siste du sa virker det som en del glemmer. Jeg har astma selv, og det eneste som funker er å trene. Kjenner mange andre, som skylder på astmaen sin i tide og utide, og mener at de kan ikke gjøre noe som er fysisk krevende fordi de har astma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 22. februar 2005 #3 Del Skrevet 22. februar 2005 Mamma er ei sånn dame, mener hun har allslags problemer med helsen som hun bruker som årsak til hvorfor hun ikke kan gjøre ting, alt fra å trille søppeldunken til veien eller gå opp og hente filofaxen sin. Giddeløs tror jeg det er..Og helt grusom kondis. Jeg har alltid brukt hoftene mine som unnskyldning for å ikke være i fysisk aktivitet, men det siste året har jeg hatt noen sporadiske treningsperioder. Og hoftene er mye bedre når jeg har drevet på en stund! Tror trening hjelper på en haug helseproblemer, jeg Ja til trening!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. februar 2005 #4 Del Skrevet 22. februar 2005 Tror trening hjelper på en haug helseproblemer' date=' jeg [/quote'] Der tror du helt rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 24. februar 2005 #5 Del Skrevet 24. februar 2005 Jepp. Har etter 8 år (?!) endelig begynt med fysioterapi, og han sa at hadde det ikke vært for treningen med vekter, så ville ryggen min vært enda mer ødelagt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. februar 2005 #6 Del Skrevet 24. februar 2005 Kjenner mange andre' date=' som skylder på astmaen sin i tide og utide, og mener at de kan ikke gjøre noe som er fysisk krevende fordi de har astma.[/quote'] Slike kjenner jeg også. Det er da det er artig å ramse opp alle av vennene våre som også har astma, men som ingen visste om pga at de holder seg i form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junebug Skrevet 25. februar 2005 #7 Del Skrevet 25. februar 2005 Min mest veltrente venninne har astma. Selv merker jeg lite til hennes astma etter at hun begynte å trene så mye som hun gjør nå. Selv har jeg litt problemer med knærne og med riktige øvelser blir også de bedre av trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå